Skip to main content

Goedemiddag,

Recentelijk heeft KPN (Netwerk) glasvezel aangelegd in mijn woonwijk en het teken afgegeven dat het netwerk klaar is en gebruikt kan gaan worden. Ik (Ziggo-Gebruiker) heb besloten de overstap te wagen en heb gebeld naar KPN. Telefonisch heb ik het Hussel-abbonnement afgesloten voor Internet en TV. Met inachtnemende een opzegtermijn van een maand zou ik per 31 oktober worden aangesloten op het KPN Netwerk en zou mijn ziggo komen te vervallen (overstapservice).

Echter, het is 14 november en ik ben nog steeds niet aangesloten op KPN. Het glasvezelpunt ligt nog buiten onder mijn tegel en via de KPN website kan ik geen monteursafspraak plannen. Ik heb cq. 30 keer gebeld met Glaspoort/VolkerWessels, KPN Netwerk en KPN Provider. Ik ben ook 4x in een fysieke KPN winkel geweest om te proberen dit probleem op te lossen.

Blijkbaar gaat er iets niet goed in de administratie van KPN. KPN Netwerk claimt dat zij geen ticket hebben ontvangen van KPN Provider. En KPN Provider zegt dat zij dit ticket al meermaals hebben verstuurd en niets meer voor mij kunnen betekenen. KPN Provider stelt dat er grote administratieve problemen zijn bij KPN Netwerk waardoor zij het ticket niet kunnen inzien, terwijl KPN Netwerk stelt dat zij van KPN Provider een ticket moeten ontvangen waarin staat dat ik een abonnement heb afgesloten (waarvan het contract met ingangsdatum 31-10-2022 ondertekend in mijn mail zit).

Ik ben in de eerste week van Oktober begonnen met het uitvragen waarom ik nog niets over een monteur had gehoord en ik ben nog steeds bezig. KPN Netwerk wijst naar Provider. Provider wijst naar Netwerk en vice versa. Ik zit een vicieuze cirkel van administratieve fouten waar ik niet meer uit kom. 

Het wordt mij nu al 6 weken lang onmogelijk gemaakt om klant te worden waardoor ik dus nog steeds bij Ziggo zit. Ik ben op het punt nooit en te nimmer meer om te kijken naar KPN en het iedereen in mijn kenniskring af te raden, maar ik heb besloten het nog 1 kans te geven. Zit hier iemand als admin of moderator die dit verschrikkelijke traject eindelijk voor mij kan oplossen?


 

Admin: dubbele topics verwijderd. 1 keer is voldoende.

Hallo @joellmennes als je via www.kpnnetwerk.nl via je postcode/huisnummer de status opvraagt van je glasvezelverbinding wat zie je dan? Als daar staat dat de lijn is opgeleverd en je een provider kunt kiezen kun je met KPN, de provider contact opnemen via 0800 0402.

KPNNetwerk moet eerst e.e.a. vrijgegeven hebben, voordat KPN, de provider met jouw abo aan de gang kan.

KPNNetwerk is verantwoordelijk voor de infrastructuur en KPN als provider verantwoordelijk voor de uitvoering van de abonnementen op de betreffende lijn.

Succes.

 

 


Hallo @joellmennes als je via www.kpnnetwerk.nl via je postcode/huisnummer de status opvraagt van je glasvezelverbinding wat zie je dan? Als daar staat dat de lijn is opgeleverd en je een provider kunt kiezen kun je met KPN, de provider contact opnemen via 0800 0402.

KPNNetwerk moet eerst e.e.a. vrijgegeven hebben, voordat KPN, de provider met jouw abo aan de gang kan.

KPNNetwerk is verantwoordelijk voor de infrastructuur en KPN als provider verantwoordelijk voor de uitvoering van de abonnementen op de betreffende lijn.

Succes.

 

 

 

Hallo Jan,

Dan zie ik bovenstaande (adres even verwijderd)! Ik heb ook contact gehad met KPN Provider en hier een abonnement besteld. Echter, hoor ik van mensen van het KPN Clubhuis (mensen die in direct contact staan met mensen binnen de aannemer), dat er een fout zit in de administratie bij KPN Netwerk, waardoor KPN Provider ook niet verder kan. KPN Netwerk op haar beurt, zegt dat de fout bij KPN Provider zit. En zo wijzen beide partijen al 8 weken met een vinger naar elkaar en ben ik daar als eindgebruiker de dupe van. Ik ben er inmiddels achter welke partijen er zijn en wie welke verantwoordelijkheid draagt, daar ik al dik 25 keer heb gebeld met beiden…

 

Niemand lijkt het op te kunnen lossen..


U schreef:

Recentelijk heeft KPN (Netwerk) glasvezel aangelegd in mijn woonwijk en het teken afgegeven dat het netwerk klaar is en gebruikt kan gaan worden.

Op welke manier is dat "teken " gegeven?

en

Het glasvezelpunt ligt nog buiten onder mijn tegel.

Dan weet u toch, dat het netwerk niet af is, als het glasvezelaansluitpunt bij u nog niet is afgemonteerd?


U schreef:

Recentelijk heeft KPN (Netwerk) glasvezel aangelegd in mijn woonwijk en het teken afgegeven dat het netwerk klaar is en gebruikt kan gaan worden.

Op welke manier is dat "teken " gegeven?

en

Het glasvezelpunt ligt nog buiten onder mijn tegel.

Dan weet u toch, dat het netwerk niet af is, als het glasvezelaansluitpunt bij u nog niet is afgemonteerd?

Dat teken is gegeven door de adrescheck op de website. nadat monteurs waren geweest en de kabel tot onder mijn tegel bij de gevel hadden getrokken en hier een soort eindapparaat op gemonteerd hadden ging ik naar de website.

Hier vulde ik mijn adres in en er stond ‘HOERA! Glasvezel is nu op uw adres beschikbaar’.

Je tweede vraag: Klopt, het wordt pas afgemonteerd (in huis) zodra men een glasvezelabbonnement afsluit, dan brengen ze het pas naar binnen. Ik heb dus dat abbonnement afgesloten en nu moet het naar binnen worden gebracht. En dat, dat doet dus niemand.


 en hier een soort eindapparaat op gemonteerd.

Dit is nieuw voor mij, hoe ziet dat er uit en wat is de functie ?

het wordt pas afgemonteerd (in huis) zodra men een glasvezelabbonnement afsluit, dan brengen ze het pas naar binnen. 

Dit is schijnbaar ook een nieuwe manier van opleveren?

Zijn er monteurs die hier iets kunnen toelichten ? @Ward_  , @DennisA78  , @Ik_Hussel 


 en hier een soort eindapparaat op gemonteerd.

Dit is nieuw voor mij, hoe ziet dat er uit en wat is de functie ?

het wordt pas afgemonteerd (in huis) zodra men een glasvezelabbonnement afsluit, dan brengen ze het pas naar binnen. 

Dit is schijnbaar ook een nieuwe manier van opleveren?

Zijn er monteurs die hier iets kunnen toelichten ? @Ward_  , @DennisA78  , @Ik_Hussel 

Je stelt goede vragen, maar ik heb geen idee hoe het eruit ziet. Ik zag via mijn videodeurbel een week of 4 geleden de monteur bezig die de kabel van de stoep naar mijn huisgevel trok, hier werd een soort zwart kastje op gezet.

Ook in de winkel refereerde de KPN medewerker toen: ‘En, heb je gezien of er al een …. is geplaatst?’ Waarbij zij toen blijkbaar de naam van dat apparaat noemde. Ook zoals je hier boven ziet op de afbeelding, stelt KPN Netwerk ‘we sluiten je woning aan, wanneer je een glasvezelabbonnement hebt besteld’. 

 

Met afmonteren bedoel ik in deze ‘woning aansluiten’. Ik heb nog geen glasvezelaansluiting/kastje/ingang in mijn meterkast. Dit gebeurt blijkbaar pas als er een abbonnement is afenomen (wat ik dus begin September heb gedaan).


@HansaanZet Zo te horen wordt hier de BOP bedoeld (zie de link voor meer info).

 

In het algemeen ben ik niet op de hoogte van een storing waardoor er geen orders zouden kunnen worden verstuurd naar KPN Netwerk NL (of de aannemer dan). Ik kan me niet voorstellen dat, als ik het adres zou invoeren bij ons, ik geen opdracht zou zien. Met andere woorden: ik weet vrij zeker dat ik die opdracht wel ga zien. Tenzij de aannemer de plandatum van het adres zo ver in de toekomst heeft gezet dat er geen order vanuit KPN de Provider mogelijk is richting KPN Netwerk. Dan blijft een order inderdaad hangen bij KPN de provider.

Ik kan echter geen adres zien aangezien ik geen Forummedewerker ben.


@HansaanZet Zo te horen wordt hier de BOP bedoeld (zie de link voor meer info).

 

In het algemeen ben ik niet op de hoogte van een storing waardoor er geen orders zouden kunnen worden verstuurd naar KPN Netwerk NL (of de aannemer dan). Ik kan me niet voorstellen dat, als ik het adres zou invoeren bij ons, ik geen opdracht zou zien. Met andere woorden: ik weet vrij zeker dat ik die opdracht wel ga zien. Tenzij de aannemer de plandatum van het adres zo ver in de toekomst heeft gezet dat er geen order vanuit KPN de Provider mogelijk is richting KPN Netwerk. Dan blijft een order inderdaad hangen bij KPN de provider.

Ik kan echter geen adres zien aangezien ik geen Forummedewerker ben.

Hoi Ward,

 

Ik heb mijn adres met je gedeeld in een privebericht. Ik ben benieuwd wat jij kan inzien.


Dank je. Dit behoort eigenlijk via de webcare collega's te lopen omdat ik vanuit mijn rol geen toegang heb tot klantgegevens. Maar goed, jij stuurt me dit zelf dus vanuit de privacy regels mag dat dan weer wel geloof ik..

 

Adres is inderdaad voorzien van de BOP. Maar dat is nog niet voldoende verwerkt in de administratie. De plandatum voor het leggen van die BOP staat nog in het verleden waardoor KPN de provider wel een order kan inleggen maar die wordt geparkeerd in een systeempje dat de klantenservice van KPN Netwerk ook niet kan zien. Pas als Volker Wessels de plandatum aanpast naar de nabije toekomst (of de datum van aanleggen BOP alsnog verwerkt) loopt die order door naar KPN Netwerk NL en naar Volker Wessels.

 

Dus mocht je zin hebben om nog een keer te bellen met Volker Wessels: Vraag ze dan om de plandatum aan te passen naar volgende week, of het adres alsnog op te leveren met die datum van een week of 4 geleden toen die monteur bij je deur bezig was. Dan loopt die order alsnog door en kunnen we allemaal verder..


Dank je. Dit behoort eigenlijk via de webcare collega's te lopen omdat ik vanuit mijn rol geen toegang heb tot klantgegevens. Maar goed, jij stuurt me dit zelf dus vanuit de privacy regels mag dat dan weer wel geloof ik..

 

Adres is inderdaad voorzien van de BOP. Maar dat is nog niet voldoende verwerkt in de administratie. De plandatum voor het leggen van die BOP staat nog in het verleden waardoor KPN de provider wel een order kan inleggen maar die wordt geparkeerd in een systeempje dat de klantenservice van KPN Netwerk ook niet kan zien. Pas als Volker Wessels de plandatum aanpast naar de nabije toekomst (of de datum van aanleggen BOP alsnog verwerkt) loopt die order door naar KPN Netwerk NL en naar Volker Wessels.

 

Dus mocht je zin hebben om nog een keer te bellen met Volker Wessels: Vraag ze dan om de plandatum aan te passen naar volgende week, of het adres alsnog op te leveren met die datum van een week of 4 geleden toen die monteur bij je deur bezig was. Dan loopt die order alsnog door en kunnen we allemaal verder..

Ik zal ze bellen en kijken of ik verder kom met ze. Dankjewel voor de informatie. Voorlopig sta ik al 15 minuten in de wacht.


Dank je. Dit behoort eigenlijk via de webcare collega's te lopen omdat ik vanuit mijn rol geen toegang heb tot klantgegevens. Maar goed, jij stuurt me dit zelf dus vanuit de privacy regels mag dat dan weer wel geloof ik..

 

Adres is inderdaad voorzien van de BOP. Maar dat is nog niet voldoende verwerkt in de administratie. De plandatum voor het leggen van die BOP staat nog in het verleden waardoor KPN de provider wel een order kan inleggen maar die wordt geparkeerd in een systeempje dat de klantenservice van KPN Netwerk ook niet kan zien. Pas als Volker Wessels de plandatum aanpast naar de nabije toekomst (of de datum van aanleggen BOP alsnog verwerkt) loopt die order door naar KPN Netwerk NL en naar Volker Wessels.

 

Dus mocht je zin hebben om nog een keer te bellen met Volker Wessels: Vraag ze dan om de plandatum aan te passen naar volgende week, of het adres alsnog op te leveren met die datum van een week of 4 geleden toen die monteur bij je deur bezig was. Dan loopt die order alsnog door en kunnen we allemaal verder..

Ik heb met ze gebeld. Zij stellen wederom niets voor mij te kunnen betekenen. Zij stelt ‘Ik heb geen opdracht van de provider’. Waarop mijn vraag is: ‘Die staat in een systeem wat jij niet kan inzien wegens een datum rondom de BOP.’ Zij stelt vervolgens: De plandatum staat op 31-12-2023. Alles aan mijn kant staat goed.

Vervolgens is er een manager bijgehaald en uiteindelijk heb ik nu een plandatum voor 17-11-2022 weten te regelen, dit is handmatig geregeld, zonder een ticket vanuit KPN Provider. Waar dus het probleem zat.

Ik ben erg benieuwd naar aankomende donderdag.. To be continued.


Hi @joellmennes! Ik heb alles doorgelezen en even in de systemen gekeken. Ik zie dat er nu een afspraak met VWT is. 

Ik verwacht op dit moment niet veel te kunnen doen. Maar mocht je op enig moment het idee hebben dat je toch vastloopt, laat het dan hier weten. Ik hou het samen met je in de gaten!


Hi @joellmennes! Ik heb alles doorgelezen en even in de systemen gekeken. Ik zie dat er nu een afspraak met VWT is. 

Ik verwacht op dit moment niet veel te kunnen doen. Maar mocht je op enig moment het idee hebben dat je toch vastloopt, laat het dan hier weten. Ik hou het samen met je in de gaten!

Dankjewel Bram, ik zal je op de hoogte houden!

 


Eindelijk! Nu wachten op 6 december tot er iemand van Provider het af komt maken.

 

Â