Skip to main content

Beste KPN,

Op het moment dat ik overstapte naar jullie was de service zeer klantvriendelijk.

Inmiddels ben ik andere ervaringen.  Tot 3x toe 2x telefonisch een 1x via de chat is er eenzijdig zover oplossing de verbinding verbroken, waarbij het contract vanuit kpn niet vriendelijk en zelfs niet respectvol is geweest.

Tot op heden ook nog steeds geen oplossing voor mijn trage en wegvallende wifi. Op dit moment geen 1000 mb maar slechts 40! Telkens krijg ik destijds standaard reacties wat ik uitprobeer, maar geen oplossing biedt. 

Leden lokken lukt heel goed, maar problemen oplossen niet.  Als men dan nog eens niet vriendelijk of zelfs respectvol reageert op een klant…

Waardeloos!  

 

Je zou de Wifimanager (klik op groene tekst) er nog op los kunnen laten.  Sowieso gaat een moderater reageren over een dag of twee. Het gaat natuurlijk goed komen want je hebt snelheidsgarantie bij glasvezel.  Maar wij hebben nu inmiddels echt alles geprobeerd. 


Ik hoop het want snelheid garantie heb ik niet bij kpn als ik ze bel.

Enne wifimanager werkt niet hier. Die geeft elke keer aan dat hij niet werkt en dat ze het zo snel mogelijk gaan oplossen (al 2 maanden)


Daarom even wachten op een moderater.  De telefonische klantenservice laat weleens een steekje vallen zeg maar. Hier zijn de dames en heren erg goed!


Zojuist de router gereset, daarna nogmaals het glasvezel en de router 2 min van stroom gehaald. Maar blijft hier spoken. Snelheid blijft op wifi 6 10 mbps…

Hopelijk komt een moderator met een oplossing:fingers_crossed_tone2:


Waar meet je die snelheid en hoever sta je van die Box12 af dan?

Een 1000 abonnement zal tot zo'n max 940mb kunnen opleveren, bekabeld.

Wifi6 hoeft niet uit. Juist met Wifi6 kun je ruim 700mb over wifi bereiken.

Wel zou je de netwerkinstellingen op je telefoon eens kunnen resetten. Daarna weer met wifi verbinden, wachtwoord invullen, en nog eens testen.

 


Ik met 40 mbps op 50 cm van de router met wifi6...:upside_down:  


Dat is niet zo veel @W S D :slight_frown:

Jammer dat je niks in huis hebt voor een bekabelde speedtest, we weten nu namelijk niet of jouw probleem puur bij de wifi ligt, of dat je verbinding zélf niet goed is. En ik moet wel weten waar we precies mee te maken hebben, voordat ik je verder kan helpen.

Heb je wellicht iemand in je vriendenkring of binnen je familie met een laptop, die je heel kort zou kunnen lenen om te kijken wat er dan gebeurt? 


De snelheid bekabeld is prima. 950 ongeveer.

Dus datbisnhet probleem niet. Maar wat wel...


Dat is inderdaad helemaal prima, dan is de verbinding zelf gelukkig helemaal in orde!

Heb je met het apparaat waarmee je deze snelheid gemeten hebt, ook een meting via de wifi uitgevoerd en zo ja, wat was daar de uitkomst van?


Ja toen kwam hij op 250 down en 350 up.

Mijn vriendin haar telefoon heeft met normale wifi 350 down en 400up

Ik met wifi6 kom maar tot 200 down en 450 up(maar die is niet contant dus.  Soms ook met 20 down en 50 up.

 

Gemeten op 2 meter van de modem

 


Excuus voor de late reactie @W S D, op de één of andere manier heb ik je laatste bericht helemaal gemist :frowning2:

Dit klinkt alsof de wifi in z'n algemeenheid wat steekjes laat vallen. Ik wil je aanraden om nu tóch de WifiManager te doorlopen. Die foutmelding die je telkens krijgt, daarvan zijn we er inmiddels achter wat er zeer waarschijnlijk de oorzaak van is. Kan het zijn dat je 2 abonnementen voor thuis hebt gekoppeld in MijnKPN? Als er 2 verschillende klantnummers gekoppeld zijn, raakt de WifiManager in de war en loopt hij niet verder. Als dit bij jou het geval is, zou je dan 1 van de klantnummers -tijdelijk- willen ontkoppelen en dan de Wifimanager nogmaals willen proberen?


Ik heb maar 1 klantnummer in mijnkpn staan


Vandaag is wifi6 snelheid op 4 meter van de router 50 down en 70 up


Ik heb maar 1 klantnummer in mijnkpn staan

Hmm, dan is er bij wellicht nog weer wat anders aan de hand dus :thinking: Zou je je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? Dan ga ik op onderzoek uit naar andere mogelijk oorzaken die te maken hebben met je MijnKPN/KPN ID!


Gedaan


Thanks @W S D 

Er valt me iets geks op, ik stuur je even een privébericht met een vervolgvraag! 


Waar zie ik prive berichten dan? 


Dank voor de foto's @W S D, ik ga er mee aan de slag en laat het hier direct weten als er schot in de zaak zit!


Ik ben benieuwd, want op zolder heb ik inmiddels ook geen bereik meer. 


Zou je de WifiManager nu nog eens willen proberen @W S D? Vanaf nu zou hij bij jou moeten werken!


Is het inmiddels gelukt om de WifiManager te gebruiken @W S D en heeft die voor verbetering gezorgd?


Wifimanager werkt inmiddels. Fijn. 

Maar ik kan niet zeggen dat dat zorgt voor hogere wifi snelheden. 

Laatst dat ik in de keuken op 4 meter van de router en had ik een snelheid van 60. Na gebruik van de wifi manager werd het toch wel 64.

Komt nog niet in de buurt van de snelheid die we zouden moeten kunnen halen met wifi6. Ik heb het inmiddels een beetje opgegeven. 


Heel fijn dat de WifiManager het nu doet, maar het resultaat is toch wel erg teleurstellend zo :slight_frown: Gaat het nog steeds het slechts met Wifi6 en gaat het beter met de normale wifi? En hoe gaat het met het bereik op zolder? Wet gebeurt er precies als je de WifiManager daar probeert te doorlopen?


Inderdaad erg teleurstellend.

De "gewone" wifi is sneller, maar ook max 270.

Op de zolder is het wisseld. De ene keer 20, maar heb ik 150 gemeten. Ook valt wifi daar wel eens weg.  Ook laatst toen ik 150 snelheid had,  paar minuten later verbond hijmeer en schakelde hij over op 4g.


Echt heel grillig dit. Hoe woon je precies? Heb je veel directe buren en zijn er zodoende ook veel wifinetwerken in de buurt? En in wat voor omgeving staat de Box12? Wellicht bij iets groots van metaal in de buurt? Het kan zijn dat er een stoorzender in de buurt aanwezig is, waardoor jullie wifi verstoord/weggedrukt wordt, vandaar deze vragen.