Skip to main content

Klacht: weken traag internet

 

Na weken traag internet zijn er inmiddels 2 monteurs geweest. Een standaard en expert monteur. Conclusie, geen probleem in mijn woning/kabels/modem/wijkcentrale. Alles is in orde. Het probleem zit in de achterliggende centrale waar het profiel voor mijn verbinding wat moeilijk zit te doen.

 

Monteur heeft ticket aangemaakt voor de technische dienst. Deze heeft het profiel handmatig gereset of iets aangepast geen idee. Daarna waren de problemen opgelost. 

 

Nu is er deze week onderhoud geweest in de buurt (sms van gehad). Sindsdien weer traag internet. Zelfde problemen als voorheen. Zeer waarschijnlijk is mijn profiel weer gereset, dit was de vorige keer namelijk ook zo.

 

Echter wil KPN nu voor de derde keer een monteur sturen. Hier moet ik weer apart voor vrij nemen. Plus dat de monteur voor niks komt want alles in de woning en wijkcentrale is in orde. Dit is al twee keer doorgemeten en twee keer was alles in orde.

 

Gevraagd of de laatste oplossing weer uitgevoerd kan worden. Maar dat blijkt een probleem want dit kan niemand in gang zetten. Men blijft continue weer de standaard procedures volgen, DLM gereset, heeft u de modem gereset bla bla. Dat is niet het probleem want dat is al 10 keer gedaan. Maar dat neemt men van de klant niet aan. 

 

Oftewel, de monteur komt voor niks en ik moet voor niks thuisblijven. Kost ons beiden geld. Maar er kan niet even gekeken worden naar de laatste oplossing. Ik snap dat er procedures zijn maar als de oplossing bekend is begrijp ik niet waarom hier niet even vanaf kan worden geweken.

Hoi, @Deentje . Welkom op het forum.

Als ik jouw verhaal lees herken is wel dat ons proces behoorlijk rigide kan zijn.  Helaas is het zo, als er geen actief ticket open staat dat we gebonden zijn aan bepaalde stappenplannen. Wel is het zo dat als er binnen korte tijd meerdere tickets aangemaakt worden op hetzelfde adres, zo'n melding dan uitvalt en onder de aandacht van de technische dienst komt. Als ik het goed begrijp is dat hier dus niet gebeurd. Wanneer staat de monteur gepland?