Skip to main content

Omdat ik 123 mijn klacht niet kan registreren bij KPN, daarom maar bij deze….

Vandaag 30-09-2024
Mijn ongenoegen te uiten over een recent telefoongesprek met een van uw medewerkers. Op O30-09-2024, om 15:25 uur, heb ik contact opgenomen met uw klantenservice via het nummer 0800 0402. Het gesprek werd gevoerd met een medewerkster genaamd Maria. Tone of voice was ontzettend irritant en kortaf. 

Tijdens dit gesprek stelde ik een vraag waarop Maria geïrriteerd reageerde.  Zette mij in de wacht en ik praatte dat het een idiote medewerkster was. Tot mijn verbazing en teleurstelling zei zij dat “de klant geen koning is” en gooide vervolgens de hoorn erop om 15:34 uur. Dit gedrag vind ik onacceptabel en niet in lijn met de service die ik van KPN verwacht.

Ik verzoek daarom vriendelijk om deze kwestie te onderzoeken en passende maatregelen te nemen om ervoor te zorgen dat dergelijke incidenten in de toekomst niet meer voorkomen. Ik zie graag uw reactie en een oplossing tegemoet.

Met vriendelijke groet,

Altijd vervelend als je het gevoel hebt niet goed te worden behandeld. Nou kennen we het verhaal van Maria natuurlijk niet. Maar het is een mens. En een mens heeft emoties. Misschien had ze net te horen gekregen dat de kat was dood gereden. Dan ben je anders dan als je hoort dat je de jackpot hebt gewonnen.  Ik zou zeggen pak het leven weer op en geniet!

Altijd vervelend als je het gevoel hebt niet goed te worden behandeld. Nou kennen we het verhaal van Maria natuurlijk niet. Maar het is een mens. En een mens heeft emoties. Misschien had ze net te horen gekregen dat de kat was dood gereden. Dan ben je anders dan als je hoort dat je de jackpot hebt gewonnen.  Ik zou zeggen pak het leven weer op en geniet!

Hoi @Joep1965 

Dat is géén reden om zo via de telefoon met een klant om te gaan, je dient ten aller tijden netjes, correct en vriendelijk tegenover de klant te zijn.
Dit wordt tijdens de opleiding ook duidelijk en helder verteld, en kan ook consequenties hebben.
Zelf heb ik jaren op de klantenservice mogen werken, dus ik weet waar ik het over heb, en ook collega's zien vertrekken omdat ze niet correct en vriendelijk aan de telefoon waren.
Er wordt namelijk steekproefgewijs meegeluisterd door de leidinggevende, om te horen of je de klant wel goed en netjes te woord staat.

Ook de uitspraak richting TS @JH03  “de klant is geen koning” had deze Maria nooit mogen zeggen, aangezien de klant altijd koning is.
Als ze tijdens haar werk een vervelend bericht heeft gekregen vanuit het thuisfront of iets anders negatiefs heeft meegemaakt, dan ga je even uit de lijn en neem je even een korte pauze.
Je kunt dan met je leidinggevende in overleg, wat nu het beste is om te doen.

Maar zolang je in de lijn blijft, en dus klanten aan de telefoon helpt, blijf je correct, vriendelijk en behulpzaam naar de klant, daar is geen discussie over mogelijk.

Het gedrag van deze Maria kan gewoon niet, en zei dient hierop ook door haar leidinggevende op aangesproken te worden.
Hopelijk pakt een moderator het snel op, die het kan doorspelen.

Jaja @Michel.uit.Arnhem jij blijft nog vriendelijk en beleefd tegen degene die je nagels er één voor één uit zou trekken. Natuurlijk is klantvriendelijkheid belangrijk maar niet ten koste van alles. Je hebt rede tot veroordelen als je het verhaal van Maria zelf heb gehoord.

Jaja @Michel.uit.Arnhem jij blijft nog vriendelijk en beleefd tegen degene die je nagels er één voor één uit zou trekken. Natuurlijk is klantvriendelijkheid belangrijk maar niet ten koste van alles. Je hebt rede tot veroordelen als je het verhaal van Maria zelf heb gehoord.

Hoi @Joep1965 

Hierin ben ik zeker met je eens.
Ik ken het verhaal en de achtergrond waarom Maria zo aan de telefoon deed uiteraard niet, waardoor een juiste oordeel hierin lastig is.

Mijn eerste reactie, is wel de waarheid, maar dan meer in algemene zin van het woord.

Hoi @JH03, wat jammer dat je een nare ervaring hebt overgehouden aan het gesprek met mijn collega. Ik ben het met je eens dat dit niet is wat je van ons mag verwachten. Ik wil je dan ook bedanken voor het doorgeven. Maar ik wil daarbij wel vertellen dat al mijn collega's ook maar mensen zijn. We kennen niet het hele verhaal en gaan nu af op een moment opname. Hierover kan ik verder ook niet oordelen. Ik ga jouw feedback in ieder geval meenemen.

Reageer