Skip to main content

Ongeveer zoals verwacht ontving ik vandaag een nieuw modem omdat de oude (Experiabox v9) niet meer altijd naar behoren functioneerde.

Met name de bedrade internetverbinding blijkt vaak bij lange na niet de beloofde snelheid te halen.

Ik schrijf "Ongeveer" omdat ik als jarenlang trouw klant allerminst te spreken ben over de werkwijze en afhandeling door KPN. Ten eerste werd ik na het doen van de Wifi Manager naar mijn gevoel gedwongen om de enig mogelijke oplossing te kiezen; namelijk een gratis nieuwe modem (v12) maar hierbij werd mij NIET de mogelijkheid geboden om af te zien van 2 SuperWifi punten à €59.

Nooit heb ik gevraagd om SuperWifi, maar ik moet het bestellen om een vervangend modem te kunnen ontvangen. Dit is een zeer klant onvriendelijke werkwijze!

Bij navraag bij het afhaalpunt bleek tot mijn ergernis ook nog dat ik niet goed "tussen de regels" had gelezen dat ik eerst het oude modem uit de meterkast moest halen en retour moest aanbieden alvorens ik de nieuwe mee kon krijgen. Stel dat de nieuwe onverhoopt niet functioneert dan zitten we de komende dagen volledig zonder internet, telefoon en televisie!

Erg vervelend allemaal maar volgens uw helpdeskmedewerker kan er niet van deze omruilregeling worden afgeweken.

Dus nog maar een keer extra heen en weer rijden. 

Inmiddels heb ik de KPN box 12 geïnstalleerd als vervangend modem voor de retour gezonden Experiabox v9 en de via uw "Wifi Manager systeem" erbij geleverde SuperWifi punten zitten nog netjes de doos. Voorzover ik nu kan beoordelen lijkt internet, telefoon en televisie weer naar behoren te functioneren dus zijn ze ook niet nodig. Graag zie de door mij extra gemaakte kosten verrekend met de eerstvolgende rekening en daarna wil ik het ten overvloede geleverde graag retourneren, want nogmaals ik heb nooit om SuperWifi gevraagd,  maar slechts om een normaal functionerende verbinding.

 

 

Je hebt gewoon recht op het ontbinden van de koop binnen 14 dagen, even 0800-0402 bellen en de retour procedure opstarten en je krijgt na retour zenden de 59 eurogecrediteerd.


Jammer dat je er een rot gevoel aan over hebt gehouden.  Wat de pijn misschien een beetje verzacht is het feit dat je voor dat geld wel goeie Wi-Fi punten hebt.. Vroeg of laat heb je toch Wi-Fi punten nodig gezien de huidige ontwikkeling van Wi-Fi. Mits je Wi-Fi gebruikt uiteraard. 


Niet ieder huis heeft extra wifipunten nodig, mijn huis ook niet, V10 in meterkast en heb in het hele huis goed bereik, behalve in de tuin, maar dat vind ik niet erg.

 


En laat dat “goede” er ook nog maar even af @Joep1965 , zolang KPN blijft prutsen aan die verplichte bandsteering waardoor je niks meer zelf kan bepalen blijft het gewoon rommel voor echt teveel geld, een setje Deco's kost dan iets meer maar dan mag en kan je zelf alles bepalen.


Voor de meeste mensen zijn de super wifi's prima. Die zetten ze ergens neer, zorgen er voor dat het werkt en kijken er nooit meer naar om. Ik pleit voor een minder sterk Wi-Fi signaal maar juist voor een goede verdeling in het huis. Waarom moet ik het Wi-Fi signaal van de buren 3 huizen verder in huis hebben? 


@Joep1965 op zich denk ik wel dat je daarmee gelijk hebt, maar naar mijn idee is één goede modem-router op een strategisch goede plaats midden in huis bij mijn woonsituatie altijd voldoende geweest. Het punt waarmee ik het niet met KPN eens ben is hun opdringerige verkooptechniek. Ik zal het SuperWifi-pakket nog een weekje laten liggen alvorens het retour te sturen, maar zoals mijn (Wifi)netwerk nu functioneert met alleen box 12 modem ben ik wel tevreden.


En daar gaat het om. Dat je tevreden bent. Wat betreft de verkooptechniek ben ik het helemaal met je eens.  Dat hoort niet!


De WiFi manager geeft advies over je WiFi, en laat dat ook een zwak punt zijn, verkeerd meten geeft vertekenend beeld, en aangezien jou box niet lekker is gaat dat nog meer vetekenen.

Je had  de V9, die gaan ze nu versneld omruilen, en die krijg je bij het WiFi verhaal als service erbij, de extra super puntjes mag je kopen voor een sterk verlaagde prijs, en twee omdat de router wegvalt als wifipunt omdat ze niet samen werken.

Je had ze niet hoeven te kopen als je de router via hier of de klantenservice als defect exemplaar had geruild, via de WiFi tool is de bedoeling dat slechte plekken worden gedekt met extra punten.


Hi @Wilfred73 en welkom! 
 

 maar zoals mijn (Wifi)netwerk nu functioneert met alleen box 12 modem ben ik wel tevreden.

Ik ben blij om te lezen dat alles weer naar tevredenheid werkt! 
 

De WiFi manager geeft advies over je WiFi, en laat dat ook een zwak punt zijn, verkeerd meten geeft vertekenend beeld, en aangezien jou box niet lekker is gaat dat nog meer vetekenen.

Je had  de V9, die gaan ze nu versneld omruilen, en die krijg je bij het WiFi verhaal als service erbij, de extra super puntjes mag je kopen voor een sterk verlaagde prijs, en twee omdat de router wegvalt als wifipunt omdat ze niet samen werken.

Je had ze niet hoeven te kopen als je de router via hier of de klantenservice als defect exemplaar had geruild, via de WiFi tool is de bedoeling dat slechte plekken worden gedekt met extra punten.

Ik vind dat @Doornekamp33 hier wel de spijker op z’n kop slaat. Op basis van wat de Wifi Manager meet en wat je aangeeft bij het doorlopen van deze servicetool, komt een advies / aanbod naar voren: in jouw geval modem omruilen en een set SuperWifi punten.

 

Ik schrijf "Ongeveer" omdat ik als jarenlang trouw klant allerminst te spreken ben over de werkwijze en afhandeling door KPN. Ten eerste werd ik na het doen van de Wifi Manager naar mijn gevoel gedwongen om de enig mogelijke oplossing te kiezen; namelijk een gratis nieuwe modem (v12) maar hierbij werd mij NIET de mogelijkheid geboden om af te zien van 2 SuperWifi punten à €59.

Nooit heb ik gevraagd om SuperWifi, maar ik moet het bestellen om een vervangend modem te kunnen ontvangen. Dit is een zeer klant onvriendelijke werkwijze!

Bij navraag bij het afhaalpunt bleek tot mijn ergernis ook nog dat ik niet goed "tussen de regels" had gelezen dat ik eerst het oude modem uit de meterkast moest halen en retour moest aanbieden alvorens ik de nieuwe mee kon krijgen. Stel dat de nieuwe onverhoopt niet functioneert dan zitten we de komende dagen volledig zonder internet, telefoon en televisie!

Erg vervelend allemaal maar volgens uw helpdeskmedewerker kan er niet van deze omruilregeling worden afgeweken.

Ik haal eruit dat je graag de mogelijkheid had gehad om te kunnen kiezen. Ik neem deze feedback intern mee: wie weet had dit al een mogelijkheid moeten zijn of kunnen we dit voor in de toekomst aanpassen. Ik kan mij ook voorstellen dat dit zo als standaard advies ingesteld is en je zelf kunt kijken wat je wel of niet nodig hebt.

Wat betreft het ‘gelijk oversteken’ bij het omruilen van apparatuur: dat werkt het beste voor ons en in 99% ook voor onze klanten. In onze bevestiging per e-mail en SMS leggen we daarom ook uit wat je kunt verwachten bij een omruilafspraak. Als nieuwe apparatuur niet werkt, dan heb je de 9 van de 10 keer de volgende werkdag al nieuwe apparatuur klaarliggen: want ook dat is een service die wij aanbieden. We doen onze uiterste best om onze klanten zo min mogelijk zonder diensten te laten zitten!

@Joep1965 op zich denk ik wel dat je daarmee gelijk hebt, maar naar mijn idee is één goede modem-router op een strategisch goede plaats midden in huis bij mijn woonsituatie altijd voldoende geweest. 

Heel fijn dat alleen een nieuw modem voldoende is geweest in jouw situatie: dat scheelt weer!
De SuperWifi punten kun je binnen 14 dagen retourneren: bij een bestelling via de Wifimanager kan dat uitsluitend in een kpn winkel met het aankoopbewijs of bevestiging van de bestelling. In de winkel wordt je geld via retourpin terug gestort. Het staat de volgende werkdag op je rekening. Vergeet dus niet je pinpas mee te nemen!