Skip to main content

Goedenavond,

Ik ben jarenlang een tevreden klant geweest. Ik heb, omdat ik een mooi aanbod kreeg van een andere provider, besloten over te stappen.
Ik heb hierbij gebruik gemaakt van de overstapservice. Mijn abonnement zou 13 april beƫindigd worden. Hiervan heb ik ook een bevestiging van KPN ontvangen.
Ineens werden wij al op 10 maart afgesloten. Dit heb ik na diverse malen contact te hebben gezocht met KPN uiteindelijk na een bezoek van 4 verschillende monteurs teruggedraaid. Dit heeft mij veel tijd en geld (belminuten gekost).
Maar goed, het is uiteindelijk allemaal hersteld. Op 10 april hadden wij ook ineens geen internet, telefonie en tv meer. Weer te vroeg afgesloten door KPN. De installatie door de nieuwe provider moest nog plaatsvinden. Extra vervelend omdat mijn dochter die in het examenjaar zit, een uur later haar mondeling online zou hebben. Zij is halsoverkop naar opa en oma vertrokken zodat dit alsnog door kon gaan. Weer telefonisch contact gezocht met KPN. Dan begint het kastje en de muur verhaal. Volgens de medewerker zou mijn abonnement per 10 april worden stopgezet (?). Gelukkig zou de installatie van de nieuwe provider dezelfde dag plaatsvinden....maar dat ging helaas niet want de glasvezelverbinding was door KPN ook buiten werking gesteld. Ā Ik moest contact opnemen metĀ All-inc om een afspraak met een monteur in te plannen. Toen bleek dat er pas woensdag 15 april een monteur langs kon komen....dat accepteerde ik niet. In deze periode waarin ik gedwongen thuis moet werken (onderwijs) en ik 3 kinderen heb die afhankelijk zijn van de internetverbinding voor onderwijs, was wachten tot woensdag geen optie. Ik kreeg de tip van planning en beheer om contact op te nemen met de klantenservice van KPN om een noodpakket aan te vragen en nu komt het...daar had ik geen recht op omdat ik geen klant meer was...En wat schetst mijn verbazing vandaag, ik krijg een email met daarop de einddatum van mijn contract, 14 april!!! Ik ben dus zeer ontevreden over de service. Ik zou het als KPN betreuren dat een klant overstapt en hopen dat de klant ooit weer terugkeert. Die kans is nu natuurlijk zeer klein geworden. Ā Ik denk dat het ook heel belangrijk is dat KPN zich realiseert dat een klant niet de dupe mag worden van fouten die worden gemaakt door KPN. En met fouten bedoel ik het tot 2x toe onterecht afsluiten en vervolgens geen passende oplossing kunnen bieden. Geen enkele compensatie van de kant van KPN voor de ontstane ongemakken, tijdverlies en kosten.Ā 

Hallo @Bakkerdejong, welkom op het forum! Wat vervelend dat de overstap op deze manier verloopt/is verlopen. Het hoort inderdaad niet te vroeg beĆ«indigd te worden. Het is dan ook goed dat je dit aankaart zodat we hier naar kunnen laten kijken wat er misging zodat dit hopelijk niet weer gebeurt.Ā Vul alsjeblieft jeĀ forumprofielĀ in met de gegevens waarop je bij ons het abonnement had. Dan kunnen we hier de rest erbij pakken en zien wat we kunnen doen.

Verder, de belangrijkste vraag op dit moment, heb je nu al wel diensten van je nieuwe provider?


Gedaan. We kunnen inmiddels gebruik maken van de diensten van de nieuwe provider.


Dank voor de gegevens, Bakkerdejong! Fijn dat de nieuwe diensten het inmiddels doen.Ā We gaan kijken wat er mis ging, zodat dit hopelijk niet weer gebeurt.

Specifiek voor de afwikkeling nu: ik zie dat administratief het abonnement per 14 april is opgezegd. Omdat dit ook je reguliere factuurdatum is, heb je nog een factuur gekregen voor de periode 14-04 t/m 13-05. Volgende maand krijg je dan een slotfactuur waarop die hele maand weer vergoed wordt. Daarnaast heb ik zojuist een creditering in het systeem gezet voor zowel de dagen in april dat de boel te vroeg stopte, en de dagen in maart dat je zonder diensten hebt gezeten. Ik heb dit afgerond naar een halve maand aanĀ abonnementskosten, minus de kosten van Spotify omdat je die wel kon blijven gebruiken. Dit bedrag zal dan ook op de slotfactuur in mei gecrediteerd worden.


Ik heb het bericht hierover ontvangen.Ā 

Ik heb overigens nog steeds geen doos ontvangen om het modem en de tv ontvangers terug te zenden.


Hallo @BakkerdejongĀ , dat mag je ook met een eigen doos retour sturen.

Het retouradres staat in de brief die je hebt gehad met het verzoek de spullen retour te sturen.

Ā 


Dit staat in de bevestigingsmail van de opzegging:Ā 

U ontvangt een retourdoos voor de apparatuur
Enkele werkdagen voor de beƫindiging van uw abonnement ontvangt u een retourdoos waarmee u de apparatuur kunt terugsturen. Verdere instructies voor het terugsturen van de apparatuur vindt u in die doos.


De brief gebruikt een standaardformulering, In de meeste gevallen wordt een abonnement namelijk met een maand opzegtermijn opgezegd. Dus dan krijg je de bevestiging van de opzegging een maand voor het daadwerkelijk gebeurd. En dan krijg je inderdaad enige werkdagen voor de beĆ«indiging de doos binnen. Maar in jouw geval, waar de opzegging al heeft plaatsgevonden, krijg je dan in de praktijk de doos later. Dit is over het algemeen een week of twee nadat je de brief hebt gekregen.Ā 

Ā 

Als je daar niet op wilt wachten mag je het ook terugsturen in een eigen doos. Gebruik dan onderstaande adres en geef het af bij een postpunt.Ā Het wordt dan kosteloos opgestuurd. De apparaten die opgestuurd moeten worden zijn de Experia Box en de tv ontvanger(s) die je hebt plus de stroomkabels van al deze apparaten en de afstandsbediening(en) van de ontvanger(s). Overige kabels hoeven niet mee.

KPN Retouren <klantnummer>

Antwoordnummer 10119

2400 VB Alphen aan den Rijn


Er gaat volgens mij nog steeds iets niet goed. Wij hebben bericht gekregen van KPN dat met de opzegging van alles-in-1 , onze spotify family Premium accountĀ wordt omgezet naar het gratis spotify account. Dit is volgens mij ook nog niet gebeurd. Wanneer gebeurt ditĀ  en krijgen wij daar ook bericht van?

Ā 


@BakkerdejongĀ De slotnota ontvang je de eerst volgende maand nĆ” de opzegging. Rond 14 mei ontvangen jullie een negatief factuur met de teveel betaalde abonnementskosten. Dit geldt ook voor het Spotify account dat gekoppeld was aan dit factuur. Als dit niet zo is en het factuur lijkt niet te kloppen, laat je het dan even weten? Op dit moment kunnen wij het factuur helaas nog niet inzien namelijk.Ā