Skip to main content

Mijn moeder (96 jaar) moest ineens €10,- extra gaan betalen voor Digitenne. Omdat ik zelf ziek ben en daardoor de laatste tijd niet meer bij mijn moeder thuis kom heeft mijn broer hierover contact gehad. Mijn broer is nogal een digibeet en hem werd verteld dat het absoluut niet anders kon. Ik ben gaan bellen met KPN omdat mijn moeder een alles-in-1 standaard pakket heeft, ooit op mijn advies aangeschaft, toen der tijd met gratis Digitenne. De call-center medewerker snapte het helemaal. Digitenne gebruikte mijn moeder al meer dan 10 jaar niet meer en ze zou het uit het pakket halen. Omdat mijn moeder aangaf dat het erg lang duurde voor dat de tv beeld gaf, kreeg ze 2 nieuwe interactieve tv kastjes toegestuurd.  Heeft m’n broer nog zitten tobben. Kreeg die kastjes niet geïnstalleerd. Bleek er dus Digitenne kastjes toegestuurd 🙄 Is uiteindelijk goed gekomen. 

Maar nu mijn probleem. Omdat ik die begripvolle aardige call-center medewerkster toch aan de lijn had en zij vroeg of ze nog meer voor mij kon betekenen, gaf ik aan mij eigen abonnement te willen wijzigen. Had dus alles-in-standaard, maar kijk geen tv meer en vaste telefoon had ik ook niet meer nodig. (En nu in de ziektewet, dus minder te besteden)  Zij boot een Hussel abonnement aan en ik had begrepen dat de gratis producten als Spotify en KPN Veilig voor 5 apparaten, gratis erbij bleven. Maar uit de mail die ik de volgende dag kreeg bleek ik dus Spotify en KPN Veilig voor 2 apparaten niet gratis te zijn. Gisteren voor de 7e keer met KPN gebeld. Iedere keer werd er gezegd dat het goed kwam. Kon inplaats van gratis Digitenne deze omruilen voor gratis Spotify en KPN Veilig voor 5 apparaten. Maar iedere keer ging er wat fout. Dan had ik er ineens weer vaste telefoon bij, of er gebeurde gewoon niets. Gisteren een mail gehad dat (gratis) Digitenne nu uit m’n abonnement is en Spotify en KPN Veilig gewoon moet betalen! Vandaag voor de 8e keer met KPN gebeld. (Ene Frank) Deze persoon gaf totaal geen medewerking. Aangegeven graag met een team-leider te willen spreken (heb zelf voor KPN-Call centers gewerkt) maar dat was niet mogelijk, die zat thuis. 😳 Voor de 8e keer aan deze medewerker verteld wat er mis is, maar deze medewerker gaf af en toe lacherig antwoord op mijn irritatie en ineens hoorde ik hem helemaal niet meer terwijl de verbinding er nog steeds was. 😡

Ik heb het nu dus helemaal gehad met KPN. De eerste medewerker had aangegeven dat ik 3 maanden bedenk tijd had bij abonnement wijziging. Volgens die laatste (irritante) mede werker is dat maar 2 weken. Ja, en die zijn nu natuurlijk al lang voor bij.

Ben nu benieuwd of KPN op dit verhaal reageert en of ze er nog wat aan kunnen doen. Zo niet is het einde KPN na meer dan 30 jaar en ga ik op zoek naar een andere provider. 

Net voor de 9e keer gebeld. Word mij doodleuk aangegeven dat zelfs de laatste foutieve abonnement wijziging niet meer gecanceld kan worden. Zelfs nu ik binnen de 2 weken meld. (2 dagen geleden gedaan) KPN erkend dat de medewerker dit fout heeft gedaan, maar dat kunnen anderen niet oplossen. Ben er helemaal kapot van. Meer dan 35 jaar klant. KPN heeft goede producten. Volgens de de consumentenbond dit jaar de beste klantenservice.  Nou echt niet. Ben gewoon weg gepest door de klantenservice.

Baal er enorm van. Heeft iemand een goede tip voor een andere provider? Wil alleen maar internet. (100Mbit/s) Had Spotify premium en de virusscanner (KPN Veilig) voor 5 apparaten. Heb ook een KPN mobiel abonnement, die ik het liefst ook gelijk op zeg.


De beste is altijd relatief. Volgens de website ervaringen.nl is KPN de 5e en X4All de beste. Maar ze behalen een score van 3.2 uit 10. X4All overigens ook maar 4.2.

Het lijkt net alsof al die providers een onderlinge afspraak hebben om vooral niet veel service te geven. :rofl:

https://www.ervaringen.nl/met/internet-providers/alles-in-1

 


Bedankt CorL, X4ALL is over genomen door KPN. Dat gaat hem denk ik niet worden, zeker nu ik de klachten lees na die overname 🥴

Wat vreselijk irritant dat tegenwoordig geen eerlijk, betrouwbaar en goed bedrijf meer bestaat. Iedereen wil alleen maar verdienen, betrokkenheid met wat je aflevert is er gewoon niet meer bij. Als ik werk afgeleverd had (ben nu ziek) was ik blij als ik tevreden klanten had, daar deed ik het juist voor.


De medewerker heeft verkeerde dingen gezegd of het is verkeerd begrepen. Bij een nieuwe abonnementsvorm komen alle eerdere kortingen of opties te vervallen. Een medewerker van kpn gaat dit zeker oppakken.  De wachttijd is momenteel een 5 dagen. Vul je profiel helemaal in met klantnummer etc dan kunnen ze meteen voor je aan de slag. 


Even voor de duidelijkheid; Ik heb in totaal voor 1 abonnement wijziging nu 9 verschillende KPN medewerkers aan de lijn gehad. Bij de 1e medewerker heb ik zelf de verkeerde keuze gemaakt. (gratis Digitenne behouden i.p.v. KPN Veilig voor 5 apparaten en Spotify premium) 

De daarop volgende medewerkers hebben toegezegd mij keuze te willen veranderen (op 2 medewerkers na, die het niet konden of willen doen) maar dat is iedere keer niet gedaan of gelukt.  Dus er is niet 1 medewerker die verkeerde dingen heeft gezegd of het verkeerd heeft begrepen, maar 7. Heb bij de 8e en 9e ook gevraagd naar een teamleider, omdat zij misschien de (9) gesprekken kan na luisteren. Kan ze misschien ook bepalen dat sommige medewerkers nog een training klantcontact kunnen gebruiken. Sorry,…. maar ik ben dus ernstig teleurgesteld in KPN.

 


Met dat teleurgesteld zijn zou ik maar even wachten:wink:. Hier worden soms wonderen verricht. Maar wel even geduld hebben.


Teleurgesteld ben ik al een poos ondanks het geduld wat had tijdens de 9 gesprekken, Maar een wonder kan ik wel gebruiken. Ben benieuwd.


Uw moeder heeft nu dus alleen 2 Interactieve tv kastjes begrijp ik. Maar er staan nog wel OOK 2 digitennekastje op het abo die ze niet meer heeft (teruggestuurd mag ik aannemen).

Dan moet dit gecorrigeerd worden. Een KPN moderator kan hierbij helpen. Die komen hier nog.


Peter,  Mijn ouders hebben ooit ook 1 zo'n oud model Digitenne kastje gehad. (Is door verhuizingen en overlijden Vader, nooit meer gebruikt) Daarom snap ik niet hoe kpn aan 2 komt. Ze heeft "Alles-in-1 stanaard (geloof ik 🤔) en wel 2 interactieve tv kastjes. Toen (de 1e x) met kpn belde zou die (aardige kpn medewerkster, Robin) ervoor zorgen dat de nieuwe 


O,... dikke vingers op klein mobieltje. Die 1e kpn medewerker zou zorgen dat de 2 nieuwe Digitenne kastjes niet opgestuurd zouden worden en daarvoor in de plaats de 2 interactie tv kastjes.  Maar dat is dus ook mis gegaan.

Na de 2e x bellen met kpn is er geregeld dat mijn broer de 2 nieuwe tv kastjes bij een afhaalpunt op kon halen als hij de digitenne kastjes inleverde. En dat is ook gebeurd. Denk dat mijn broer ook zo'n bevestigings strookje van dat afhaal punt heeft.

Ik vind het ook slecht van kpn dat ze mijn moeder dus die exstra Digitenne kastjes aan wilde smeren. En hoe ze er dan aan 2 komen? 

Ze zien toch dat ze alles-in-1 heeft? Wel altijd rekeningen gehad en netjes betaald. Mijn broer heeft ook contact gehad met kpn, waarbij ze aangaven dat die €10 exstra erbij voor digitenne echt nodig was anders kon niet.

KPN heeft dus ook de administratie niet op oorde. Of de medewerkers zijn niet capabel met het systeem. (Training?)


Er komt hier nog een KPN moderator, Ans en Hans. Die zal het verder oppakken.

Handig is dan als je moeders gegevens in jouw profiel staan opdat de mod. in haar administratie mag (van jou). De laatste 3 cijfers van haar IBAN (waar de rekening van betaald neem ik aan) onder Persoonlijke Opmerkingen plaatsen.


Heb gegevens moeder in profiel, persoonlijke opmerkingen geplaatst.


@Ans en Hans Welkom op het forum. Wat super vervelend dat er zoveel mis is gegaan in de afgelopen periode. En dat je dan ook nog zoveel vervelende ervaringen met de klantenservice hebt maakt het natuurlijk niet beter. Als ik het goed lees dan is het probleem met het abonnement van je moeder ondertussen opgelost. Voor wat betreft je eigen abonnement zie ik inderdaad dat er veel contact is geweest, ook zie ik dat er een klacht ingediend is en dat er vandaag geprobeerd is om contact op te nemen. Zij zullen het later nogmaals proberen. Omdat ik niet weet wat de reactie van mijn collega zal zijn wil ik dit graag afwachten. Om te voorkomen dat je afwijkende antwoorden krijgt. Zou je het kunnen laten weten als er contact is geweest met mijn collega?


Beste Rutger, Ik ben momenteel met ziekenhuis opname bezig. Is het mogelijk dat de communicatie via mail gaat?

Telefoneren gaat momenteel erg lastig. (Ben er vaak niet bij met m’n hoofd) Tevens is mail duidelijker. Zijn er minder misverstanden.

Mijn mail is, *****@planet.nl.

 

*Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy


@Ans en Hans Ai, dan kan ik mij voorstellen dat bellen op dit moment inderdaad niet zo handig is. Ik heb het verzoek tot e-mailen bij mijn collega's neergelegd, ik durf alleen niet met zekerheid te zeggen of zij de mogelijkheid hebben om te mailen. Mocht het via de mail niet lukken en telefonisch ook niet dan zal ik zodra ik meer informatie heb dit hier delen. 


Bedankt, Rutger.


Beste Rutger, Mijn vrouw heeft een mail gehad. (Geachte heer Dansen 🙄) We krijgen nu een (gratis) upgrade van PC Veilig van 5 naar 12 apparaten. Als dat het is ben ik daar niet blij mee. (5 was voldoende)

Het liefst had ik Spotify Premium en PC Veilig gratis in plaats van Digitenne gehad, Of op z’n minst de laatste abonnement wijziging waardoor door gratis Digitenne er (door fout KPN) er uit is gehaald terug gedraaid. (Heb deze wel binnen de 2 weken doorgegeven) 

Graag niet meer bellen, dat is echt irritant nu in mijn situatie. Graag mailen.


Voor de zoveelste keer door KPN gebeld en niet kunnen opnemen. Sturen nu deze SMS;

Beste klant, wij hebben meerdere pogingen gedaan om u te bereiken over reactienummer 1046830570. Wij verzoeken u om ons 
te bellen op 0800-0200809, bereikbaar op Ma-Vr 09.00-18:00 uur. U krijgt direct toegang tot de afdeling Klantreacties met deze 
persoonlijke pincode: 34140. Reageert u niet binnen 5 werkdagen, dan gaan wij ervan uit dat het dossier kan worden gesloten.  Groet,
KPN

 

Irritant!


Nou radar stilte hier!?

Toch maar 0800-0200809 gebeld, terwijl ik daar helemaal niet toe in staat ben.

Alle begrip maar niet in staat om dingen te wijzigen of te veranderen. Zelfs een door KPN verkeerd uitgevoerde (laatste) abonnements wijziging, waarvan ik de annulering binnen aangegeven termijn had gemeld kan niet hersteld worden.

Jammer! Moet ik toch op zoek naar een andere provider. KPN heeft goede producten, maar klant contact is hopeloos. (Snap dat het bij andere providers niet beter zal zijn, maar daar is de prijs ook naar) Ga een verhaal schrijven op het Radar forum over deze misstanden bij KPN. Hoe ze met een trouwe klant omgaan. 

Raad iedereen aan die bellen met service organisatie het gesprek zelf op te nemen, dan heb je meer bewijs.

KPN heeft me flink wat ergernis en slapeloze nachten bezorgt. 

Bedankt Joep1965, het wonder is geschiet. Bedankt Rutger_, het mocht niet lukken. 

 


Als je een provider met goed klantcontact wilt moet je i.i.g. niet bij Ziggo zijn. De keren dat ik belde, voor een ander, was drama. Verder is Ziggo een grote provider, qua prijsniveau gelijk aan KPN en de grootste qua klantenaantal, maar 's avonds na 20:00: “de klantenservice is nu gesloten; belt u morgen weer".

En toen was er storing om 21:15 's avonds in Haarlem….


@Ans en Hans Er is inderdaad even radiostilte geweest omdat ik wachtte op de reactie van mijn collega's, het ging namelijk om het afhandelen van een klacht en daar heb ik zelf helaas geen invloed op. Wel heb ik er alles aan gedaan om te zorgen dat de afhandeling per mail zou plaatsvinden, maar dit is helaas niet mogelijk voor onze klachtenafdeling. Ik ben bang dat ik ook niet meer kan doen dan mijn collega's. Mocht je het er echt niet mee eens zijn dan zou je nog een kijkje kunnen nemen onderaan deze pagina


Rutger, Dit is het laatste wat ik hierover schrijf. Mijn vrouw vindt dat het alleen maar meer ergernis is. Er zijn belangrijkere dingen. Gisteren onderzoeken gehad in het ziekenhuis en morgen horen we de uitslag of de chemo sessies zijn aangeslagen, anders heeft verdere behandeling geen nut. 

Het vervelende is dat ik niet tegen onrechtvaardigheid kan. allerlei smoesjes van van dingen niet kunnen veranderen of aanpassen, maar wel kunnen afpikken. Na allerlei misstanden zo’n laatste abonnement wijziging (door kpn erkende fout) niet binnen annulering termijn niet kunnen herstellen is toch oneerlijk? En dan elke keer die smoes, “ik kan kan daar niets aan doen!” Lekkere organisatie!

Wel een nutteloze upgrade van pc-veilig. Van 5 naar 12. Dat kan dan ineens wel aangepast worden.

Dan heb ik het geeneens meer over m’n moeder van 96. Meer dan een halve eeuw klant, extra laten betalen voor Digitenne wat oorspronkelijk ook gratis in haar abonnement zit. Jullie moeten je schamen! Dit is geen klanten service, maar klanten bedreiging.

Die geschillen commissie gaat hem natuurlijk niet worden, daar zijn jullie veel te machtig voor. 

Wel ga ik een verhaal schijven over deze misstanden bij kpn klantenservice op het Radar-forum, ik moet m’n ergernis gewoon kwijt. 

Bij leven en welzijn, ga ik op zoek naar een andere provider voor vast en mobiel. Er vervelend, zoals gezegd heeft kpn goede producten. Zal ook wel weer een toestand worden zo’n overstap. Maar ik heb het helemaal gehad met kpn!