Skip to main content

Door met de speedtest mijn MB snelheid te meten ben ik er achter gekomen dat mijn MB's fluctueren van 5 MB tot 18MB. Dit geeft allerlei problemen geen of beperkt internet en functies van de interactieve

tv  die uitvallen. Als ik hierover bel, krijg ik iedere keer dezelfde achterlijke riedel die ik moet volgen

kan u de router resetten, de stekker in en uit, etc etc en dan ergens in die handelingen heb ik weer even meer MB's waardoor het lijkt of het weer werkt. Zie je wel zegt dan de klantenservice.  en nog geen twee minuten later heb ik weer geen verbinding met de server of valt de tv weer weg. Wel betaal ik elke maand netjes 65 euro voor deze shit. vroeger ook wel dit probleem gehad dan kwam er nog een monteur en het probleem lag altijd in de centrale. Kunnen jullie misschien gewoon een keertje naar me luisteren KPN en me niet op mijn knietjes door het huis aan allerlei stekkers laten rommelen wat niets oplevert!

Thijs

Hallo @Thijs2023 de speedtest doe je bekabeld met 1 pc rechtstreeks aan het modem en verder alle overige (draadloze) apparatuur uit?

Heb je een glas- of koperverbinding?

Wat is je abo-snelheid, 50, 100 0f 200Mbit/s?

 


een koper verbinding en mijn abo snelheid zegt me niks


De tv ontvanger bekabeld aangesloten? Maak je nog gebruik van wifi versterkers? 


Door met de speedtest mijn MB snelheid te meten ben ik er achter gekomen dat mijn MB's fluctueren van 5 MB tot 18MB.

Ik vind het wel meevallen met dat "fluctueren". Het is alle twee slecht. 

Het goedkoopste abonnement bij KPN is 50 mbit. En daar komt u met 18 mbit zelfs niet bij in de buurt.

Meet u met een bekabeld aangesloten pc of laptop? 


Ik meet bekabeld

 


Wat zegt Fourstack over uw adres?

https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl/

Wat staat daar bij u?

Ik hoop dat er bij u een hoger getal staat dan bij mij op het plaatje. 


nee niet hoger en vaak genoeg lager


nee niet hoger en vaak genoeg lager

Heeft u op Fourstack gekeken? Wat staat daar voor uw adres? 


 


Hallo @Thijs2023 zo te zien rechtsonder heb je recht op sneller internet buitengebied, ik zou dat even aanvragen. Dan krijg je een aanvullende 4G-router die je internetsnelheid opkrikt.

 


Is Ziggo bij u beschikbaar? Of Delta Fiber ofzo? Dan zou ik maar eens nadenken over overstappen. 


@Thijs2023  Heb jij er ook een apart 4g modem bij? Of alleen een experiabox?


alleen een experiabox


Die snelheid doet vermoeden dat je érg ver van de wijkcentrale woont. Buitengebied vermoed ik.

Hoe langer dat koperlijntje is dat naar jouw woning gaat, hoe onbetrouwbaarder het wordt.  Ik wil graag even meekijken. Kun jij je profiel aanvullen en mij daarna hier een seintje geven?


Profiel is aangevuld


@Thijs2023 : Jij komt in aanmerking voor Sneller Internet Buitengebied.

Met die abonnementsvorm krijg je een gratis 4G modem van ons die jouw snelheden aanvult/opvoert.

Momenteel zit je nog op een oude propositie (instap).  Als jij gebruik wil maken van SIB dan zul je over moeten naar Hussel. In de meeste gevallen is dit even duur of zelfs goedkoper. Mijn advies is om met 0800 0402 te bellen en dit na te vragen.  (laat je echter niks aanpraten waar je verder geen behoefte aan hebt)


En met een 4G modem kan je snelheid verhoogt worden tot 50mb, dus dat zou zomaar flink wat sneller kunnen worden.