Skip to main content

De overgang van Telfort naar KPN heeft ongewenste neven effecten:

  1. Het internet is merkbaar langzamer.
  2. De emailberichten op mijn telefoon blijven daar hangen terwijl voorheen bij Telfort ze verdwenen zodra ik ze op de computer had gedownload.
  3. De factuur meldt is met 50/50. Volsstrekt onbegrijpelijk.
  4. Voordat je een klacht kunt indienen, moet je het doolhof door en kom je hier uiteindelijk aan, niet wetend of je op het goede adres bent.
  5. Zeer ontevreden. Ben benieuwd hoe dit verder behanadeld gaat worden.
  1. de Graaf

Hi @scarampi, van harte welkom hier. Het is op het moment erg druk, hierdoor zijn we minder snel met reageren dan gewoonlijk onze bedoeling is. Ik lees dat de overgang van Telfort naar KPN anders is gelopen dan je je had voorgesteld en dat internet minder goed werkt. Dat is niet de bedoeling, en ook wel gek, omdat de verbinding technisch hetzelfde blijft als het bij Telfort was. We helpen je hier op het forum graag verder.

Hoe staat het er nu voor met de verbinding? Gebruik je internet draadloos via WiFi of (ook) bekabeld? Op hoeveel en wat voor apparaten merk je dat het langzamer is? Voor wat betreft de internetsnelheid schrijf je dat er 50/50 op de factuur staat, en dat dat onbegrijpelijk is. Wat voor snelheid had je voorheen, en stond dit ook anders op de factuur? 


Tja , twee laptops zijn merkbaar langzamer. Er is hier glasvezel , dat hadden we via Telfort. Verder is dit niet een  antwoord waar ik iets mee kan. Wat is die 50/50. Ik heb geen idee wat de internetsnelheid bij Telfort was. Dat moeten jullie weten, want KPN heeft de overgang geregeld.


50/50 betekent dat de snelheid 50 mbit is. Zowel download als upload.

Wat staat er voor? Wat is de naam van het abonnement verder?


Sneller internet tot 50/50


Sneller internet tot 50/50

Dat is nog een Telfort abonnement. Dus gewoon hetzelfde als wat u had. Haalt u ook 50 mbit als u een speedtest doet? Op een bekabeld aangesloten pc of laptop?

https://www.kpn.com/internet/speedtest.htm


download 46

Upload 60

Het abonnement staat op de factuur van KPN


download 46

Upload 60

Die snelheid mankeerd niets aan. 

Het abonnement staat op de factuur van KPN

Ja, administratief zijn de abonnementen van Telfort overgenomen door KPN. Aan de verbinding is niets veranderd.

Ik vermoed dat de traagheid voornamelijk een WiFi issue is. Welke Experiabox heeft u? Heeft u versterkers? 


Experia box v 10 A


Hoe krijg ik contact met KPN. Na overschakeling is KPN merkbaar langzamer dan bij Telfort. Ofschoon KPN dat ontkent. Bovendien is het onmogelijk contact te hebben met KPN. Het is duidelijk dat KPN dat zo moeilijk mogelijk maakt. Bij Telfort lukte dat wel. Kortom Veel gedoe.

 

Admin: samengevoegd met je bestaande topic


https://www.kpn.com/service/klacht-of-vraag-indienen.htm#/


@scarampi Gebruik je internet draadloos via WiFi, of ook bekabeld? Maakt het verschil als je het modem een volledige reset volgens stap 2 geeft? Je noemt twee laptops waarop je merkt dat de verbinding trager is, hoe ervaar je dit precies? En gebruik je nog andere apparaten?

Als je ook je gegevens in je forumprofiel zet, kan ik de verbinding van afstand voor je nakijken.