Skip to main content

Tijdens het aanleggen van de glasvezel in de flat waar ik woon al een aanvaring met één van de personeelsleden (van een onderaannemer) omdat ik op de parkeerplaats over een kabel heen reed met mijn auto (deze lag over de straat heen over een flink aantal meters) en deze meneer had oogcontact met mij gemaakt toen ik langs hem heen reed, daar had ik uit op moeten maken dat ik niet de parkeerplaats op kon. Na wat dreigementen van de kant van deze persoon en geroep dat hij met niemand iets te maken had want hij was eigen baas ben ik maar lachend doorgelopen. Na een paar weken waarbij ik van diverse buren begreep was er bij hen al iemand geweest om de kabel vanuit de meterkast door te trekken de woning in. KPN gebeld wanneer dit bij mij zou gaan gebeuren en er werd een afspraak gemaakt. Deze was op 19 Augustus j.l. Er kwamen twee jongemannen van KPN Network (onderaannemer) deze brachten een zwart kastje aan in de meterkast en konden deze aansluiten op het lichtnet via een stopcontact in de aangelegen kast. Doorgemeten en gebruiksklaar met foto's erbij gegeven aan hun bedrijf. Vervolgens probeerde één van hen de afspraak met een KPN monteur te maken voor mij daar ik al geïrriteerd was dat ik nogmaals vrij moet gaan nemen om het kabeltje in mijn woning te krijgen. Op 23 Augustus maar weer gaan bellen met KPN om zelf een afspraak te maken voor een monteur. Veel verhaaltjes verder zei de telefonist van KPN dat hij een ticket had aangemaakt en hij absoluut twee dagen later terug zou gaan bellen. Zoals ik eigenlijk al verwachtte bleef het telefoontje uit. Inmiddels 2 September wederom de telefoon ter hand genomen om met KPN een afspraak te maken voor een monteur die de glasvezelkabel door kan trekken vanuit de meterkast en een stopcontact kan gaan aanleggen, zoals beloofd. Na 37 minuten in de wacht en af en toe een opmerking van iemand die iets riep van “een collega luistert mee en die zegt iets, kom zo bij u terug”. Kwam ik weer bij KPN Network (onderaannemer) terecht en deze mevrouw wist mij te vertellen dat de Ready to go melding richting KPN opnieuw is doorgezet en ik vanaf a.s. Maandag weer opnieuw moet gaan bellen om een afspraak te maken. Wil ik mijn ongeloof uitspreken over de manier waarop hier met klanten wordt omgegaan, van het kastje naar de muur, telefonisten die je parkeren en vervolgens hopen dat een collega het verhaal verder oppakt het is werkelijk te schandalig voor woorden. Hoop dat dit snel naar mijn tevredenheid kan worden opgelost.

met vriendelijke groet,

Martin van Leeuwen

Hoi @Martin van Leeuwen . Welkom op het forum.

Erg jammer hoe dit allemaal gaat.  Het is voor mij belangrijk om na te gaan wie er nu aan zet is.  We maken onderscheid tussen KPNNetwerk (de partij die de fysieke aanleg doet) en KPN de provider (daar is de forum van).  Kun jij je profiel aanvullen en mij daarna hier een seintje geven? 


Mijn profiel is aangevuld. Conform de mensen van KPN Netwerk is nu de KPN monteur aan zet. Deze ging volgens hun informatie een stopcontact plaatsen en vervolgens de glasvezelkabel (TPN kabel als ik het mij nog goed herinner) doortrekken door de buizen in het plafond naar de woonkamer. 

In afwachting van een vervolg.

met vriendelijke groet,

Martin van Leeuwen


Dit ga je niet leuk vinden, @Martin van Leeuwen .  De bal ligt nog bij KPNNetwerk/onderaannemer. Er is GEEN gereedmelding bij ons binnen gekomen. 

Dat maakt dat ik op dit moment niks voor jou kan doen. Ik zie dat de plandatum telkens opgeschoven wordt en dit geeft jou en mij natuurlijk weinig vertrouwen in dat de volgende datum wél gehaald wordt.   Mijn advies is om contact te leggen met KPNNetwerk en opheldering te vragen. 


Buiten dat ik het domweg A-sociaal vind wat hier gebeurt hebben de monteurs van de onderaannemer die bij mij het omvormingskastje hebben aangebracht en de boel hebben doorgemeten toen direct het spul bij hun bedrijf afgemeld als zijnde gebruiksklaar (één van die jongens heeft nog geprobeerd om direct een afspraak te regelen bij KPN). Heb vorige week nogmaals een mevrouw van de onderaannemer aan de telefoon gehad en zij vertelde mij dat zij het op dat moment zelf nogmaals heeft doorgezet aan KPN. Wat mij al opviel was dat zij de bedrijfsnaam (van de onderaannemer) niet wilde geven en bleef volharden dat zij van KPN netwerk was, waarschijnlijk omdat ik vertelde in de openbaarheid te treden via internet over de extreem slechte service van hen en van KPN. Ben nu ook niet van zin om weer contact te moeten gaan zoeken met een soort kruimelbedrijf dat met nootjes betaald waardoor je aapjes krijgt als personeel (dit is geen racistische uitdrukking, by the way). Mijn inziens kan KPN het beter zelf gaan regelen om die gereedmelding boven water te krijgen.  DRAMASERVICE….


Dat kan en mag ik niet, @Martin van Leeuwen .  Alles valt of staat met die gereedmelding.  Als er ná een gereedmelding issues zijn heb ik meer invloed en kan ik tickets aanmaken maar nu is écht nog het domein van KPNNetwerk. :-(   Het stokje is nog niet overgedragen, zeg maar.


Het zal heel eigenwijs klinken maar ga deze stap niet meer nemen. Wanneer KPN zijn onderaannemers niet onder controle heeft wordt het misschien tijd om van dit soort bedrijfjes afscheid te nemen. Zeker wanneer deze WEL onder de vlag van KPN aan het werk zijn.


Hallo @Martin van Leeuwen je geeft nu af op @Erwin_ , de moderator van het KPN-forum van de provider KPN en KPN, de provider dus, kan in dezen dus nog niets voor je betekenen, maar dat begrijp je niet of wil je niet begrijpen, helaas.

Jij hebt nu nog te maken met KPNNetwerk, het KPN-onderdeel dat verantwoordelijk is voor de infrastructuur, dus als je ergens klachten over hebt moet je je daar melden: www.kpnnetwerk.nl 

KPNNetwerk werkt o.a. met onderaannemers omdat zij het werk niet allemaal zelf aankunnen, maar jij hebt niets met onderaannemers te maken, als je daar klachten over hebt moet je dus bij KPNNetwerk zijn, zij zijn uiteindelijk de eindverantwoordelijke in het geheel.

Succes.

 


Goedemiddag, 

Reactie op de meneer hierboven zal ik maar achterwege laten!

 

@Erwin. Het verhaal gaat weer verder, kreeg vanmiddag een bericht van Allinq dat ze zonder mijn medeweten een afspraak hadden ingepland voor a.s. Maandag maar hun gaan niets meer doen om de kabel door mijn huis heen te trekken en een stopcontact te monteren in de meterkast. Zij hebben een kastje aangebracht en de boel doorgemeten. Heb Allinq dan ook een e-mail gestuurd om aan te geven wat hun personeel bij mij heeft gedaan en wat hun vervolgverhaal was "nu moest de KPN monteur aan het werk”. Geen idee of er nu nogmaals een gereedmelding is verstuurd maar krijg net een e-mail van KPN die niet te beantwoorden is waarin staat dat ik mijn modem op het glasvezelnetwerk kan aansluiten dus zonder dat de kabel door de buizen naar mijn woonkamer is getrokken. Geweldig, het gebeurt mij anders had ik het niet gelooft. Hoop dat er inmiddels iets geregeld kan worden.


Hoi @Martin van Leeuwen .  Ik moet hier even volledige duidelijkheid hebben anders praten we langs elkaar en ontstaan er nog meer vervelende situaties.

Jouw woning is aangesloten op glasvezel.  Dat fysieke aansluiten doet KPN Netwerk. In de regel plaatst KPN Netwerk het kastje in de meterkast of ergens bij de ingang van de woning. 

 Is dat nu conform jouw wensen gebeurt?? 

Als het antwoord daarop ja is en jij wilt nu de KPN spulletjes op een bepaalde manier en plek geïnstalleerd hebben, kan dat. 

Dan komt een installatiemonteur van ons de boel conform jouw wensen aansluiten. Houdt er rekening mee dat hier kosten aan verbonden zijn. 

 

 


Goedenavond Erwin,

Ja, Allinq heeft dit gedaan en ja ik zou willen dat het verder aangelegd wordt tot aan de aansluiting in de woonkamer. Waarom zouden er voor mij kosten aan verbonden zijn terwijl er voor de installatie van glasvezelkabel bij mijn buurman door het huis ook geen kosten aan verbonden waren. Mocht het zo zijn dat er toch sprake is van een kostenplaatje dan laat ik mijn beurt even voorbij gaan. Ben er nu vanaf half Augustus mee bezig en heb het gehad. Bah Bah


... kreeg vanmiddag een bericht van Allinq dat ze zonder mijn medeweten een afspraak hadden ingepland voor a.s. Maandag maar hun gaan niets meer doen om de kabel door mijn huis heen te trekken en een stopcontact te monteren in de meterkast. 

Dat doet een KPN monteur. Van KPN provider, waar dit forum ook van is. En dat is gratis.

Maar dat kan pas na de gereedmelding. En dat gaat niet met glasvezel, maar met utp kabel. 


  • Nick83  dat heb ik in één van mijn vorige reacties ook geroepen over die utp kabel (was niet 100 % zeker van die naam maar klopte dus wel). Misschien wil jij het ze nog een keer uitleggen 😉. Die gereedmelding daar ben ik vanaf 23 Augustus al mee bezig en zo vaak van het kastje naar de muur gestuurd dat het nu een principekwestie is geworden om niet meer te bellen.


Goedenavond Erwin,

Ja, Allinq heeft dit gedaan en ja ik zou willen dat het verder aangelegd wordt tot aan de aansluiting in de woonkamer. Waarom zouden er voor mij kosten aan verbonden zijn terwijl er voor de installatie van glasvezelkabel bij mijn buurman door het huis ook geen kosten aan verbonden waren. Mocht het zo zijn dat er toch sprake is van een kostenplaatje dan laat ik mijn beurt even voorbij gaan. Ben er nu vanaf half Augustus mee bezig en heb het gehad. Bah Bah

Als u wensen heeft zoals; aanleg kabels door loze leidingen of kruipruimte ipv over de vloer, aanleg stopcontact (€25 bij nieuwe klanten) of bijvoorbeeld extra WiFi versterkers kunnen hier kosten aan verbonden zijn. De basis installatie is kosteloos maar wensen van u misschien niet.

Het eventuele kostenplaatje zal de monteur uiteraard met u doornemen voordat u de beslissing maakt of u dat wilt.


De basis installatie is kosteloos ...

Daar gaat het hier in dit topic om voor zover ik het begrijp. Overgang van koper naar glasvezel. Toch @Martin van Leeuwen ?

Het glasvezel zal wel op een andere plek het huis binnen komen dan dat koper binnen komt gok ik zo. Klopt dat? Daarvoor moet dan een utp-kabel gelegen worden. 


Goedenavond Erwin,

Ja, Allinq heeft dit gedaan en ja ik zou willen dat het verder aangelegd wordt tot aan de aansluiting in de woonkamer. Waarom zouden er voor mij kosten aan verbonden zijn terwijl er voor de installatie van glasvezelkabel bij mijn buurman door het huis ook geen kosten aan verbonden waren. Mocht het zo zijn dat er toch sprake is van een kostenplaatje dan laat ik mijn beurt even voorbij gaan. Ben er nu vanaf half Augustus mee bezig en heb het gehad. Bah Bah

Ik ken jouw wensen niet.  Mijn taak is om heel duidelijk te zijn over wie wat doet en jou daar over te informeren.

Even weer de zaken op een rijtje:

Glasvezel is nu aangelegd in jouw woning en klaar om in gebruik genomen te worden.  KPNNetwerk/Allinq heeft dus zijn werk gedaan.

Ik kan nu voor jou een installatiemonteur inplannen.   Die kan over het algemeen prima een netwerkkabel door de woning leggen maar als er extra wensen zijn, kan er ook meerwerk gerekend worden. Dat kun je van tevoren bespreken. Precies zoals monteur @Ik_Hussel  aangeeft. 

Zal ik die monteur proberen in te plannen?  Zo ja, welke dagen ben jij beschikbaar?


Ongelooflijk,

Nog maar een keer proberen:

Allinq heeft haar werk gedaan er moet dus een UTP kabel getrokken worden vanuit de meterkast door de buizen in het plafond naar de woonkamer. Om het kastje dat Allinq heeft geplaatst aan de gang te krijgen moet er een stekerdoos gemaakt worden in de meterkast. Conform de meldingen van het personeel van Allinq ging een KPN monteur dat regelen. Wanneer nu blijkt dat er voor deze handelingen betaald moet gaan worden (wat niet duidelijk wordt uit de toegestuurde documentatie en e-mails). Dan ga ik daarvoor bedanken. Als mij dus eerst wat duidelijkheid gegeven kan worden van eventuele kosten had het jullie en mij een heleboel tijd en onnodige irritatie gescheeld. Nogmaals bij mijn buurman is deze verbinding kosteloos tot stand gebracht, via de buizen door het plafond richting de woonkamer.


Ongelooflijk,

Nog maar een keer proberen:

Allinq heeft haar werk gedaan er moet dus een UTP kabel getrokken worden vanuit de meterkast door de buizen in het plafond naar de woonkamer. Om het kastje dat Allinq heeft geplaatst aan de gang te krijgen moet er een stekerdoos gemaakt worden in de meterkast. Conform de meldingen van het personeel van Allinq ging een KPN monteur dat regelen. Wanneer nu blijkt dat er voor deze handelingen betaald moet gaan worden (wat niet duidelijk wordt uit de toegestuurde documentatie en e-mails). Dan ga ik daarvoor bedanken.

Wij zeggen hier op het forum toch dat het gratis is? Is dat nog niet duidelijk genoeg?

Als mij dus eerst wat duidelijkheid gegeven kan worden van eventuele kosten had het jullie en mij een heleboel tijd en onnodige irritatie gescheeld. Nogmaals bij mijn buurman is deze verbinding kosteloos tot stand gebracht, via de buizen door het plafond richting de woonkamer.

Waarschijnlijk heeft de buurman gewoon rustig afgewacht. Dan komt het gewoon vanzelf goed. Bij u komt het ook vanzelf goed.


Ongelooflijk,

Nog maar een keer proberen:

Allinq heeft haar werk gedaan er moet dus een UTP kabel getrokken worden vanuit de meterkast door de buizen in het plafond naar de woonkamer. Om het kastje dat Allinq heeft geplaatst aan de gang te krijgen moet er een stekerdoos gemaakt worden in de meterkast. Conform de meldingen van het personeel van Allinq ging een KPN monteur dat regelen. Wanneer nu blijkt dat er voor deze handelingen betaald moet gaan worden (wat niet duidelijk wordt uit de toegestuurde documentatie en e-mails). Dan ga ik daarvoor bedanken. Als mij dus eerst wat duidelijkheid gegeven kan worden van eventuele kosten had het jullie en mij een heleboel tijd en onnodige irritatie gescheeld. Nogmaals bij mijn buurman is deze verbinding kosteloos tot stand gebracht, via de buizen door het plafond richting de woonkamer.

Het aanleggen van een stopcontact is volledig kosteloos als u nu koper heeft en over gaat op glasvezel. Bij de aanleg van een kabel door een loze leiding kunnen er kosten in rekening worden gebracht aangezien dit niet altijd noodzakelijk hoeft te zijn voor de aanleg. Maar u kunt het beste gewoon een monteur langs laten komen en deze kan het u vertellen. Hier op het forum kunnen we alles uitleggen maar tenzij wij een tour door u huis hebben gehad heeft niemand het juiste antwoord. Je kan er altijd nog vanaf zien wanneer de monteur aangeeft dat er kosten moeten worden gemaakt. 


  Nick83  Erwin

  • Ik_Hussel schreef:
  • Het aanleggen van een stopcontact is volledig kosteloos als u nu koper heeft en over gaat op glasvezel. Bij de aanleg van een kabel door een loze leiding kunnen er kosten in rekening worden gebracht aangezien dit niet altijd noodzakelijk hoeft te zijn voor de aanleg. Maar u kunt het beste gewoon een monteur langs laten komen en deze kan het u vertellen. Hier op het forum kunnen we alles uitleggen maar tenzij wij een tour door u huis hebben gehad heeft niemand het juiste antwoord. Je kan er altijd nog vanaf zien wanneer de monteur aangeeft dat er kosten moeten worden gemaakt. 

In dat geval wil ik graag een afspraak maken met een KPN monteur om de situatie ter plekke te bekijken en indien mogelijk om een stopcontact te monteren in de meterkast en de UTP kabel door te trekken naar de woonkamer. Ben momenteel nog dagelijks in de vroege ochtend thuis dus graag een afspraak op die momenten van de dag. 


@Martin van Leeuwen :

Installatiemonteur gepland

Er is een afspraak met de installatiemonteur gepland op 05-10-2022 tussen 08:00 en 10:00.

 

Mocht dat niet uitkomen, laat het mij weten en dan kan ik de afspraak verder in de toekomst laten verzetten. 


Ik ben vanmiddag 21 oktober voor de 2e keer de hele middag thuis geweest omdat ik gebeld was dat vandaag zeker iemand langs zou komen om die oranje kabel buiten naar binnen te doen. Op 19 juli zouden ze ook komen. Maar nu voor de 2e keer de hele middag vrij gepakt en weer niemand gekomen. Weet het nu ook niet meer. En sorry vind dit waardeloos. Fam. Kessels uit Maastricht. 


Goedemorgen Marijke!

 

U zit nu bij KPN de provider welke (mogelijk) uw diensten regelt. KPN de provider gaat helaas niet over de aanleg van glasvezel. Hiervoor zult u moeten zijn bij KPNNetwerk. Telefonisch te bereiken op ma tm vr 0830-1700 op 088-0063744, via hun contactformulier, Facebook of Twitter. KPNNetwerk kan de planning zien, aanpassen en mensen ergens op aanspreken.