Skip to main content
Antwoord

Klacht over foutieve ingangsdatum KPN internet Thuis

• April 21, 2025
  • 8 reacties
  • 80 keer bekeken

Na eindeloos zoeken naar een email waar ik mijn woord kan doen en na verschillende malen een gesprek aangegaan te zijn met die reuze slimme BOT van Kpn, uiteindelijk hier uitgekomen om mijn klacht neer te leggen. Hopelijk komt het zo wat door. 

We kochten een nieuw huis, een ander adres. Ergens eind februari, begin maart heb ik mijn oude abonnement via kpn opgezegd en een nieuw afgesloten, dit was volgens de jongen aan te telefoon gunstiger dan verhuizen. 31 maart kregen we de sleutel en mijn abonnement zou dan ingaan. 19 maart kreeg ik een bericht, doordat oude bewoner vergeten was zijne te stoppen zou de mijne pas ingaan op 22 april. Zijn opzegtermijn was een maand en blijkbaar had hij een bericht gekregen van dubbele kosten vanaf de 31ste en toen op de 19de pas opgezegd. Bij mij ging er op dat moment geen belletje rinkelen van de 3 dagen die tussen de 19de en en 22st zaten. We hebben, gelukkig (klein dorp, ons kent ons) tot de 19de via de modem van de oude huiseigenaar kunnen internetten. Tot zaterdag de 19de, toen viel alles weg. Direct gebeld met KPN en ze konden me niet helpen. Het enige wat ze konden doen, is 100GB aan extra data op mijn telefoon. Ja nu kunnen we met die data inderdaad deze mail schrijven en televisie kijken gaat ook. F1 kon gisteren via iPad. Al van dat, dus dat is fijn. Enkel werkt mijn Eufy niet, Hue niet (moet op wifi om die te besturen maar als ik de hotspot wil gebruiken moet mijn telefoon van de wifi af), ik kan mijn zonnepanelen niet uitlezen en zo verder. Alle hubs die via de router aangestuurd worden werken niet. 

Hiervoor zou ik graag een klacht indienen bij KPN, maar dat is dus op geen enkele plek mogelijk. Enkel bellen willen ze doen. Vanaf morgen, nu is het pasen natuurlijk. Nee ik hoef niet te bellen, ik wil gewoon dat dit serieus opgepakt wordt. Het internet aan of uit zetten is immers iets wat electronisch geregeld wordt, dus als de juiste mensen bij KPN dit zouden kunnen lezen ipv dit vriendelijk meisje van de klantenservice had ik misschien wel geholpen kunnen worden. De bot is helemaal een farce, die reageert zo standaard. Op den duur moest ik zelfs mijn naam, achternaam, postcode, huisnummer ingeven terwijl ik ingelogd aan het chatten was, hoe lachwekkend is dit. 

Dus KPN, lees door en kom met een goed antwoord. Doe dit eventueel privé en probeer me te benaderen via mail. Ik heb doordeweeks geen tijd om klantenservice nummers aan te nemen. 

Groet Lins

Beste antwoord door Thomas van KPN

Goedemorgen ​@Lins Rooijakkers, welkom op onze community, werkt alles inmiddels? Dit is inderdaad niet helemaal de bedoeling zo. Joep deelde de link al waar je een klacht in kunt dienen.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

8 reacties

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • April 21, 2025

Dit is geen “goede beurt” van de KPN klantenservice om een nieuw abonnement te adviseren.

• April 21, 2025

Dit is geen “goede beurt” van de KPN klantenservice om een nieuw abonnement te adviseren.

Dat had in deze situatie niets uitgemaakt denk ik.

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • April 21, 2025

U kunt indien gewenst hier een klacht indienen. Heeft u inmiddels wel een werkende verbinding?

Verbinding zal morgen actief gemaakt worden, maar heb dan 3 dagen zonder gezeten, door fout van kpn. Slecht dat klantenservice me dan niet kan helpen, uiteindelijk is t gewoon ‘knopje omzetten’ om internet actief te maken. 

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • April 21, 2025

Het is natuurlijk niet alleen een knopje omzetten dat begrijpt u ook. Voor het activeren van een abonnement is er een leverstraat en die geeft een levertijd van minimaal 10 dagen. Er moet een heel totaalpakket gemaakt worden. Een gedeelte internet, een gedeelte tv, een gedeelte hardware, een gedeelte facturatie. Er moet een aansluiting in de centrale gereserveerd worden etc. Als het zo makkelijk was deden ze het wel want kpn heeft er geen baat om zoiets langer te laten duren dan nodig.

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • April 21, 2025

Dat knopje omzetten want mensen denken dat er gebeurd is een monteur zoals ik die buiten in de kast of centrale er voor zorgt dat de kabel van uw huis is verbonden met het grote internet. 

• April 21, 2025

Verbinding zal morgen actief gemaakt worden, maar heb dan 3 dagen zonder gezeten, door fout van kpn. Slecht dat klantenservice me dan niet kan helpen, uiteindelijk is t gewoon ‘knopje omzetten’ om internet actief te maken. 

Zo'n knopje is er niet. Als zo'n knopje er wel zou zijn, dan zouden daar ook heel gemakkelijk fouten mee gemaakt kunnen worden. Daarom word internet bij jou niet ingeschakeld met een knopje, maar via een automatisch systeem wat werkt volgens vaste protocollen.

En mogelijk moet er gewoon ook nog een monteur naar de wijkcentrale. Als de vorige vewoner bij een andere provider zat, dan moet dat haast wel zeker.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • Antwoord
  • April 24, 2025

Goedemorgen ​@Lins Rooijakkers, welkom op onze community, werkt alles inmiddels? Dit is inderdaad niet helemaal de bedoeling zo. Joep deelde de link al waar je een klacht in kunt dienen.