Skip to main content

Beste lezer,

 

Stuur alstublieft mijn klacht door naar de juiste afdeling. Ik heb hier nu letterlijk al 10 keer contact gehad met de klantenservice over mijn probleem, en al een klacht gestuurd naar rb@kpn.com. Maar niemand wilt/kan me helpen binnen KPN.  Meerdere terugbelafspraken worden niet nagekomen, en inhoudelijk op mijn klacht wordt niet gereageerd omdat niemand het weet?!?!?!?! En als klapper op de vuurpijl werkt ook het klachten formulier niet. 

 

Hierbij mijn klacht: 

 

Ik heb in 2018 in internet abonnement afgesloten met klantnummer: 9********* voor mijn bedrijf Mastiek B.V. 

 

I.v.m. een verhuizing van ons kantoor heb ik mijn contract stopgezet per 1 januari 2019. Tot mijn verbazing werd daarna in januari toch nog abonnementskosten afgeschreven. Toen ik na deze automatische incasso in januari 2019 telefonisch contact heb opgenomen met KPN, heeft KPN aangegeven dat er geen opzegging bekend was in het systeem. En dat ik de resterende abonnementskosten alsnog moest betalen. Ik was het hier niet mee eens.  

 

Uiteindelijk heb ik het openstaande bedrag wel betaald aan het incassobureau op 17-09-2019. (zie bijlage)

 

Enkele weken geleden probeerde ik voor mijn bedrijf een nieuw kantoorpand te huren.

Echter krijg ik te horen dat ik niet door de Credit-Check heen kom omdat ik privé een registratie heb met betrekking tot wanbetaling. Experian heeft aangegeven dat mijn openstaand bedrag bij KPN nog steeds niet betaald is, en dat de zaak als *niet opgelost* staat geregistreerd, en dit terwijl de openstaande vordering in 2019 al betaald is aan het incasso bureau. 

 

Tevens heb ik ook gebeld met Experian. Zij maken mij duidelijk dat deze registratie volledig op mijn privé naam staat. Terwijl ik een zakelijk abonnement op mijn B.V. heb afgesloten. (zie bijlage)

 

Ik ben geen wanbetaler en wij betalen altijd alle openstaande facturen. Maar omdat er een dispuut is, wilde ik het openstaande bedrag niet betalen. Heel jammer dat je daarna voor 5 jaar lang bij Experian als wanbetaler wordt weggezet. Vreselijke gang van zaken.

 

Nu heb ik de volgende vragen waarin ik graag een antwoord voor wil hebben. 

 

Vraag 1: 

Ik was in dispuut met KPN over de openstaande vordering. Is het dan wel rechtmatig om iemand als wanbetaler weg te schilderen bij Experian?

Vraag 2

Mijn contract is zakelijk afgesloten op mijn B.V. Waarom wordt ik hiervoor privé aansprakelijk gehouden? Zie kopie contract.

Vraag 3: 

Hoe kan het dat het incassobureau aangeeft dat alles netjes betaald is maar ik toch deze registratie bij Experian gekregen heb?

Vraag 4:

Dit is een zakelijk abonnement, afgesloten op mijn B.V.

Vraag 5: 

Ik  heb duidelijk tijdens mijn opzegging vermeld dat ik mijn contract wilde stopzetten i.v.m. een verhuizing naar een nieuw kantoor. Waarom krijg ik geen e-mail dat er een registratie bij Experian aan zit te komen? En als jullie wel een brief hebben gestuurd lijkt mij dit niet handig  omdat ik mijn contract heb stopgezet i.v.m. een verhuizing van mijn kantoor.

 

Ik wacht op uw antwoorden. Ik hoop zo snel mogelijk van u te horen m.b.t. de registratie bij Experian, zodat ik een huurcontract voor een nieuw kantoor kan afsluiten. Er zijn ook andere partijen namelijk geïnteresseerd in het pand dat wij willen huren. Ik mag hopen dat jullie goed naar jullie processen gaan kijken om niet meer mensen gedupeerd te maken van deze taferelen. 

 

Ik ben bereid om naar alle middelen in te zetten om mijn recht te halen van media tot aan juristen.

 

Met vriendelijke groet,

 

Vincent Verberne

Mastiek B.V.

 

 

KOPIE CONTRACT:

*Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy

Hoi, wat een gedoe!! je zit alleen op het verkeerde forum. Dit is consument en het lijkt er op dat je het zakelijke forum moet hebben. kijk even op de site van kpn op het zakelijke deel. daar kom je vast een link tegen. Contact met de zakelijke klantenservice | KPN Zakelijk