Skip to main content

Ik heb 30-12 een overstap naar KPN aangevraagd. Wij zijn onlangs verhuisd en op het nieuwe adres bleek een Ziggo aansluiting (mijn oude leverancier) niet mogelijk. In de winkel werd mij verteld dat per 4-1 de aansluiting actief zou worden en dat ik zelf het modem zou kunnen aansluiten. Vandaag geen modem of aansluiting maar een mail dat ik pas per 31-1 wordt aangesloten.  Dus terug naar de winkel (Amersfoort). Daar kreeg ik uiteindelijk te horen dat er een opzegtermijn van een maand was en dat “ze helaas niks konden doen”. Zelf Ziggo gebeld en binnen 5 minuten was de opzegging daar per 4-1 (vandaag dus) geregeld. Terug naar de KPN winkel. Hier kreeg ik een slecht verhaal over wettelijke opzegtermijn en dat zij zich aan de wet moeten houden. Mijn opmerking dat dat regelend recht is en geen dwingend en dat Ziggo en ik hier dus prima in onderling overleg vanaf kunnen wijken drong niet echt door bij de medewerker. Toen nog een slecht verhaal aan moeten horen over “hoe ingewikkeld glasvezelnetwerk wel niet is en of ik dat wel besefte”?!?!? Ik snap best dat de standaard procedure en processen uit  gaan van een maand opzegtermijn, maar je maakt mij echt niet wijs dat dit niet handmatig omzeild kan worden. Uiteindelijk me hier op deze site blauw gezocht naar een manier om een klacht in te dienen, maar dat valt ook nog niet mee, dus dan maar via dit forum, Graag zsm mijn internetaansluiting regelen, 31 januari is veel te laat en ook zeker niet nodig.

fijne avond

Marcel Sippekamp

Inmiddels is dit opgelost. Ik ben naar de winkel in Utrecht gegaan. Daar konden en wilden de medewerkers wel meedenken en hebben ze me prima geholpen. Zo kan het dus ook!!


Dat is een meevaller, @Marcel Sippekamp . Fijn dat je goed geholpen bent.