Skip to main content

KPN klantnummer: *************
 

Klacht: Ik word van het kastje naar de muur gestuurd door KPN, KPN Netwerk, Volkers&Wessels en EnergieCare.

Op maandag 19 september gaat mijn glasvezel abonnement van KPN in, coax internet van ZIGGO stopt. Ik heb tot vandaag, vrijdag 16 septemeber, gewacht op KPN Netwerk om contact met mij op te nemen, zoals wordt aangegeven in de welkomst e-mail van KPN.

Probleem is dat de NTU ontbreekt in mijn appartement. De FTU is wel aangesloten ergens begin dit jaar. Modem heb ik wel ontvangen, maar die kan ik niet aansluiten zolangNTU ontbreekt.

KPN verwijst mij door naar KPN NETWERK die mij doorverwijzen naar Volkers & Wessels die mij doorverwijzen naar EnergieCare. Maar EnergieCare wil niet komen zolang er geen order binnen komt vanuit KPN (Netwerk).

Volkers & Wessels houdt aan dat EnergieCare wel moet komen. Al met al, kastje - muur.

Het probleem is simpel; iemand moet de NTU komen aansluiten op de FTU (postcode 2592HE). De oplossing daarvoor lijkt toch wat moeilijker.

Alhoewel ik begrip kan opbrengen voor dit soort dingen, het is 2022 - dat kan en moet makkelijker kunnen + ik zit zonder internet vanaf maandag.

Ben al de hele ochtend bezig, zojuist weer met KPN Netwerk gebeld en die verbind mij weer door naar Volkers&Wessels :facepalm.

 

Admin: klantnummer verwijderd in verband met privacy. 

Heeft u gebruik gemaakt van de overstapservice, dan zal Ziggo pas afsluiten als uw abo bij KPN geactiveerd is. De huidige NT's type XGS-pon, kunt u zelf aansluiten op de FTU, daar hoeft geen monteur meer voor te komen.


Heeft u gebruik gemaakt van de overstapservice, dan zal Ziggo pas afsluiten als uw abo bij KPN geactiveerd is. De huidige NT's type XGS-pon, kunt u zelf aansluiten op de FTU, daar hoeft geen monteur meer voor te komen.

Hans, dank voor het antwoord waar ik in ieder geval iets mee kan!

Ja, ik heb gebruikt gemaakt van de overstapservice dus dan zou ik nog gebruik moeten kunnen maken van Ziggo.

Als de oplossing te lang op zich zal laten wachten, ben ik meer dan bereid zelf de NT aan te schaffen en aan te sluiten. Weet jij of daar verder vanuit KPN moeilijk om wordt gedaan i.v.m. eventuele garantie of aansprakelijkheid o.i.d?

https://www.kpnwebshop.com/xgspon-ont/2?origin=913
 


Update: KPN Netwerk heeft ticket/opdracht details ter beschikking gesteld om vervolgens weer bij Volkers&Wessels aan de bel te trekken. Ticket voor ansluiten NT is aangemaakt op 18 augustus om 20:03.

164444837 - NT_INSTALLACCEPTED 164444837 18-08-2022 20:03 NT_INSTALL NT_INSTALL@BSA-NT_W2208181802774402@35767664_0 ACCEPTED Task creation by POMS KPN-XNT KPN Retail


Hallo @yef88 als je wel je modem e.d. ontvangen hebt en geen NTU moet er blijkbaar een monteur komen om de NTU aan te sluiten en te activeren.

Zelf kopen is zinloos, want de NTU moet ook technisch en administratief geactiveerd worden.

Als je bij www.kpnnetwerk.nl kijkt via je postcode/huisnummer, staat daar dan dat de lijn is opgeleverd en je een provider kunt kiezen? Zo ja, dan kun je aan KPN, de provider, 0800 0402, vragen om een gratis installatie-monteur.

Is de lijn nog niet opgeleverd is KPNNetwerk aan zet om e.e.a. af te ronden.

Als klant heb je met de onderaannemers die KPNNetwerk inhuurt niets te maken.

Het is of KPNNetwerk waar je mee te doen hebt als de lijn nog niet opgeleverd is ,of met KPN, de provider, als de lijn wèl opgeleverd is.

Succes.