Skip to main content

Ik heb nu 2 maanden kpn televisie en internet. Heb contract afgesloten voor 50mbit internetsnelheid. Echter wordt er sinds het afsluiten van het abonnement maar 15 mbit geleverd waardoor ik amper internet in huis heb. 

 

Contact gezocht met klantenservice maar die kunnen me niet verder helpen omdat er gewoon niet meer snelheid leverbaar is op mijn adres. Ik werd doorverwezen naar de opzegservice  maar die gaven aan dat dit in mijn bestelling stond vermeld. Ik heb echter niets in mijn bestelling vermeld staan maar hun beweren van wel. Er was dan ook niets mogelijk om contract eerder te laten beëindigen met bemiddeling van de kosten. Ik werd ook niet erg vriendelijk te woord gestaan dus hoop via deze weg wel een passende oplossing te vinden want ben echt zwaar gefrustreerd. Ik kan niets eens 4k aan laten zetten op mijn televisie vanwege die trage internetsnelheid.

Als je een abo afneemt via koper, een DSL-abo, is de snelheid TOT 50Mbit/s.

De werkelijke snelheid is afhankelijk van je afstand tot de centrale (kast), hoe groter de afstand, des te lager je eindsnelheid.

 


Dat begrijp ik. Maar de kast staat naast mijn huis.


Wat zegt de site van kpn als je net doet alsof je een bestelling doet? Dus de postcodececk?


Dan geeft ie nu 13mbit aan. Dat geeft kpn klantenservice ook toe.


Dat is vreemd als je naast een kast van KPN woont. Een moderator kan dit voor je nakijken of er misschien iets niet goed gaat. Vul je profiel helemaal in met klantnummer etc dan kunnen ze aan de slag. de wachttijd is een dag of twee.


Dat is vreemd als je naast een kast van KPN woont. Een moderator kan dit voor je nakijken of er misschien iets niet goed gaat. Vul je profiel helemaal in met klantnummer etc dan kunnen ze aan de slag. de wachttijd is een dag of twee.

Niet alle kasten zijn actief, soms zit er wel een paar kilometer voor de kast. 


Niet alle kasten zijn actief, soms zit er wel een paar kilometer voor de kast. 

Dat inderdaad.

Maakt de kast geluid..  Nee dan komt je signaal van "iets" verderop vandaan…

Fotootje van deze kast zegt ons ook wel vaak genoeg, Anders als Moderators het toestaan kan ik het nalopen op basis van postcode huisnummer.

Maargoed als de kast stil is betekend dit dat hij passief is en dus jouw niet in signaal voorziet, Maar slechts werkt als koppelpunt voor het signaal afkomend van een centrale, Die best nog wel eens wat ver weg wil staan.

Zoals ook aangegeven de postcodecheck heeft ook deze gegevens en verteld eigelijk hetzelfde als hierboven beschreven..

Dus tenzij het kabeltje korter kan word het niet sneller.


Ik heb geen idee. Ga er vanuit dat als de klantenservice zegt dat het niet hoger kan op mijn adres dat het wel zal kloppen....ik zou alleen graag onder het contract uit willen komen want dit is gewoon bagger wat er geleverd wordt....ziggo kan hier 1000mbit leveren en kpn maar 15😲

 

Het lukt me nog niet om een foto te plaatsen


Ik hoor hem geen geluid maken


Hallo @Laed , dat is een kast van de kabelboer, Ziggo waarschijnlijk.


Dat is een kastje van Ziggo. Heeft niets met kpn te maken.

KPN kast is ong. 1,2 meter hoog en ca. 90 cm breed en heeft een betonnen voet (hier althans)

Tja, dat 4k zenderpakket. Dan heb je alleen Xite, Love Nature en Insight in 4k. En espn in Ultra HD (hogere hd kwaliteit). Voor de overige zenders maakt het geen verschil. HD 1080i / 7,2 Mb/s verandert niet met het 4k kastje.


Had klachtenformulier ingevuld. Ben net teruggebeld met een prima oplossing. M'n contract word 7 maanden eerder ontbonden. Dus ben tevreden met deze oplossing.


Mooi geregeld.  Let op!! Je kunt dus alleen Ziggo nemen want alle andere providers die over dsl leveren zullen nooit meer kunnen leveren dan kpn.


Ja idd gaan weer terug naar ziggo. Bedankt voor alle hulp 👍🏻