Skip to main content

(...) 

Gouda, 13 sept 2021

 

Beste medewerker van de KPN,

 

Ik heb sinds  april/mei 2021  glasvezel van de KPN. Toe de monteur het kosteloos aansloot, kreeg hij absoluut niet de gewenste en te betaalde snelheid. Hij zei dat een oplossing was om een SuperWifi punt te nemen. Als hij het zegt, geloof ik dat. Hij is de deskundige. Hij heeft het geplaatst. En ik kreeg daarvoor een rekening van: Extra kosten monteur zoals bezoek, meerwerk en materiaal 164,00 (Citaal nota) voor plaatsen SuperWifi.

Natuurlijk betaalde ik dat. Maar wat me mateloos dwars zit, is dat mijn zwager ook een SuferWifi kreeg omdat de snelheid niet voldeed aan hetgeen verwacht mag worden. Gratis incl plaatsen.

De KPN garandeert dat de snelheid waarvoor je betaalt meestal benaderd wordt, anders krijg je een gratis SuperWifi aangeloten, gratis.

De reclame die de KPN nu maakt is incl gratis SuperWifi.

Ik voel me slecht of niet voorgelicht door de monteur. Ik voel me eigenlijk voor 164 euro het schip in zijn  gegaan.

 

Wat is hieraan te doen?

 

Ad de Jong

 

*Admin: afgesplitst en een eigen topic voor vraag aangemaakt

*Admin: gegevens verborgen i.v.m. privacy

 

@Ad de Jong Gratis Superwifi's worden niet weggegeven, behalve als welkomstgeschenk bij het aangaan van een abonnement (op dit moment althans). U zult een ander welkomstcadeau hebben ontvangen (bijvoorbeeld korting, smart-tv etc)


Hallo @Ad de Jong 

De KPN garandeert dat de snelheid waarvoor je betaalt meestal benaderd wordt, 

De snelheid die KPN ‘garandeert’ is bekabeld gemeten op 1 pc rechtstreeks op het modem met alle overige (draadloze) apparatuur uit.

Voor wifi wordt geen enkele garantie gegeven, alleen als de wifi-snelheid op 1 apparaat lager is dan 20Mbit/s komt KPN je te hulp.

 


 

Voor wifi wordt geen enkele garantie gegeven, alleen als de wifi-snelheid op 1 apparaat lager is dan 20Mbit/s komt KPN je te hulp.

Dat was in de oude propositie wel het geval, toen werden er gratis Experia Wifi punten in bruikleen geleverd. Met de nieuwe propositie is dat veranderd en daarmee zijn de Superwifipunten ook sterk in prijs gedaald indien aangekocht bij een monteur of via de vernieuwde Wifimanager.


Hoi @Ad de Jong . Welkom op het forum.

Ik kan me het gevoel goed indenken. KPN heeft geregeld acties en nieuwe proposities (abonnementsvormen).  Sommige van die proposities kunnen heel voordelig uitpakken.

Als je wilt, check ik samen met jou de order en kunnen we kijken of alles conform geldende afspraken is gegaan. Dan heb ik wel je gegevens nodig.

Kun je in dat geval je profiel aanvullen en mij hier een seintje geven?


Dit probleem is inmiddels opgelost. Heb er een goed gevoel over. KPN, top