Skip to main content

Ben begin augustus verhuisd en KPN “zou alles regelen”. Verhuizing netjes gemeld - eerst zou ik via koper aangesloten worden en vervolgens zou glasvezel worden aangesloten. Bijna twee maanden later nog geen uitzicht op glasvezel en ook geen koperaansluiting, want “dat doen we niet meer”. KPN netwerk begin september gesproken over aanleg - moet via opzichter “maar die neemt contact op, voor 1 oktober kunt u brief verwachten.” Niks gekregen natuurlijk.

Vandaag (een maand later) anderhalf uur in de wacht gezeten bij KPN netwerk - toen ik aan de beurt was van de lijn gegooid. Vervolgens KPN zakelijk maar gebeld. Hele verhaal uitgelegd - in de wacht gezet en nooit meer teruggekomen. Weer gebeld - “misschien kunnen we gewoon het koper aanzetten, dat ligt er immers”, “o nee, mag niet”. “U kunt het beste KPN netwerk even bellen. Wij doen dat niet.” Nu zit ik dus nog steeds zonder glasvezel of koper, moet wel mijn facturen betalen en mag het verder lekker zelf uitzoeken. Dat noemen ze dienstverlening - ik noem het schandalig.

U heeft dus nu geen koper en geen glasvezelkastje in huis? Wat zegt de site van kpnnetwerk.nl over de status op uw adres? Postcode en huisnummer invullen. 


Hallo @Fulco heel vervelend allemaal, maar je zou je mobiel even als hotspot aan kunnen zetten en daar verbinding mee maken, heb je toch nog internet om je facturen te betalen.

Succes.

 

 


@Joep1965 Dank voor je reactie. Ze schrijven over de status: “We sturen je een bericht wanneer we aan het werk gaan.” Tja.


Gaat het om een zakelijke aansluiting?


Gaat het om een zakelijke aansluiting?

Ja, inderdaad


Eigenlijk zou u dan op het forum moeten zijn van kpn zakelijk.  Maar goed ook zakelijk is afhankelijk van de netwerkbeheerder.  En als die niet meewerkt dan is dat wel heel vervelend.  Maar er is dus wel een koper aansluiting die ooit gewerkt heeft?


Deze onduidelijkheid lijkt mij erg vervelend, @Fulco

KPN netwerk begin september gesproken over aanleg - moet via opzichter “maar die neemt contact op, voor 1 oktober kunt u brief verwachten.” Niks gekregen natuurlijk.

Blijkbaar loopt de aanleg van glasvezel vertraging op. Heb je intussen al een update gekregen?

Als je een Kleinzakelijk abonnement* hebt, dan kan ik je klantgegevens opvragen en checken of ik contact kan opnemen met een achterliggende afdeling. Zij kunnen dan de status controleren en eventueel contact opnemen met KPN Netwerk.
Wil jij jouw klantgegevens noteren in jouw forum profiel en een seintje geven als je dat gedaan hebt?

Graag de volgende gegevens:

  • Jouw volledige naam en bedrijfsnummer
  • Het klantnummer
  • postcode en huisnummer van het nieuwe adres
  • Contact telefoonnummer

Geef je hier een seintje als je het profiel aangevuld hebt? Dan weet ik dat ik je gegevens erbij kan pakken! Alvast bedankt.

*Voor alle overige zakelijke abonnement moet er contact opgenomen worden met KPN Zakelijk: Zakelijke klantenservice of het forum van KPN Zakelijk


@Shyrin_  Het zou heel fijn zijn als er wat beweging in de zaak kwam! Ik heb de gegevens aangepast zoals je gevraagd had. Heel erg bedankt alvast!


Hartelijk dank voor jouw gegevens! Het gaat om een Kleinzakelijk abonnement, dus deze gegevens zijn (gelukkig) voor mij op te vragen.

Ik heb via een melding naar een achterliggende afdeling gevraagd wat de status is van de aanleg van de glasvezelverbinding en of eerst aansluiten op koper een optie is. Koper is beschikbaar op het nieuwe adres, ik zou daar nu direct voor gaan: maar ik ga daar niet over 😅.
Zodra er een terugkoppeling is, laat ik het weten. Het kan ook zijn dat deze afdeling rechtstreeks contact met jou opneemt: laat je het dan ook weten?

Een vergoeding van de abonnementskosten voor deze vertraging lijkt mij op zijn plaats. Dat gebeurt niet automatisch, maar kunnen wij bekijken als het abonnement weer aangesloten is!


Fijn, dank je wel tot nu toe. Koper lijkt mij ook prima, zeker tijdelijk. Ik laat je weten als ik iets hoor!


Hoi @Shyrin_ , Vorige week dinsdag kreeg ik telefoontje van KPN. Ik was aan het werk en zag het later pas. Er was ingesproken dat ze een sms zouden sturen maar die moet ik nu nog ontvangen… Ik ben bang dat ze het bij één keer proberen hebben gelaten. Het nummer heb ik natuurlijk teruggebeld, maar daar kreeg ik een bandje waarop ook werd gezegd dat ik een brief of sms zou krijgen. Terug bij af dus.


@Shyrin_ Even ter herinnering: vanaf half augustus zit ik al te wachten. Het is nu november en er is nog steeds niets gebeurd. Als KPN mijn bedrijf zou ik me diep schamen voor de verleende ‘service’. Ik kan geen tv kijken en heb matig internet. Ik heb geen tijd om uren af te wachten aan de telefoon. Er moet toch ook een andere manier zijn om contact te leggen met Volkers Wessels/KPN glasvezel. Wanneer gaat er hier eindelijk iets gebeuren??


Op 18 oktober heeft mijn collega van een achterliggende afdeling geprobeerd telefonisch contact op te nemen. Dat is niet gelukt en toen is er een SMS gestuurd met het verzoek om terug te bellen naar hen. Vreemd dat je deze SMS niet ontvangen hebt.

Ik heb bij deze nogmaals een terugbelverzoek neergelegd bij hen.


Dat telefonisch contact en de sms die niet kwam heb ik hierboven ook beschreven - misschien hebben ze de sms naar het verkeerde telefoonnummer gestuurd? Anders zou ik het ook niet weten. En je stelde ook koper voor als tijdelijke oplossing - dat kan/mag nog steeds niet?


Ja, dat heb je inderdaad aangegeven dat de SMS niet ontvangen is. Ik zie dat het verzonden is naar hetzelfde nummer waarnaar mijn collega geprobeerd heeft te bellen: een ander contact telefoonnummer hebben wij ook niet.

Wat ik aangaf is dat koper beschikbaar is op het nieuwe adres en ik oa de vraag heb gesteld of het een optie is om eerst dat aan te sluiten en later over te gaan op glasvezel.

Ik heb via een melding naar een achterliggende afdeling gevraagd wat de status is van de aanleg van de glasvezelverbinding en of eerst aansluiten op koper een optie is. Koper is beschikbaar op het nieuwe adres, ik zou daar nu direct voor gaan: maar ik ga daar niet over 😅.

Ik heb begrepen dat het een optie is: telefonisch zal het verder met je besproken worden. Ik verwacht dat er binnen 3 werkdagen een nieuwe belpoging gedaan zal worden.


Hoi Shyrin, dank je wel voor de info en het hernieuwde verzoek. Ja ze hebben vandaag al gebeld, rond 13 uur, maar toen was ik aan het lesgeven en heb het telefoontje dus gemist. Er is niet ingesproken en ik heb geen sms ontvangen. Hopelijk proberen ze het nog eens (ik heb een baan en ben dus niet altijd telefonisch bereikbaar).


Er is na de belpoging van vrijdag een verzoek gestuurd om terug te bellen: het verzoek is verzonden per post, SMS en e-mail. Heb je geen communicatie per SMS en mail ontvangen?
Kun je aangeven op welke tijden je het beste bereikbaar bent? Deze afdeling is te bereiken tussen 8 en 18 uur.


@Shyrin_ Ik heb geen SMS, geen mail en geen post hierover ontvangen. Ik heb net nog even in de junkmail gekeken - ook niks. Rekeningen van KPN krijg ik wel gewoon via de mail, dus het juiste adres is toch bekend. Hoe kan dit nou? Hebben ze het verkeerde mailadres gebruikt? én het verkeerde telefoonnummer? Ze hebben we wel twee keer naar het juiste nummer gebeld maar niet een SMS is aangekomen. Ik snap er niks van.

Aanstaande woensdagmiddag vanaf 14.00 uur ben ik bereikbaar.


Geen idee hoe het kan, @Fulco. Ik begrijp dat er nu eerst op koper opgeleverd zal worden, per 17 november.


@Shyrin_ Het koper is inmiddels geleverd en daar ben ik blij mee! Het is natuurlijk wel veel langzamer dan ik gewend was met glasvezel, maar ik kan iig weer tv kijken 😊. Heel erg bedankt voor je hulp!

 

Is het nu trouwens gewoon een kwestie van afwachten tot er iets gebeurt m.b.t. glasvezel?

 

En hoe gaat het verder met mijn abonnement? Ik betaal nu voor 200Mb/s (die ik bij lange na niet haal), en van alles voor de tv (die ik 3,5 maand niet heb kunnen gebruiken). Krijg ik daar nog restitutie van? Ik ben benieuwd.


Wat ontzettend fijn dat het nu op koper opgeleverd is: top! 👌🏾

Ik betaal nu voor 200Mb/s (die ik bij lange na niet haal),

Welke snelheid haal je nu dan precies? Via een bekabelde verbinding moet je om en nabij de 200Mbit/s kunnen halen namelijk.

Het was de bedoeling om de verhuizing per 22 augustus 2022 te realiseren, dat is uiteindelijk per 17 november 2022 gelukt: voor die periode heb ik een creditering van de abonnementskosten ingevoerd. Deze creditering wordt automatisch meegenomen op een volgende factuur.
Is het al gelukt om het noodpakket te retourneren? 


Ik heb nu een snelheid van zo’n 70-80 mb/s

 


En dit meet je via een bekabelde verbinding of draadloos, via de wifi?


Draadloos als ik naast de experiabox sta.


En wat meet je via een bekabelde verbinding?

We kunnen de tot 200Mbit/s internetsnelheid uitsluitend via een bekabelde verbinding garanderen. Een draadloze verbinding is te afhankelijk van externe factoren om daar garanties op te kunnen geven.