Skip to main content

Beste, 

Sinds een week of 3 heb ik enorm veel last van het wegvallen van het wifi signaal. (V10a) 

Wat enorm zou kunnen lijden tot irritatie als je thuis moet werken.

Daarbij komt ook kijken dat interactieve tv minimaal 2 maal per dag een storing ondervind, code stb-nmc-400.

Ook dit kan lijden tot enorme ergenis.

Nu zou ik heel graag willen weten hoe dit kan worden opgelost.

Na regelmatig contact te hebben gezocht met helpdesk ben ik wel redelijk klaar met alle valse beloftes die worden gedaan. 

Ik betaal best aardig wat per maand en daar verwacht ik een goedwerkende dienst voor terug.

Het wijzigen van een kanaal heeft geen effect, modem resetten heeft geen effect, wifi versterker heb ik maar geeft geen extra effect, kan iemand er eens voor zorgen dat het werkt zonder dat ik mijzelf er aan gaat irriteren? 

Beloftes zoals een:

- nemen zaterdag contact met u op (❌)

-wij sturen u een mail met informatie (❌)

- nieuwe modem zal worden opgestuurd (❌)

-monteur komt langs op 12 maart(❌)

enz, enz, enz..…

Los het probleem aub op man. 

Zo niet kom anders met een compensatie. 

mvg, Damade

 

*Admin: afgesplitst en een eigen topic voor vraag aangemaakt 

 

Goedemorgen @Damade, wat rot dat 't zo stroef gelopen is en je verbinding niet lekker werkt. Zeker als je thuis werkt begrijp ik goed dat dat voor irritatie zorgt. Goed dat je aan de bel trekt.

Ik loop het graag even stap voor stap met je door. Foutcode STB-NMC-400 geeft aan dat de verbinding met de zender verbroken is. In de meeste gevallen heeft dit te maken met de verbinding tussen de Experia Box en de tv-ontvanger. De tv-ontvanger krijgt dan geen goede verbinding, waardoor je de foutmelding te zien krijgt. Hoe is de tv-ontvanger verbonden met de Experia Box? Zit hier andere apparatuur tussen? Heb je één of meerdere tv-ontvangers in huis, en hoe doen de andere het in het laatste geval? Het is goed om een tv-ontvanger (eventueel tijdelijk) rechtstreeks met een kabel op de Experia Box aan te sluiten, en te testen hoe het dan gaat.

Wat WiFi betreft, het is lastiger om hier een hapklaar advies over te geven. WiFi is draadloos en hierdoor vatbaar voor andere (WiFi)signalen en storingsbronnen in je omgeving. Daarom kan het even zoeken zijn naar de beste instellingen in je modem/oplossing. Ik lees dat je al hebt gereset en het kanaal hebt gewijzigd, maar dat ook het toevoegen van een WiFi versterker niet helpt. Wat voor WiFi versterker heb je? En heb je onze KPN Thuis app al eens geïnstalleerd en gebruikt? Deze helpt je om stapsgewijs de verbinding na te kijken en zo goed mogelijk in te stellen.