Skip to main content

Ik heb eind 2021 via mijnaansluitingen een internetaansluiting aangevraagd. KPN netwerk zou deze verzorgen. Helaas kreeg ik te horen dat zij geen reguliere aansluitingen meer doen en alleen glasvezel. Dat zou 7 maanden duren en ik zou een noodpakket krijgen. Nu zijn er reeds 10 maanden voorbij en gaat het glasvezel pas over nog eens 10 maanden gelegd worden. Ondertussen werkt het noodpakket voor geen ene meter en reageert KPN netwerk niet op mijn klachten. Kan ik juridisch afdwingen dat KPN netwerk toch een reguliere aansluiting voor mij maakt als glasvezel nog zo lang moet duren? Of hoe kun je een oplossing forceren bij KPN netwerk want via telefoon of email lukt het niet. (Wellicht op deze manier wel..?)

 

Is Ziggo beschikbaar? Sluit daar dan gewoon een abonnement af. U kunt KPN nergens toe dwingen. Want ze zijn niets verplicht. 


KPN netwerk zou mij kosteloos aansluiten op het netwerk. Dat heb ik per brief van hen zwart op wit gekregen. Ik neem aan aan dat als ze dat in oktober 2021 zeggen, dat ik hen daar aan kan houden en niet tot medio 2023 hoef te wachten tot ze dat op gaan leveren? En als dat zo lang duurt dat ik dan recht heb op een reguliere aansluiting. Of kunnen alle netwerkbeheerders mij weigeren om aan te sluiten? Lijkt me niet toch? 

Ziggo kan mij wel aansluiten, maar dan moet ik € 10.000,- aan hen betalen. Dat zit er dus niet in.


Of kunnen alle netwerkbeheerders mij weigeren om aan te sluiten? Lijkt me niet toch? 

Ja, dat kan wel. Vroeger had KPN een aansluitplicht. Maar die is er niet meer. Voor zover ik weet.


KPN netwerk zou mij kosteloos aansluiten op het netwerk. Dat heb ik per brief van hen zwart op wit gekregen. Ik neem aan aan dat als ze dat in oktober 2021 zeggen, dat ik hen daar aan kan houden en niet tot medio 2023 hoef te wachten tot ze dat op gaan leveren?

Tja, de wereld verandert. Er is momenteel een enorm tekort aan personeel. Dat maakt dat alles wat langer duurt en sommige projecten op de lange baan geschoven worden.

Ligt er überhaupt al wel glasvezel in de straat? 


Hoi @SiF . Welkom op het forum.

Wat een nare situatie als ik dat zo lees. Er wordt op plekken waar glasvezel gepland staat geen koper meer aangelegd.  Helaas kunnen die glasvezelprojecten tegen onvoorziene omstandigheden aanlopen en daarom duurt het soms langer om alles aangesloten te krijgen. Ik kan daar vanuit KPN de provider weinig aan doen.  :-(