Skip to main content

Beste KPN,

Op het moment dat ik overstapte naar jullie was de service zeer klantvriendelijk.

Inmiddels ben ik andere ervaringen.  Tot 3x toe 2x telefonisch een 1x via de chat is er eenzijdig zover oplossing de verbinding verbroken, waarbij het contract vanuit kpn niet vriendelijk en zelfs niet respectvol is geweest.

Tot op heden ook nog steeds geen oplossing voor mijn trage en wegvallende wifi. Op dit moment geen 1000 mb maar slechts 40! Telkens krijg ik destijds standaard reacties wat ik uitprobeer, maar geen oplossing biedt. 

Leden lokken lukt heel goed, maar problemen oplossen niet.  Als men dan nog eens niet vriendelijk of zelfs respectvol reageert op een klant…

Waardeloos!  

 

2 onder 1 kap. En ja buren hebben ook wifi (lijkt me normaal in deze tijden). Geen overburen en achterburen wonen 30 meter verder. 

Geen metaal in de buurt. 

 


Hmm, dan zal een overdaad aan netwerken ook niet de boosdoener zijn. Je hebt verder niks bekabeld aangesloten qua switcher/routers dat kan verstoren dus in die hoek moeten we het ook niet zoeken. Maak je wellicht gebruik van de ‘extra wifi’ optie? (een 2e netwerk, dit is in te stellen in het menu van de Box12)

Zo ja, zou je die eens uit willen zetten? Dit is het laatste dat ik zelf nog kan bedenken als stoorzender, hoor graag van je hoe dit zit bij jou!


Nope.

Wel een switch, maar daar zitten alleen de zonnepanelen aan.


Is het mogelijk om die -puur om te testen uiteraard- even een paar minuten los te koppelen? Er gebeuren rare dingen in de wereld van de electronica, misschien is het systeem van de zonnepanelen toch de boosdoener hier. Is nog het proberen waard aangezien we verder alles wel uit hebben gesloten volgens mij :grimacing:


Al gedaan. Dagenlang en geen resultaat


Jij hebt echt al heel erg je best gedaan.

Mijn trucjes zijn een beetje op, dus ik ga jouw situatie voorschotelen aan een aantal collega's. Hopelijk heeft 1 van hen een geniale ingeving!


Hi @W S D, er is een nieuw modem onderweg naar een servicepunt, zodat je deze daar om kunt ruilen. Als het goed is, heb je daar een sms over ontvangen met meer informatie 🙂

We kunnen niet echt meer bedenken waar dit verder nog aan zou kunnen liggen, zou je willen laten weten of het nieuwe modem wél weer een goede wifi geeft nadat je die hebt aangesloten?


Ik snap de bedoeling nu niet, want mis de uitleg.

Er ligt een pakket klaar om op te halen en moet ik dan meteen mijn oude modem inleveren? Of kan ik eerst alles rustig jnstaleren en daarna de oude modem terug sturen. (Weinig info vanuit kpn)


En moet alleen de modem met voeding terug of ook de tv ontvanger en afstandsbediening aangezien deze ook in 1 doos geleverd zijn?

 


wifi via de telefoon zul je nooit de max snelheid halen.

Ik haal nu 350/350 met een iphone xr en verbonden met een unifi ac lr op 4 meter afstand. (kan wel sneller als ik andere kanalen en frequenties neem maar dan heb je weer minder bereik)

 

Maar je hebt geen laptop en geen desktop?

waarom heb je dan in hemelsnaam een 1 gbit verbinding?

Dat is echt overkill.


Het gaat me er ook niet om dat ik 1000 snelheid met wifi wil, maar wel om een constantly snelheid van 300+

3 dagen geleden haalde ik 500 op de bank op 4 mtr van de modem en de dag erna 60. De dag daarna 35 en vandaag 250.


Ik snap de bedoeling nu niet, want mis de uitleg.

Er ligt een pakket klaar om op te halen en moet ik dan meteen mijn oude modem inleveren? Of kan ik eerst alles rustig jnstaleren en daarna de oude modem terug sturen. (Weinig info vanuit kpn)

Hmm, dit hoort allemaal duidelijk in de sms te staan, blijkbaar toch niet duidelijk genoeg 🤔

Het gaat om je Box12 en de stroomadapter, en je moet de oude inleveren voordat je de nieuwe meekrijgt, een kwestie van gelijk oversteken zegmaar 🙂


Is het inmiddels gelukt om hem om te ruilen? En zo ja, hoe gaat het nu met de wifi? Hoor het graag!