Skip to main content

Sinds de update van mijn ExperiaBox 10A door KPN heb ik een veel lagere downloadsnelheid. Ik betaal voor 100Mbit down, terwijl ik nu gemiddeld 70 Mbit ontvang met uitschieters naar 40Mbit. De upload is zelfs < 1 Mbit geweest. Hier betaal ik geen extra geld voor.

Wie heeft er nog meer klachten over zijn internetsnelheid? Reageer op dit bericht.

Dit meet je met een bekabelde pc of laptop direct op het modem? Heb je glasvezel of koper?


Hallo Joep1965

Bedankt voor je reactie.

Ik meet elk uur de down- en upsnelheid en ping over een bekabelde koperverbinding. Dit doe ik al ruim een jaar. Altijd een stabiele verbinding gehad van tegen de 100Mbit. (Nooit erover heen!!). Dus precies afgeregeld tót 100Mbit. De upload is OK (20-30 Mbit).

Maar na de update is de downloadsnelheid véél lager, om over ping (40-50) maar te zwijgen.


Een moderator gaat hier zeker op reageren want het klinkt niet goed.  Vul je profiel helemaal in met klantnummer etc dan kunnen ze meteen voor je aan de slag.  De wachttijd is een dag of twee. 


Ook ik haal mijn snelheid niet , ik ben begonnen met een 500 / 500 verbinding. Voor een paar centen meer kon ik upgraden naar 1000 / 1000 en heb dat dus ook gedaan. Doe ik een speedtest met een bekabelde laptop rechtstreeks op het modem haal ik net 600 down en 650 up . Gisteren was het nog slechter 365 down maar wel 935 up. Het glasvezel netwerk is hier vrij nieuw in de wijk ik heb een KPN box 12.


@Bulldogbob Heb je het glasvezelkastje al een keer 2 minuten van de stroom gehaald?


@Bulldogbob Heb je het glasvezelkastje al een keer 2 minuten van de stroom gehaald?

Nee nog niet gedaan , dat wordt dan de volgende stap. Heb mijn internet zo nog even nodig maar zal dat zeker eens proberen. Box zelf heeft al een herstart gehad zonder resultaat.


Hallo

Via mijn account is het ook niet mogelijk om mijn IP-adres op te vragen. De site geeft aan dat het modem niet bereikbaar is. Ook na het opnieuw opstarten van het modem. Er is dus écht iets mis.

 


Hallo @Arneault en @Bulldogbob! Welkom op ons Forum. Excuses voor de latere reactie. 

Heeft het stroomloos maken van het glasvezelkastje nog iets opgeleverd @Bulldogbob? en @Arneault Speelt het probleem bij jou ook nog steeds? Zou je dan je gegevens kunnen invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Naam contractant, postcode, huisnummer en klantnummer is voldoende. Ter informatie: de vakjes waar privé bij staat zijn alleen inzichtelijk voor moderators van KPN :blush: . Hoor graag! 


Hallo Lisa

bedankt voor je reactie. De ontbrekende gegevens heb ik aangevuld.


Hi @Arneault, Ik heb in een privébericht aangegeven dat ik het modem zou willen vervangen. Je gaf aan dat je veel hebt aangepast in het modem door de jaren heen en vraagt je af of dit ook mogelijk is met de box 12.

Om je hier goed over te adviseren hebben we meer informatie nodig. Welke instellingen heb je aangepast in het modem of wat voor trucjes heb je er mee uitgevoerd? 


Ha, @Arneault! Ik heb je privébericht even gemist. 

Je schrijft: Ik heb in Port Mapping een aantal toevoegingen gedaan. Moeten die één op één overgenomen worden in de nieuwe router of kan dat door een backup van de huidige gegevens te maken en deze in de nieuwe router in te lezen? 
Ook het SSID/wachtwoord verandert, neem ik aan, dus zal ik veel apparaten in huis moeten aanpassen op die wijziging. Dat zijn er in de loop der jaren een groot aantal geworden.

Is het mogelijk om een monteur met de router mee te sturen, zodat ik zeker weet dat alles goed functioneert?

 

Het antwoord op de bovenstaande vragen is: Ja, alles moet overgenomen worden. Je kunt niet een back-up maken en die inlezen op het nieuwe modem o.i.d.. Check  dit topic eens voor de mogelijkheden die je hebt in de webinterface van de Box 12!
Wat betreft de wifi-gegevens als je het wifiwachtwoord via de servicetool hebt aangepast kan die overgenomen worden naar de nieuwe router, maar garantie dat dit ook gebeurd kan ik niet geven. Voor het aansluiten van een nieuw modem sturen we geen monteur. Dit kan wel, maar dan moet je alsnog het oude modem omruilen voordat de monteur over de vloer komt. 


Hallo Lisa

stuur het nieuwe modem maar. Ik probeer de wijzigingen in het nieuwe modem door te voeren.

Â