Skip to main content

Ken je dat, een duur abonnement wat je vanalles beloofd, maar niet waarmaakt?

Dat je als trouwe klant 6x per dag een wifi manager moet doen, om geen steek verder te komen. 

Dat je al jarenlange betalende klant tijdens het zoveelste belletje met de klantenservice te horen krijgt "Ja mevrouw, ik zie dat u al veel heeft moeten doen zelf, maar de Monteur kost echt ook geld" 

WTF...waarom worden nieuwe klanten geworven met de meest kostbare cadeaus terwijl klanten niet worden geholpen en alleen maar moeten betalen voor internet dat niet werkt?

Ik betaal KPN voor wifi, zij leveren geen wifi, oplossing KPN: u mag 2 wifi versterkers KOPEN...Kopen, je leest het goed!

Werkt het nog steeds instabiel en traag, ik kijk met u mee, ja dat klopt mevrouw, zal ik een Monteur langs sturen, de kosten zijn voor u zelf?? 

Oja en als je dan aangeeft, ik wil een klacht indienen, dat er dan gewoon beloofd wordt dat je binnen 5 werkdagen wordt teruggebeld en dat je na 15 werkdagen nog steeds wacht…

Wie herkent dit en kan me de juiste weg sturen, al is die weg misschien wel naar een andere provider?

 

Ken je dat, een duur abonnement wat je vanalles beloofd, maar niet waarmaakt?

Dat je als trouwe klant 6x per dag een wifi manager moet doen, om geen steek verder te komen. 

Dat je al jarenlange betalende klant tijdens het zoveelste belletje met de klantenservice te horen krijgt "Ja mevrouw, ik zie dat u al veel heeft moeten doen zelf, maar de Monteur kost echt ook geld" 

waarom worden nieuwe klanten geworven met de meest kostbare cadeaus terwijl klanten niet worden geholpen en alleen maar moeten betalen voor internet dat niet werkt?

Ik betaal KPN voor wifi, zij leveren geen wifi, oplossing KPN: u mag 2 wifi versterkers KOPEN...Kopen, je leest het goed!

Werkt het nog steeds instabiel en traag, ik kijk met u mee, ja dat klopt mevrouw, zal ik een Monteur langs sturen, de kosten zijn voor u zelf?? 

Oja en als je dan aangeeft, ik wil een klacht indienen, dat er dan gewoon beloofd wordt dat je binnen 5 werkdagen wordt teruggebeld en dat je na 15 werkdagen nog steeds wacht…

Wie herkent dit en kan me de juiste weg sturen, al is die weg misschien wel naar een andere provider?

 

welk modem heeft u?Verder,Schelden is niet toegestaan op dit forum.Dit zal een administrator waarschijnlijk ook verwijderen.


en heb je ook versterkers o.i.d?


Hi Martijn,

Schelden? Waar dan? Kritisch ja, maar schelden staat nergens in mijn post.

Dankjewel voor de tip in ieder geval.

Ik heb de 2 wifi versterkers moeten kopen, dat heb ik braaf gedaan en heb de nieuwste modem.


Hi Martijn,

Schelden? Waar dan? Kritisch ja, maar schelden staat nergens in mijn post.

Dankjewel voor de tip in ieder geval.

Ik heb de 2 wifi versterkers moeten kopen, dat heb ik braaf gedaan en heb de nieuwste modem.

oke,prima.Hopelijk is dat de oplossing.Ik ben verder geen politie agent maar het staat in zin 5.

 


Naast medewerkers zijn er ook veel klanten op dit forum die u graag zouden willen helpen. Maar als u denkt dat betrouwbare wifi tegenwoordig nog gegarandeerd kan worden zonder zelf kosten te maken, dan heeft u het mis. Nu wij zoveel apparatuur in huis hebben als Nederlanders, is er dus ook veel ruis op de lijn. Met de standaard router van KPN kan je in veel gevallen niet meer je hele huis van dekking voorzien. KPN biedt daarom (ik begreep tegen een scherpe prijs) oplossingen die daarin kunnen helpen.

Maar goed, in de huidige situatie bij u, vraag ik mij af hoe de router is opgesteld en waar u problemen ervaart. Kunt u een uitgebreide post maken met een volledige situatie beschrijving en op welke wijze u zelf al iets geprobeerd heeft.

 


U betaalt niet voor wifi naar voor een goede verbinding tot en met het modem. De rest is voor u zelf. 


Dank jullie wel allemaal.

KPN geeft aan in mijn abonnement dat ik goede wifi zou moeten hebben.

Heb de nieuwste modem, 2 wifi versterkers en het enige wat qua apparaten op wifi zit is een tv en ring doorbell.

Ik heb 1 woonlaag, modem in de meterkast, bekabeld wifi versterker van KPN in de meterkast. 3 meter verder geen wifi...geen apparaten of andere stoorzenders in huis.

De overburen, hebben KPN en 2 wifi versterkers, hun signaal kan ik wel ontvangen...mijn eigen signaal is zeer traag en instabiel...


Ik betaal KPN voor wifi

Nee, dat doet u niet. U heeft bij KPN een internet abonnement afgesloten. Geen WiFi abonnement.


Wat gebeurt er als u de wifi versterker die bedraad aan de router zit buiten de meterkast plaatst?


Ik heb 1 woonlaag, modem in de meterkast, bekabeld wifi versterker van KPN in de meterkast. 3 meter verder geen wifi...geen apparaten of andere stoorzenders in huis.

De overburen, hebben KPN en 2 wifi versterkers, hun signaal kan ik wel ontvangen...mijn eigen signaal is zeer traag en instabiel...

U kunt wel makkelijk zeggen dat u geen stoorzenders in huis hebt, maar dat het WiFi bij u dan zo slecht is, dat moet een oorzaak hebben natuurlijk.

Bedenk even dat WiFi niet over een kabeltje bij KPN vandaan uw huis naar binnen komt. Maar dat het bij u in huis "gemaakt" word.


Er lijkt toch wel wat meer aan de hand te zijn. Welke snelheid heeft u als u wifi gebruikt?


Er lijkt toch wel wat meer aan de hand te zijn. Welke snelheid heeft u als u wifi gebruikt?

Ongeveer 20 mbs...soms 40.


Wat gebeurt er als u de wifi versterker die bedraad aan de router zit buiten de meterkast plaatst?

Dat heb ik nog niet uitgeprobeerd, ga ik meteen doen, thx!


Ik heb 1 woonlaag, modem in de meterkast, bekabeld wifi versterker van KPN in de meterkast. 3 meter verder geen wifi...geen apparaten of andere stoorzenders in huis.

De overburen, hebben KPN en 2 wifi versterkers, hun signaal kan ik wel ontvangen...mijn eigen signaal is zeer traag en instabiel...

U kunt wel makkelijk zeggen dat u geen stoorzenders in huis hebt, maar dat het WiFi bij u dan zo slecht is, dat moet een oorzaak hebben natuurlijk.

Bedenk even dat WiFi niet over een kabeltje bij KPN vandaan uw huis naar binnen komt. Maar dat het bij u in huis "gemaakt" word.

Oke, dank je.

Met geen andere apparaten bedoel ik dat ik alles al meerdere malen uit heb moeten zetten en weet vanuit die oefening dat ik geen andere apparaten heb die ruis kunnen veroorzaken. 

 

Wifi is de hele dag door instabiel, naast de meterkast gaat het redelijk, alles een meter verder is drama.


via de wifimanager test doen, krijg je de Wifi  versterker goedkoper:rofl:

kost voor een set nu maar 59 Euro


Ik denk dat je ze opnieuw moet gaan installeren.  Dus loskoppelen,  één met een kabel aansluiten op het modem, resetknop ingedrukt houden tot ie opnieuw opstart en 10 minuten laten staan. Met nr. 2 doe je hetzelfde. Na 10 minuten kan je met nr 2 aan de wandel.


Ik denk dat je ze opnieuw moet gaan installeren.  Dus loskoppelen,  één met een kabel aansluiten op het modem, resetknop ingedrukt houden tot ie opnieuw opstart en 10 minuten laten staan. Met nr. 2 doe je hetzelfde. Na 10 minuten kan je met nr 2 aan de wandel.

Dank je Joep voor je advies. Dat is al een paar keer gedaan...heeft niet gewerkt. 😱


Niet??? Dan maar bij het begin beginnen. Welk type modem heb je? Welke snelheid heb je als je meet met een bekabelde pc of laptop? We moeten boven water zien te krijgen wat de binnenkomende snelheid is. Want het kan ook nog dat er weinig snelheid binnenkomt.


Dag @Esterzonderwifi Welkom hier op het KPN Forum en goed om te zien dat de leden van onze community je topic hebben gevonden. Hopelijk is het één en ander al wat duidelijker geworden? Goede wifi is natuurlijk heel belangrijk en in verreweg de meeste gevallen lukt het ook prima om dat voor elkaar te krijgen. We kunnen optimale wifi echter nooit volledig garanderen, omdat er teveel factoren in en om je huis spelen, waar het signaal van afhankelijk is. Daar lees je in ons topic over wifi iets meer over. Je kunt gelukkig wel heel veel zelf doen. In hetzelfde topic vind je goede adviezen en ook hier zijn door de verschillend mensen al goede dingen geschreven. Ik ben ook benieuwd naar je antwoorden op de vragen die Joep1965 hierboven stelt: de bekabelde snelheid is belangrijk om te weten. Kun je daar iets meer over vertellen?