Skip to main content

Goedendag, Over de gang van zaken mbt glasvezelaansluiting. Op 30 juli j.l. zou de glasvezelaansluiting in mijn woning worden aangesloten. Toen de medewerkers er waren en ik hen uitlegde dat mijn modem op de 1e etage staat en dat daar dus het aansluitpunt moest komen vertelden ze mij dat zij alleen begane grond deden, dus moest er een nieuwe afspraak worden gemaakt (terwijl er enkele weken daarvoor een voorbereider was langsgeweest die heel netjes bij mij op de 1e etage een sticker heeft geplakt waar de aansluiting zou moeten komen). Vervolgens heb ik een nieuwe afspraak gemaakt voor 2 september. Toen deze monteurs er waren vertelden ze mij dat het helemaal niet mogelijk was om op de 1e etage een aansluitpunt te plaatsen, maar dat zij het zo dicht mogelijk bij de meterkast (achter de voordeur) moesten plaatsen, dat hebben zij ook gedaan. Zij vertelden dat een monteur van kpn de kabel zou doortrekken naar de 1e etage en dat kpn mij sowieso daarvoor zou bellen. Op 11 september heb ik zelf maar naar kpn gebeld met het verzoek een monteur te regelen. Tijdens dat telefoongesprek werd er meteen een datum afgesproken en kreeg ik ook direct een bevestiging per email. Die afspraak stond voor vandaag tussen 15u en 17u. Om 17.15u had ik nog geen monteur gezien en heb ik de klantenservice gebeld om te vragen waar hij bleef. Vervolgens kreeg ik te horen dat op de ene planning inderdaad een monteur was ingepland (zoals bevestigd via mail), maar dat er op de andere planning (?) niets te zien was. De dame aan de telefoon wist mij te vertellen dat het lag aan het feit dat ik nog geen glasvezelabonnement had afgesloten. Daar had kpn mij niet eerder iets over verteld. Sterker nog, in de brief van kpn van 31 dec 2019 staat letterlijk: "Als over enkele maanden het glasvezelnetwerk naar uw woning is aangelegd, zetten we uw huidige abonnement gratis over op glasvezel. Wij nemen tegen die tijd nog contact met u op." Dat contact is nooit geweest. Maar nu begrijp ik dus dat ik eerst moet uitzoeken welk hussel abonnement ik neem, dat aan kpn moet laten weten en dat er dan pas een monteur kan worden ingezet om die kabel van de begane grond naar de 1e etage te realiseren. Dit zal ik nu dus gaan doen. Ik vind de communicatie van kpn naar mij toe ronduit slecht. Vandaag heb ik dus weer vrij moeten nemen van mijn werk om thuis te zijn voor een kpn monteur, die dus niet is geweest. Dit heeft mij dus geld gekost en ik wil daar graag genoegdoening voor. Ik zie uw reactie graag tegemoet.

Vul u gegevens aan in het profiel en medewerkers zullen deze klacht binnen enkele dagen oppakken.


Welkom op het forum @Pascal Willem, hoewel de aanleiding minder leuk is :slight_frown: Dit verdient niet echt de schoonheidsprijs. 

Als ik je abonnement nu bekijk, zie ik dat er een wijziging gepland staat met als leverdatum de 24e, dat houdt neem ik aan in dat je een keuze hebt gemaakt. Heb je hierbij ook al een afspraak met een monteur gemaakt? Dat zie ik zelf niet direct terug, vandaar dat ik het even navraag voor de zekerheid!


Hallo Maja,

Ik heb gisteren met de klantenservice gebeld om een hussel abonnement af te sluiten. Dit kon echter niet omdat er al iets in bestelling stond? Geen idee wat, want ik had nog niks gedaan. Kon dus ook geen monteur bestellen. Heb daarna online een hussel abonnement afgesloten, inderdaad met 24 september als opleverdatum. Daar heb ik via mail ook een bevestiging van gekregen. Ik wacht die datum nu maar even af. Ik neem aan dat kpn tegen die tijd contact met me opneemt en zo niet, dan bel ik de dag daarna wel weer de klantenservice.

Ik baal zo ontzettend van de gang van zaken. Van het kastje naar de muur zeg maar. Ik vind het heel vreemd dat ze mij bij kpn steeds niet verder kunnen helpen en dat ik alles zelf moet ondernemen. Hopelijk komt het nu wel in orde.

 

 


Dat je hier van baalt snap ik erg goed, dit levert jou op deze manier een hoop gedoe op. Laat je weten hoe het is gegaan op de 24e? Uiteraard hoop ik dat alles helemaal in orde gemaakt gaat worden op deze dag!


Hi @Pascal Willem, hoe staat het er nu voor met je verbinding? Als ik je lijn bekijk, lijkt het er op dat je nu via glasvezel aan bent gesloten, klopt dat en is het nu in orde? :slight_smile:


Hoi Maja,

Wat aardig van je dat je even de status checkt.

De glasvezel is de 24e geactiveerd, maar natuurlijk alleen op het aansluitpunt, want er zit nog steeds geen kabel naar mijn modem toe.

Ik heb zojuist de klantenservice gebeld en een afspraak gemaakt voor een monteur, die komt (als het nu wel allemaal goed gaat) komende dinsdag de 29e.

Hopelijk komt het dan allemaal in orde, maar eerst zien en dan geloven…

 


Ah, ik zie deze afspraak inderdaad terug dus dat lijkt goed te gaan. Laat je dinsdag weten of het helemaal naar wens aan is gesloten? 


Hoi Maja, 

Het is gelukt hoor. Was fluitje van een cent voor de monteur. Hij vond het onbegrijpelijk dat ze dit bij het aansluiten niet konden doen. Dus eindelijk voor elkaar!

Enige punt wat ik nu nog heb is de ellende van de vorige keren. Ik heb daar 2x voor niks vrij moeten nemen van mijn werk, dat heeft mij dus gewoon geld gekost. Ik zou graag zien dat kpn mij in enige vorm hierin kan compenseren.

Groet,

Pascal


Dat je 2 keer voor niet thuis hebt gezeten is inderdaad niet zo fraai :frowning2: Vanuit KPN bieden we hier echter geen compensatie voor, ik kan niet van die richtlijn afwijken ondanks dat ik goed begrijp dat je daar niet zo blij mee bent.

Wel heel fijn dat het is gelukt  met het aansluiten en dat je nu gebruik kunt maken van je glasvezel aansluiting :smiley: Is dat verder allemaal naar wens nu?

 

 


Ik heb geen reactie meer van je gezien en hoop dat dit inhoudt dat je verbinding verder helemaal in orde is nu. Anders hoor ik het graag!


Hallo Maja,

Sorry ik had nog geen tijd gehad om te reageren. De verbinding is idd ok.

Ik vind het alleen onbegrijpelijk dat kpn geen compensatie biedt voor iets waarvan de fout bij hun ligt. Ik zou al tevreden zijn met bijvoorbeeld een extra tv pakket of een wifi versterker. Dat moet toch te regelen zijn. 

Mvrgr

Pascal 


Heel fijn dat de verbinding ok is :blush:

Ik snap heel goed dat je een compensatie op z’n plek vindt, zeker aangezien het hier zelfs om 2 dagen gaat maar kan hierin echt niets betekenen :confused: