Skip to main content

Sinds het weekend van 17 /18 oktober ben ik van Telfort thuis automatisch mee overgestapt naar KPN Thuis. Hiervoor kreeg ik eerder mails met de mededeling  dat alles gelijk zou blijven qua voorwaarden en tarieven incl de combivoordeelkorting. Ik vertrouwde volledig op de door KPN genoemde bedragen. (Achteraf bleken de in de mail van oktober jl genoemde bedragen echter al niet.)

Toen kreeg ik na dat weekend van de overstap een mail met de mededeling dat er €2.50 korting voor sneller internet helaas vergeten was in de toekomstige facturatie van KPN en dat dit voor 5 mnd verrekend zou worden. Ik ging kijken naar mijn oorspronkelijke  contract en hierin stond €7.50 korting voor extra snel internet (100/100mbs). Dus die mail riep vragen op.

Hierna zijn meerdere telefoongesprekken  geweest met de klantenservice, waarbij nu blijkt dat er verkeerde dingen zijn gezegd en afspraken zijn gemaakt die niet nagekomen kunnen worden. Maar helaas is er niet ingelogd door de klantenservice, dus in mijn dossier is niet te zien met wie ik sprak en ik heb alleen voornamen. Ook is er niet precies verslag gedaan van de inhoud van het gesprek en zijn de afspraken die mij telefonisch  gedaan zijn niet genoteerd. Hoe kan dit bij een professioneel  bedrijf als KPN?

Ik heb na meerdere telefoontjes met verkeerde communicatie een klacht ingediend en na 6 dagen wachten heb ik net gesproken met Mw Frea Hof van klantenreacties. Met haar besprak ik dat ik even veel wil betalen als bij Telfort en ook na de datum dat mijn jaarcontract afloopt (13 feb 2021) evenveel blijf betalen als 6 feb per mail bevestigd is door Telfort. Dat bedrag was opgebouwd uit een aantal subbedragen minus de combivoordeelkorting. 

In de mail die ik net nav mijn gesprek met haar  kreeg staan echter volledig andere bedragen, wat dus alweer vragen oproept! Het vervelende is dat ik niet terug kan mailen, want ik had graag als antwoord het contract van Telfort van feb 2020 gemaild met de bedragen die toen zijn afgesproken. Bedragen die KPNthuis beloofd heeft te zullen hanteren, terwijl ze nu volledig andere berekeningen maken. 

Ik heb net wéér de klantenservice  gebeld met het verzoek me door die mw van klantenreacties  te laten terugbellen, maar mijn vertrouwen in de telefonische klantenservice  van KPN is volledig zoek. Omdat ik nu graag serieus genomen wil worden, doe ik mijn verhaal hier maar. Ook omdat ik graag zwart op wit wil kunnen aantonen wat ik gezegd en gevraagd heb en dat kan blijkbaar met telefonisch contact niet, omdat dit niet goed wordt bijgehouden in een klanteninformatiesysteem en ik helaas ook niet per mail kan reageren op foutieve mails van jullie.

Sorry voor het lange verhaal, maar het zit me hoog dat ik zoveel moet bellen en nu ook nog hier moet reageren om iets netjes geregeld te krijgen...

Mijn concrete vraag is: kan iemand van KPNthuis per mail bevestigen dat ik tot feb 2021 de door Telfort toegezegde korting krijg en dat ik vanaf 13 feb 2021 dat bedrag zonder die extra korting betaal, maar wel met aftrek van de combivoordeelkorting. Ik wil dus exact dezelfde bedragen in die mail zien als in mijn Telfortcontract, niet de verwarrende berekeningen met andere bedragen zoals ik die nu per mail ontving.

Ik hoop dat ik snel een juist antwoord zal ontvangen! 

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

U kunt het beste wachten op een medewerker hier op het forum. Het is erg druk. De wachttijd id opgelopen naar 6 dagen.  Vul uw profiel helemaal in met klantnummer etc dan kunnen ze meteen voor u aan de slag.


Dankjewel voor de tip, ik ga het meteen invullen! 


Hi @VoorheenReizigster, geen dank! Ik snap inderdaad dat dit allemaal wat vreemd overkomt. De constructie is wat complex en die communicatie had echt beter gemoeten. Fijn dat ik je verder heb kunnen helpen! Ik wil graag inhoudelijk verder gaan op je reactie, alleen deze berichten zijn wel openbaar. Is het een idee dat je mijn bericht en je laatste bericht even in een worddocument zet? Als je dat hebt gedaan dan verwijder ik deze twee berichten hier en zal ik op je laatste bericht inhoudelijk reageren middels een privébericht. Dan blijft het gesprek tussen ons. Geef je me even hier een seintje wanneer je mijn bericht en je laatste eigen bericht ergens hebt opgeslagen? Dan ga ik ze verwijderen en reageren per privébericht.


Kun jij anders deze communicatie naar mij mailen of via een pb naar me toe sturen? Dan kan ik jou ook terug mailen of pb-en als in dec het niet goed gegaan is. En dan heb ik meteen de hele communicatie als copie van hier. Datzou ik erg fijn vinden. Alvast hartelijk  dank!


Ik heb de berichten verwijderd en ze je gestuurd via een privébericht. Ook heb ik gelijk een nieuw privébericht gestuurd als je reactie op je laatste bericht :smile:


Dankjewel! Ik kijk naar het pb.


Reageer