Skip to main content

Ik ben sinds 1 februari verhuisd en zou vanaf 22 februari internet krijgen van KPN. Op mijn adres was glasvezel beschikbaar, dus heb ik daarvoor gekozen. Ik werk vast vanaf huis, en gebruik het internet ook voor streamen etc. dus leek me dat het handigst.

 

Een paar dagen voor de 22e kreeg ik een doos binnen van KPN. Hierin zat mijn modem, tv-kastje, en alle benodigde kabels en randapparatuur. Prima. Er moest alleen nog een monteur langskomen voor het aansluiten voor het kastje wat op het glasvezelpunt gaat, en dan kon ik alles aan gaan sluiten.

 

Eind februari besloot ik om KPN te bellen. Ik had geen update ontvangen over het maken van een afspraak voor de monteur o.i.d. dus besloot ik om het één en ander na te vragen. Ik belde per ongeluk KPN zelf en werd verteld dat ik KPN Netwerk moest bellen. Geen probleem, heb ik vervolgens gedaan.

Probleem nogmaals uitgelegd, waarop mij verteld werd dat in mijn regio (Brabant West) de monteurs worden geregeld door een extern bedrijf, Introbouw, en dat ik bij hun een afspraak moest maken voor een monteur. Ook geen probleem, de persoon van KPN Netwerk schakelde mij door naar Introbouw, en kon ik daar nogmaals het probleem uitleggen.

 

De telefoniste van Introbouw vertelde mij dat ze geen planning bij de hand had, die ook niet beschikbaar had, en ze mij niet kon vertellen wanneer er een monteur langs kon komen. Ze vertelde mij ook dat het met gemak nog 3 weken(!) kon duren voordat er iemand überhaupt langs kon komen, en dat ik maar moest wachten tot ik een brief kreeg opgestuurd voor het maken van een afspraak. Hier stond ik echt van te kijken. Ik heb uitgelegd dat ik met redelijke urgentie internet nodig heb vanwege mijn werk, maar dat maakte geen verschil. Vervolgens heb ik teruggebeld naar zowel KPN als KPN Netwerk om de situatie uit te leggen, maar beide konden mij ook niet verder helpen en waren over het algemeen absoluut niet behulpzaam. Ik heb op de website van KPN Netwerk een officiële klacht ingezonden, maar ook daar kreeg ik bericht dat het 3 weken kon duren voordat ik daar reactie op zou ontvangen.

 

Ik vind dit ongelooflijk absurd. Ik ben nu bijna een maand verder dan mijn abonnement origineel in had moeten gaan, en ik heb nog steeds geen vast internet. Ik heb in de tussentijd gelukkig gebruik mogen maken van het internet van mijn buren, maar als dat niet het geval was geweest was had ik dus gewoon al die tijd geen internet. De KPN modem die ik heb binnen gekregen, KPN Box 12, heeft alleen ethernet aansluitingen, en er zat ook niks in de doos inbegrepen dat het mogelijk maakte om tijdelijk gebruik te maken van de koperaansluiting, dus ik ben echt afhankelijk van de monteur.

 

Als je Introbouw opzoekt op Google Reviews, zie je wat voor slecht bedrijf het is. Ik kan niet begrijpen dat een bedrijf zoals KPN gebruik maakt van zo'n slecht bedrijf voor zoiets belangrijks zoals het aansluiten van glasvezelpunten. Als dit nog langer gaat duren, ben ik van plan om hoe dan ook mijn abonnement bij KPN te beëindigen en over te stappen naar een andere provider.

Goed dat je hier het verhaal verteld. Een moderater gaat dit oppakken.  Vul je profiel helemaal in met klantnummer etc dan kunnen ze voor je aan de slag. 


@KRademacher Je sluit een abonnement af bij de provider KPN dus zij zijn jouw aanspreekpunt. Gewoon weer bellen met KPN of wachten op een webcare medewerker


Hi @KRademacher, wat rot dat de hele situatie op jouw nieuwe adres zo loopt. Super fijn dat je de internetverbinding van je buren mag gebruiken en niet helemaal zonder zit, maar de bedoeling is het natuurlijk niet.

Dit forum is van KPN als provider. Zo gauw de glasvezelverbinding klaar is, zorgen wij voor het signaal op jouw aansluiting. KPN Netwerk zorgt voor de aanleg en het beheer van de glasvezelverbinding. Daarom weet ik niet zeker wat we voor je kunnen doen, maar we kijken natuurlijk graag met je mee! Vul je je forumprofiel in, zoals Joep ook tipte, en geef je ons hier een seintje? 


Hi @KRademacher, wat rot dat de hele situatie op jouw nieuwe adres zo loopt. Super fijn dat je de internetverbinding van je buren mag gebruiken en niet helemaal zonder zit, maar de bedoeling is het natuurlijk niet.

Dit forum is van KPN als provider. Zo gauw de glasvezelverbinding klaar is, zorgen wij voor het signaal op jouw aansluiting. KPN Netwerk zorgt voor de aanleg en het beheer van de glasvezelverbinding. Daarom weet ik niet zeker wat we voor je kunnen doen, maar we kijken natuurlijk graag met je mee! Vul je je forumprofiel in, zoals Joep ook tipte, en geef je ons hier een seintje? 

 

Hallo @Alexandra, dankjewel voor je snelle bericht. Ik heb inmiddels mijn profiel aangevuld. Ik weet dat ik eigenlijk bij KPN Netwerk moet zijn, maar daar kwam ik echt niet verder, dus ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen.


Ik heb even voor je gekeken. Zoals je zelf waarschijnlijk al verwacht had: ik kan je niet verder helpen. Dit probleem zit echt bij KPN Netwerk. Wij wachten momenteel nog op een plandatum vanuit KPN Netwerk. Zodra we die hebben, pakt onze Back Office het verder op met jou. Tot die tijd is het een kwestie van geduld, helaas.