Skip to main content

Hoi,

Ik heb een klacht, ik heb eigen apparatuur / router.
Nu heb ik m’n glasvezel abonnement geüpgraded van 100 naar 200 mbit en nu krijg ik ongewenst een nieuwe router toegestuurd die, als ik de klantenservice moet geloven, verplicht ergens moet bewaren (afschrijven, zonde van het milieu) zodat ik hem als ik ooit opzeg dan kan terugsturen. Want KPN kan niet onthouden of ik wel of niet een KPN router gebruik.

Advies is om pakket van postnl niet te weigeren, want dan gaan ze de upgrade uitstellen of erger m'n abonnement opzeggen, aldus de klantenservice medewerker.

En dan heb je het over KPN, KPN is de groene verbinder: we zijn uitgeroepen tot een van de duurzaamste telecombedrijven ter wereld. Pffff

Klantenservice / bereikbaarheid is ook drama, telefoonnummer nergens te vinden.
Klacht indienen idem, geen e-mailadres te vinden…

Koen

Hallo @Koenvd bij KPN thuis-abo hoort een modem/router in bruikleen, of je dat ding nu gebruikt of niet, je kunt niet (meer) kiezen voor een abo zonder modem.

Als KPN-klant had je waarschijnlijk al een modem in bruikleen, die moet dan retour, of ben je soms ex-XS4ALL?

Advies: sluit hem een keer aan totdat je inderdaad 200/200Mbit/s actief hebt, sluit daarna je eigen router weer aan.

KPN is gewoon gratis bereikbaar via 0800 0402, Twitter, Facebook of dit forum.

KPN gebruikt geen chat en mail (meer).

Als je klachten hebt kun je die hier op het forum spuien, dan proberen mede-forumleden, zoals ik, een oplossing te vinden en waar nodig springen moderatoren van KPN bij.

 

 


Dankjewel Jan voor het meedenken.

Ik heb inderdaad al een oude modem in het stof liggen op zolder (die heb na een paar jaar vervangen door een Unifi USG). Die kan retour, geen probleem.

Maar dat klinkt als een volstrekt idioot proces, om nu nieuwe router op zolder in het stof te leggen. Ze zouden de vrije modem keuze wel wat meer kunnen/mogen omarmen in het proces.

En als ik je goed snap lukt upgraden naar 200mbit niet zonder eerst de nieuwe router een moment aan gesloten te hebben? Ik denk dat ik dan terug wil naar 100mbit en heel de wijziging ongedaan wil maken. Maar dan moet ik weer een half uur (als ik geluk heb) in de gratis wachtrij gaan hangen zeker. En m'n bedenktijd is zeker net voorbij (21 sept gebeld voor korting en toen voor klein bedrag geüpgraded naar 200mbit maar dat brengt nu een hoop gedoe met zich mee).

Sorry voor de zure toon.

Koen


Hallo @Koenvd het feit dat KPN altijd een modem in bruikleen verstrekt, ongeacht het gebruik van een eigen modem, ligt in het feit, dat bij storingen eerst het originele modem aangekoppeld moet worden om te kunnen zien of het aan de KPN-lijn ligt of aan de eigen apparatuur.

Ligt het aan de KPN-verbinding inclusief de IS/RA-aansluiting of de glasvezelaansluiting maakt KPN het voor haar rekening in orde. Ligt het aan je eigen apparatuur nà het aansluitpunt, ben je zelf verantwoordelijk voor een oplossing.

Beetje duidelijk zo?

Ik vind de toon heel aanvaardbaar, je wilt niet weten hoe er hier soms geschreven en gereageerd wordt.😉


Dank @JanD, die logica kan ik volgen.
Stom dat ze dat bij de klantenservice niet kunnen benoemen.

Nog steeds wel zonde, ik zou denken dat is dan eigen verantwoordelijkheid, maar dat is ook weer niet klantvriendelijk wellicht. En in verhouding zullen weinig klanten eigen hardware gebruiken denk ik, waardoor dit nu policy is/blijft.

Ik zal de nieuwe router dan maar aannemen en oude retour sturen. Hoop eigenlijk dat ik m niet hoef aan te sluiten om die 200mbit te krijgen.

Groeten,
Koen


Ik zal de nieuwe router dan maar aannemen en oude retour sturen. Hoop eigenlijk dat ik m niet hoef aan te sluiten om die 200mbit te krijgen.

Volgens mij bestaat de kans dat de verbinding na verloop van tijd automatisch over gaat naar de nieuwe snelheid maar ik moet toegeven dat ik zelf niet met dergelijke wijzigingen te maken heb dus daar kan ik compleet de mist mee in gaan. De nieuwe router aansluiten is wel het makkelijkste en het snelste, deze hoeft gelukkig enkel een update-cycle door en dan via TR-069 contact maken met de KPN-systemen. Dat duurt in zijn totaliteit gelukkig slechts vijf minuten.


 Hi @Koenvd, ik zie dat @JanD en @NHendriks je al van meer informatie hebben voorzien, helemaal top 😊

De nieuwe router aansluiten is wel het makkelijkste en het snelste, deze hoeft gelukkig enkel een update-cycle door en dan via TR-069 contact maken met de KPN-systemen. Dat duurt in zijn totaliteit gelukkig slechts vijf minuten.

Als je dit doet, is het wel direct klaar 🙂 Zodra dit doorlopen is, kan je het andere modem weer aansluiten!


Vanmorgen kwart voor 10 is de hogere snelheid geactiveerd ontving ik van KPN.

Ik was op kantoor en ben net thuis, technisch niks hoeven doen maar de 200mbit is al actief 👍

De router doos kan dus ongeopend naar zolder 😉


Ah dat is helemaal mooi @Koenvd!

Dan nu zonder verder gedoe genieten van de hoge snelheid!