Skip to main content

Wij zijn half september 2021 op ons huidige adres gaan wonen. Het pand waar wij in gingen wonen heeft nooit een internetaansluiting gehad. Dat hebben wij dus meteen aangevraagd bij KPN aansluitingen. Daar kregen wij te horen dat we in december 2021 glasvezel zouden krijgen en ze tot die tijd geen oude aansluiting wilden leveren. Prima, drie maanden zonder is jammer, maar begrijpelijk. Het is niet anders. December 2021 werd januari 2022, werd februari, werd maart. Toen kwamen wij er bij toeval achter dat de aansluiting gereed komt in het laatste kwartaal van 2022. En dat is nog maar een prognose. Dan zitten wij dus ruim een jaar zonder internet. Wij vinden dat niet meer van deze tijd. Een oude aansluiting krijgen we niet, een nieuwe aansluiting duurt nog erg lang. Wie we ook benaderen, we komen geen steek verder. Kastje-muur verhaal. Hoe gaan we dit nu voor elkaar krijgen?

Is ziggo ook niet beschikbaar? Anders is er niets aan te doen denk ik. 

Wat is het voor een pand? Hoe komt het dat er geen aansluiting zit? Is het een gesplitste woning?


Welkom op het forum @Spencer49! Gezien het verleden lijkt me het in dit geval verstandig als je je profiel invult. Laat hier even weten wanneer je dat gedaan hebt. Dan kijk ik voor je wat we kunnen doen. Want dit duurt inderdaad wel erg lang als ik dit zo zie. 


Welkom op het forum @Spencer49! Gezien het verleden lijkt me het in dit geval verstandig als je je profiel invult. Laat hier even weten wanneer je dat gedaan hebt. Dan kijk ik voor je wat we kunnen doen. Want dit duurt inderdaad wel erg lang als ik dit zo zie. 

Profiel is ingevuld Bram. 


Is ziggo ook niet beschikbaar? Anders is er niets aan te doen denk ik. 

Wat is het voor een pand? Hoe komt het dat er geen aansluiting zit? Is het een gesplitste woning?

Voor Ziggo is oude aansluiting hetzelfde verhaal. Voor nieuwe aansluiting zijn zij  afhankelijk van de aanleg van glasvezel door KPN.

Het is een voormalige kerk.


Is ziggo ook niet beschikbaar? Anders is er niets aan te doen denk ik. 

Wat is het voor een pand? Hoe komt het dat er geen aansluiting zit? Is het een gesplitste woning?

Voor Ziggo is oude aansluiting hetzelfde verhaal. Voor nieuwe aansluiting zijn zij  afhankelijk van de aanleg van glasvezel door KPN.

Het is een voormalige kerk.

 

Dat laatste klopt niet. Ziggo en KPN werken volkomen los van elkaar. Maar dan ook echt volledig los.

 


@Spencer49 ik heb voor je gekeken. Ik hoef je niet van het kastje naar de muur te sturen. Tegelijkertijd heb ik ook geen goed nieuws voor je. Het klopt dat de aanleg van het glasvezel op je adres op dit moment gepland is voor oktober 2022. Ik kan niks doen om deze datum verder naar voren te halen. Ik kan helaas ook geen alternatief bieden binnen KPN. 

De aanleg wordt gedaan door KPN Netwerk. Je kan daar het best vragen naar meer details. Als je er daar niet uit komt kan je altijd ons bereiken via het forum of 0800-0402. Wel is het zo dat wij vervolgens de informatie ook aan KPN Netwerk vragen. Ook zal het antwoord met grote zekerheid oktober 2022 blijven. Excuus voor het slechte nieuws. 


Is ziggo ook niet beschikbaar? Anders is er niets aan te doen denk ik. 

Wat is het voor een pand? Hoe komt het dat er geen aansluiting zit? Is het een gesplitste woning?

Voor Ziggo is oude aansluiting hetzelfde verhaal. Voor nieuwe aansluiting zijn zij  afhankelijk van de aanleg van glasvezel door KPN.

Het is een voormalige kerk.

 

Dat laatste klopt niet. Ziggo en KPN werken volkomen los van elkaar. Maar dan ook echt volledig los.

 

Ziggo gaat niet voor één woning glasvezel aanleggen in een stad. Ziggo wil ons wel glasvezelinternet leveren, graag zelfs. Maar dat doen ze pas als de aansluiting binnen zit. En dat gebeurt pas eind van dit jaar. 


Is ziggo ook niet beschikbaar? Anders is er niets aan te doen denk ik. 

Wat is het voor een pand? Hoe komt het dat er geen aansluiting zit? Is het een gesplitste woning?

Voor Ziggo is oude aansluiting hetzelfde verhaal. Voor nieuwe aansluiting zijn zij  afhankelijk van de aanleg van glasvezel door KPN.

Het is een voormalige kerk.

 

Dat laatste klopt niet. Ziggo en KPN werken volkomen los van elkaar. Maar dan ook echt volledig los.

 

Ziggo legt niet voor één woning in een stad glasvezel aan. Ze willen wel glasvezelinternet leveren, maar pas als de aansluiting binnen zit. En dat gebeurt eind van dit jaar. Glasvezel ligt al in de stoep voor het huis, maar het is een project onder de paraplu van KPN.


Ziggo maakt helemaal geen gebruik van de glasvezel van KPN. Zij leggen hun eigen netwerk aan. Of eigenlijk ligt dat er al en kun je daar een nieuwe aansluiting op aanvragen.  Dat is een coax aansluiting. Maar 100% zeker niet via de glasvezel die KPN Netwerk nog moet aanleggen.

En dat doen ze wel voor 1 woning. Aanvraag via mijnaansluiting.nl (als jullie dat al niet hebben gedaan).