Skip to main content

Geachte forum,

Bij ons is kpn de glasvezel naar mijn huiskamer gebracht, de kabels lopen over langs en dan komt het. bezwaar ingedient dat dit zo niet kan en dan nu de rekeningen van 30 euro terwijl zij het hebben over gratis aanleggen. het is gewoon weg een ramp en kpn netwerk is nergens te bereiken 

Het is gewoon weg niet te geloven!

 

*Admin: afgesplitst en een eigen topic voor vraag aangemaakt

 

Hallo @frans van de Moosdijk , kun je eens een foto plaatsen van de plek van de glasvezel-aansluiting en de plek waar je modem staat?

 


Als die witte “draad” de glasvezel is dan is dit schandalig. Allerlei scherpe hoeken en dat is niet goed. En het is zo te zien een amateur geweest, wat een puinhoop zeg. Goed dat u dit aankaart.


modem staat in de huiskamer en de aansluiting zit in de  meterkas, waar het grote gat is, is de gevel van de meterkast


Hallo @frans van de Moosdijk , dan heeft de monteur een netwerkkabel naar de huiskamer getrokken en geen glasvezelkabel, maar dat is dan slordig gedaan.

 


modem staat in de huiskamer en de aansluiting zit in de  meterkas, waar het grote gat is, is de gevel van de meterkast

 

Dus het glasvezel modem zit ook in de meterkast?

En de Experiabox in de woonkamer? 

Dat begrijp ik, zie ik helaas niet op de foto's.

Wel erg slordig, zo mag het absoluut niet. 


Kan het zijn dat het glasvezel netjes is aangelegd en dat u een vraag had of de aansluiting naar de woonkamer kon. Zo ja, is er dan overlegd op welke wijze de monteur dit zou doen?


Hoi @frans van de Moosdijk . Welkom op het forum.

Dat verdient zeker geen schoonheidsprijs. Wie heeft dit aangelegd? En wat waren de afspraken?  Is dit een installatiemonteur van KPN geweest?

Kun je je profiel aanvullen en mij een seintje geven? Dan kan ik meekijken. 


Het was een monteur van KPN


Een installatie monteur zou dit netjes in samenspraak met jou moeten doen. Om dit te borgen krijg je aan het eind van de werkzaamheden een overzicht waarop je een handtekening kunt zetten. Hiermee geef je te kennen dat je tevreden bent met de aansluiting. Is dit bij jou ook gebeurd? 


Ik heb gevraagd of ik de bon moeste tekenen, maar dat hoevende niet. er werd mijn gezegd dat het niet anders kon


en knpnetwerk is alleen maar te bereiken via een contcactformulier en verder niet

 

 


@frans van de Moosdijk : Zou je op onderstaande link willen klikken en daar je gegevens invullen,  Frans? 

 

https://forum.kpn.com/settings/profile

 

Geef je mij een seintje als je dat gedaan hebt? 


er werd mijn gezegd dat het niet anders kon

Als het plafond beton is, dan kan ik me voorstellen dat de monteur geen andere mogelijkheid zag. Een KPN monteur is geen bouwvakker. Zijn mogelijkheidheden zijn ook beperkt. 


Ze hadden gewoon de telefoonkabel er uit moet halen en dan kan hij weer met glasvezel draad gevuld worden, of de cocsekabel er uittrekken

Op 3 januari gedaan en nog steeds niks gehoord, klacht ingedient en het muis stil het lijkt er wel op dat  ze verkopen en daarna niks meer


Ze hadden gewoon de telefoonkabel er uit moet halen en dan kan hij weer met glasvezel draad gevuld worden, of de cocsekabel er uittrekken

Coax is van Ziggo. Daar mag KPN niet aankomen.

De telefoonlijn ... ik ken de situatie niet. Maar de telefoonlijn buiten vandaan blijft gewoon zitten. Dat kan niet anders. Want bij de aanleg van glasvezel is er niet meteen internet beschikbaar over die glasvezel. Dat kan soms wel 2 of 3 maanden duren in het ergste geval. Als KPN meteen de telefoonaansluiting zou verwijderen en daar voor in de plaats glasvezel aan zou leggen, dan zou u een hele poos zonder verbinding zitten.


Hoi @frans van de Moosdijk . Ik zag dat je je profiel hebt ingevuld.

Er is op 3-1-2022 een mail naar jou gestuurd. Hierin staat dat jij akkoord bent gegaan met de manier waarop de monteur alles heeft aangesloten. De monteur heeft in samenspraak met jou een handtekening gezet (corona regels).  Er is volgens dit document een akkoord gegeven.   Wat is jouw kant van het verhaal? 


de monteur heeft het volgende op de bon genoteerd:

Installatie wcd in meterkast. Toestemming klant in overleg met woonzorg. Gat geboord vanuit meterkast naar woonkamer tbv utp. Geen loze leiding klant akkoord. Ivm corona maatregelen RIVM geen handtekening klant.


Er zijn geen loze leiding maar die doet hij bij een ander wel maken,  dus ik ben de klos


Er zijn geen loze leiding maar die doet hij bij een ander wel maken,  dus ik ben de klos

En KPN monteur kan geen loze leiding maken. Ook niet bij een ander.


Ik zie dit topic voorbijkomen en schrik me het apezuur.

Als dit door een monteur gedaan is die in opdracht van kpn of kpn netwerk heeft gewerkt dan moet die persoon op staande voet ontslagen worden en moet kpn danwel kpn netwerk eens een zeer stevig gesprek voeren met de uitvoerder.

Een dergelijke aanleg van een glasvezel had uiteraard nooit gedaan mogen worden en de monteur had ook moeten weigeren dit zo te doen.


Los van het feit dat ik natuurlijk niet bij jullie gesprek ben geweest vind ik de foto's geen reclame voor het aansluiten van een KPN verbinding. Dat is mijn persoonlijke mening maar ik zal hierover in gesprek gaan met de manager van de monteurs.  Wat daar de uitkomst van is, weet ik niet. Dat is aan hun.

Ik ga het hele verhaal doorsturen. 


Ik zie dit topic voorbijkomen en schrik me het apezuur.

Als dit door een monteur gedaan is die in opdracht van kpn of kpn netwerk heeft gewerkt dan moet die persoon op staande voet ontslagen worden en moet kpn danwel kpn netwerk eens een zeer stevig gesprek voeren met de uitvoerder.

Een dergelijke aanleg van een glasvezel had uiteraard nooit gedaan mogen worden en de monteur had ook moeten weigeren dit zo te doen.

Het is zeker slordig meerwerk n.l. installatie van Ethernetkabel naar een andere ruimte, maar heeft met glasvezel als zodanig niets te maken.

Meer algemeen: meerwerk wordt per kwartier gefactureerd - het is niet ondenkbaar dat de monteur daardoor beperkt werd om binnen de overeengekomen tijd te blijven.


daar heb ik allemaal niks aan komen onderhand want, per dag dat jullie niet komen loopt de schade op met 100,00 per dag omdat ik geen woongenot heb

Waar blijf de monteurs die het wel netjes gaat maken, en dan kan hij ook de draadbakjes ook die ik dik betaald heb met terug nemen die mijn ook 30 euro kosten