Skip to main content

Beste KPN,

Op het moment dat ik overstapte naar jullie was de service zeer klantvriendelijk.

Inmiddels ben ik andere ervaringen.  Tot 3x toe 2x telefonisch een 1x via de chat is er eenzijdig zover oplossing de verbinding verbroken, waarbij het contract vanuit kpn niet vriendelijk en zelfs niet respectvol is geweest.

Tot op heden ook nog steeds geen oplossing voor mijn trage en wegvallende wifi. Op dit moment geen 1000 mb maar slechts 40! Telkens krijg ik destijds standaard reacties wat ik uitprobeer, maar geen oplossing biedt. 

Leden lokken lukt heel goed, maar problemen oplossen niet.  Als men dan nog eens niet vriendelijk of zelfs respectvol reageert op een klant…

Waardeloos!  

 

Op dit forum helpen klanten elkaar en springt een moderater bij indien nodig.  Ik moet eerlijk zeggen dat ik de toon van uw schrijven niet echt uitnodigend vind maar ik waag het er toch op als u er ook zin in heeft:wink:


Mijn toon is misschien niet prettig,  maar het is frustrerend dat er geen hulp komt een ik van het kastje naar de muur gestuurd word. 


Ik snap het hoor. Ik zou hetzelfde hebben.  Ik ga een poging wagen. U heeft glasvezel met een 1 Gb abonnement denk ik. Werkt de bekabelde pc of laptop wel goed?


Helaas heb ik geen laptop die ik kan  aansluiten  via kabel. Alleen draadloos. 

 


Ok. Welk type modem heeft u? Heeft u wifi versterkers? Heeft u dit soort dingen in huis?

 


Box 12. En ja zo'n soort versterker  had ik, maar die heb ik al wegmoeten halen(niet dat dat hielp)


Weet u hoe u in moet loggen in het modem? Zoja dan zou ik de optie wifi 6 eens uitzetten. Sinds de laatste update van de box 12 zijn er bij diverse mensen problemen helaas.  Er wordt druk gezocht naar een oplossing.  Probeer die wifi 6 uit te zetten. 


Ik.kam zeker in de modem, maar hoe kan ik die wifi 6 uitzetten dan? 

 


Er moet een optie zijn ergens heb ik me laten vertellen.  Ik heb zelf de box 12 nog niet goed bekeken om eerlijk te zijn.


Gedaan maar nu is de snelheid terug naar 15 mpbs


Pfff lastig zeg. En je hebt geen wifi versterkers toch? Heb je het glasvezelkastje al 2 minuten van de stroom gehaald? Zo jammer dat je niet bekabeld kan meten. Want wat er niet in komt komt er natuurlijk ook niet uit. 


Ja glasvezelkastje ook 2 min uit gehad. 

Nu heb ik wifi 6 weer aan en gaat mijn snelheid naar 300mbps up en 550 down. Dus dat is al iets. 

 

Volgens de monteur kwam er zo'n 900 binnen een dat was niet slecht. 


De snelheid was tijdelijk.  Nu weer op 40:disappointed_relieved:


Heb je helemaal verder geen andere apparaten aangesloten op het modem? Ook geen switch ergens in het netwerk?


Jawel ergens wel een switch om mijn zonnepanelen te verbinden


Heb je geen tv ontvangers? Zou je alle randapparatuur los willen halen en dan meten zonder aangesloten randapparatuur.  


Ja ook een tv ontvanger natuurlijk

 


Een 1Gb verbinding vraagt veel. Juiste kabels, een switch die geschikt is voor die hoge snelheid,  perfecte bekabeling dus met gegoten connectors en als je een tv ontvanger op een switch heb staan komt igmp snooping om de hoek kijken.  Is daar iets niet goed dan heb je problemen.  Vandaar de vraag om alles los te koppelen en dan te meten.


Ik heb alle ethernetkabels verwijderd. Maar dan blijft de upload 290 en down 10


Kan er een probleem zijn met de kabel van glasvezel naar modem?


Dat is nog het laatste wat je kan controleren of vervangen.  Werkt dat niet dan is kpn aan zet. Dan zou ik wachten op een moderater die hier gaat reageren.  


Ook heel vreemd.  Mijn vriendin zit niet op wifi 6 en heeft een snelheid van 300 upload. Ik zit wel op wifi 6, en ik ben een upload die nu weer terug is gebakken naar 10....:persevere:

Ik word er gek van…

 


Bedankt voor jouw hulp.

 


Huh het spookt in huize WSD:joy: . Meet jij met een laptop??


Nee met mijn telefoon (mijn vriendin ook).