Skip to main content

Geachte mevrouw/ mijnheer,

Wij waren sinds vele jaren een tevreden klant van Telfort voor thuis en mobiel. Tot vorig jaar, want toen kregen we een bericht van KPN dat het merk Telfort ging verdwijnen en dat zowel de diensten voor thuis alsook mobiel zouden worden omgezet naar het merk KPN. Dit zou gebeuren met dezelfde abonnementsprijs en voorwaarden, dezelfde voordelen van CombiVoordeel en Telfort Voordeel, internet zou gewoon blijven werken zoals voorheen, interactieve TV bleef ook hetzelfde werken en ons Telfort e-mail adres zou blijven bestaan en werken.

Als eerste waren onze vier mobiele nummers aan de beurt en die omzetting ging goed. Nog steeds betaalden we na de omzetting (anders dan inflatiecorrectie) hetzelfde bedrag per maand en nu dus op het KPN netwerk. Daarna waren de thuis diensten aan de beurt voor de automatisch omzetting en vooralsnog merkten we dat het platform van interactieve televisie nu in KPN look&feel was.

Maar omdat ons internet al maanden traag was heb ik in de nieuwe Mijn KPN app Internet opgezocht en zag tot mijn verbazing staan dat wij een snelheid hebben van 50 Mbps download en 5 Mbps upload hebben. De 100/100 snelheid die wij bij Telfort hadden is dus helemaal niet meegenomen naar het KPN-merk. Wij hebben nu zelfs een a-synchronische aansluiting en dat voor glasvezel! Er is duidelijk iets mis gegaan bij het overzetten van de dienst(en) naar KPN. Wij betalen dus nog steeds dezelfde abonnementsprijs als bij KPN, maar hebben duidelijk niet dezelfde internetsnelheid (mee) kegregen.

Met de klantenservice, telefoon en chat,  kwam ik er niet uit dus vandaar deze brief. Ik heb de dame en de man verteld dat wij zelfs een ander (Genexis) glasvezelmodem kregen, want de oude kon de 100/100 snelheid niet aan. Na installatie van het nieuwe modem was 100/100 mogelijk en hebben we die snelheid gebruikt, waarmee onze zoon die gamer is erg blij mee was.

Graag willen wij weer de 100/100 snelheid terug en zoals beloofd in de brief van de omzetting voor het huidige abonnementsbedrag. Graag hoor ik van jullie.

Welkom op het forum @Rijmar. Laat me beginnen te zeggen dat als we aangeven dat er niks veranderd dat dit dan ook de bedoeling moet zijn. Ik ga voor je kijken hoe we er voor kunnen zorgen dat de situatie weer wordt zoals deze was voor Telfort over is gezet naar KPN. Ik heb daarvoor nog wel informatie van je nodig. Zou je je profiel in kunnen vullen en hier laten weten wanneer je dat gedaan hebt? Het handigst is als je daarbij ook je klantnummer vermeld. Laat het even weten en dan kan ik voor je aan de slag!


Profiel is ingevuld.


@Rijmar ik heb het voor je nagekeken maar het pakket dat je hebt heeft altijd de snelheid van 50Mbit/s gehad. Ik kan niet direct zeggen of er eerder een begrenzing niet goed heeft gewerkt maar het pakket dat je hebt heeft dezelfde snelheid als het Telfort pakket dat je hiervoor had. 


Kan je vertellen dat dit niet het geval is. Wij hadden 50/50 en zijn later naar 100/100 gegaan en daarvoor moest ons Genexis glasvezelmoden gewijzigd worden, want de oude kon dat niet aan. Een monteur heeft toen het 'gigabit' modem(kop) er op gezet en toen was de 100/100 snelheid wel mogelijk en werd geleverd.


Kan je vertellen dat dit niet het geval is. Wij hadden 50/50 en zijn later naar 100/100 gegaan en daarvoor moest ons Genexis glasvezelmoden gewijzigd worden, want de oude kon dat niet aan. Een monteur heeft toen het 'gigabit' modem(kop) er op gezet en toen was de 100/100 snelheid wel mogelijk en werd geleverd.

Heb je wellicht een bevestiging of mail waarin de omzetting staat vermeld? Dat zou je kunnen helpen. 


Of eventueel nog een oude Telfort factuur, hier stonden de snelheden meestal op als een upgrade. 


@Rijmar ik ga het topic voor je sluiten gezien het antwoord op je vraag gegeven is. Mocht je toch een bewijs vinden dat je de 100/100 snelheid op enig moment als optie hebt gehad, in de vorm van bijvoorbeeld een bevestiging of optie op de factuur, laat het dan hier weten. Dan kan ik het topic opnieuw voor je openen.Â