Skip to main content

Mijn schoonmoeder van 85 (gegevens bekend bij de KPN) is 50 jaar klant bij de KPN!

Hoeraa!

Al meer dan 50 jaar betaald ze maandelijks voor haar telefoon en sinds jaren ook internet.

We zaten daar laatst gezellig over met een kopje thee op de bank te praten, eigenlijk sta je nooit stil dat de tijd soms zo snel gaat, en dat daardoor zonder dat je het eigenlijk in de gaten hebt een kroonjaar voorbij gaat.

Nu zal je denken, dat is niet zo bijzonder, blijkbaar vond de KPN dat ook niet, geen kaartje, of bedankje, geen taart of korting omdat je 50 jaar abonnee bent. 

Nee hoor, niets van dat alles, helaas gemiste kans denk ik dan.

Wel een brief van de KPN dat ze nu toch naar Glasvezel over zou moeten gaan, en dat dat een eenvoudige en moeiteloze zaak zou zijn. Een monteur zou er voor langs komen. En het was gratis, alleen eventuele extra apparatuur, uren en stopcontacten en zo zou ze moeten betalen.

Dus dan maar een dag ingepland, en Schoonmoeders van 85 zat op de afgesproken tijd om 13:00 te wachten op de monteur. Helaas was deze wat laat, maar 13:30 kwam hij toch opdagen.

Na veel gedoe en gezucht om 15:00 moest de monteur weg, zijn woorden waren: mijn tijd zit er op. Er was een stopcontact in de meterkast gemaakt voor de apparatuur, en het modem was van de tv tafel naar de meterkast verplaatst, maar geen nood er waren twee wifi zenders geplaatst zodat de tv box wel kon werken  waar die stond op de tv kast.

Schoonmoeders was lichtelijk in de war van alle veranderingen, moest dat nu wel allemaal zo? en waarom al de verplaatsingen. Tevens was haar telefoon bij het bed verdwenen en bleek deze voortaan in de meterkast te moeten staan. Best onhandig als je 85 bent en je 's nachts hulp nodig hebt van de wijkzuster omdat je niet uit bed kan komen.

Blijkbaar verwacht de KPN dat je dan maar naar de meterkast kruipt en hier het dect toestel van de muur plukt of zo.

Afijn, schoonmoeders dacht dat het allemaal niet helemaal werkte en vroeg zijn tel. nummer in geval er toch niets niet werkte, helaas wilde hij dat niet geven, want hij moest naar een andere klant. Bedankt meneer de monteur!

Toen ik even langs kwam om te kijken hoe e.e.a was geïnstalleerd nadat ik haar telefonisch niet kon bereiken, bleek dat schoonmoeders redelijk in de war was, geen TV, geen Telefoon en geen internet. Bedankt meneer de monteur!

Blijkbaar had de KPN monteur een stopcontact met 2 aansluitingen gemaakt voor het aansluiten van 4 apparaten, een Wifi zender (onnodig) een glas-utp moden, het KPN modem en de Dect hoofdset, welke in de woonkamer stond. Maar 4 apparaten aansluiten op 2 stopcontacten is lastig, dus had hij schoonmoeders van 85 maar naar de Action gestuurd voor een verlengsnoer met 4 stopcontacten. Bedankt meneer de monteur!

Verder was de dect set van de slaapkamer verdwenen en in de woonkamer gezet, dus bellen vanuit bed is niet mogelijk, tenzij je de telefoon meeneemt, maar dan vergeet ze 'm vast te laden. Vandaar dat de set met lader naast haar bed stond. Bedankt meneer de monteur!

Wel administratief erg kien die KPN meneer want de factuur was wel gelijk gemaakt, dat dan weer wel, even Schoonmoeders een poot uitdraaien voor extra uren, (per kwartier) en een extra wifi zender die helemaal niet nodig was, bij elkaar een fors bedrag.

Na alles maar op het verlengsnoer aangesloten te hebben bleek de Wifi niet stabiel, en de utp kabel waar vroeger de PC mee op het modem zat aangesloten was losgekoppeld, die kabel loopt naar de oude plek van het modem in de woonkamer op de tv kast, maar daar staat geen moden, die heeft tie in de meterkast geplaatst. Bedankt dus weer meneer de monteur.

Na wat getob wifi draaiend gekregen, en een telefonische klacht ingediend bij de klantenservice. Men was het daar met me eens dat dit geen juiste gang van zaken was, en ik verzocht ze dan ook maatregelen te nemen en mij als contactpersoon aan te houden daar schoonmoeder redelijk van de lag was door dit alles. Ik zou binnen een werkdag teruggebeld worden, helaas niets meer vernomen van de klantenservice.

Wel enige tijd later een enquête via de e-mail ontvangen (lekker handig, als je aangeeft problemen te hebben met internet nadat een monteur 2 straalzenders op 5 meter afstand van elkaar heeft geplaatst) hoe tevreden we waren.

Dat was dus geen positieve review zoals je mag verwachten.

Vandaag door een vriendelijke meneer gebeld geworden over de enquête, en het verhaal nogmaals gedaan, hij heeft nu voor komende dagen een afspraak gemaakt, we zijn benieuwd hoe dat gaat lopen. Geen woord over het niet meer reageren van de klachtendienst, hoe goed kan je bij de KPN langs elkaar heen werken denk je dan.

Kortom meer dan 100 euri van schoonmoeders afgetroggeld, een installatie die helemaal niet nodig was ( een utp kabeltje van de meterkast naar de plek van de modem op de tv kast) en een schoonmoeders die er van in de war was.

We hebben nog even na zitten praten schoonmoeders en ik over wat er allemaal anders is vergeleken bij 50 jaar geleden, in ieder geval niets positiefs in die veranderingen bij de KPN.

Wordt vervolgd. (hopelijk)

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

Hoi @sander64 . Dat is een verhaal waar ik niet vrolijk van word. 

Ik ben er niet bij geweest maar het klinkt allesbehalve zoals het zou moeten gaan.  Wat ik er nu van begrijp heb jij dit binnen onze organisatie aangekaart.

Dan heeft het voor mij nu geen zin om hier in te duiken.  Laat je weten hoe het contact met de collega verloopt?Â