Skip to main content

Nadat eerder internetbestelling/overstap niet goed was doorgekomen o.i.d., een maand geleden opnieuw de bestelling geplaatst. Nu zou het glasvezelabonnement per 7 augustus a.s. ingaan. Ik heb mail gezien dat ik per die datum de apparatuur zou kunnen aansluiten. Maar die heb ik tot op heden niet ontvangen?!

Dus maar gebeld en daar zei een medewerker dat de apparatuur pas wordt verzonden als ‘er een signaal is'? Glasvezel is compleet aangelegd, tot in de woning.

 

KPN: wat is er nu aan het handje? Per wanneer kan ik nu gebruik maken van mijn abonnement en wordt de benodigde apparatuur opgestuurd??? Gelet op mijn eerdere ervaring, maar ook die van anderen hier, ben ik er niet gerust op dat het goed gaat. Daarnaast merk ik dat je er echt bovenop moet zitten en een beetje de boel aansturen. Daar word ik wel wat verdrietig van, zeker gelet op de looptijd (>1 jaar sinds eerste bestelling).

 

Doorgaans krijg je drie dagen voor het in gaan van uw abonnement een bericht met Track&Tracé en wordt uw apparatuur verstuurd. Ik gok zomaar dat u vanavond een mailtje ontvangt en morgen het installatiepakket thuis heeft als de ingangsdatum 7 augustus is.


Doorgaans krijg je drie dagen voor het in gaan van uw abonnement een bericht met Track&Tracé en wordt uw apparatuur verstuurd. Ik gok zomaar dat u vanavond een mailtje ontvangt en morgen het installatiepakket thuis heeft als de ingangsdatum 7 augustus is.

Ik hoop het! :)


Doorgaans krijg je drie dagen voor het in gaan van uw abonnement een bericht met Track&Tracé en wordt uw apparatuur verstuurd. Ik gok zomaar dat u vanavond een mailtje ontvangt en morgen het installatiepakket thuis heeft als de ingangsdatum 7 augustus is.

Ik hoop het! :)

Helaas geen mail gisteren. Ook vandaag niet. Ik kan alleen maar afwachten, denk ik.


7 augustus verloopt tot nu toe zonder enig bericht/signaal vanuit KPN! Wat is nu de stand van zaken?!?


Vervelend @Martin712 ,

t. Nu zou het glasvezelabonnement per 7 augustus a.s. ingaan. Ik heb mail gezien dat ik per die datum de apparatuur zou kunnen aansluiten. 

 

Dan zou je de apparatuur al enkele dagen in huis moeten hebben. 

Bel morgen vanaf 8.00 met 0800-0402, daar kunnen ze de status van jouw bestelling inzien. 


Vervelend @Martin712 ,

t. Nu zou het glasvezelabonnement per 7 augustus a.s. ingaan. Ik heb mail gezien dat ik per die datum de apparatuur zou kunnen aansluiten. 

 

Dan zou je de apparatuur al enkele dagen in huis moeten hebben. 

Bel morgen vanaf 8.00 met 0800-0402, daar kunnen ze de status van jouw bestelling inzien. 

Dat betekent dus wéér bellen, 10 min in de wacht staan en opnieuw niets wijzer worden. De bal ligt toch echt bij KPN, dunkt me.


En toch is dat de enigste manier om zelf wat wijzer te worden. 

Uiteraard ligt de bal bij KPN, maar mogelijk kan de medewerker van de telefonische servicedesk ergens een duwtje geven. Niet geschoten is sowieso mis.  


Of zorg voor een ingevuld forumprofiel. Dan kan een moderator met je mee kijken. 

Vraagje; heb je wel mailtjes qua bestelbevestiging etcetera van KPN ontvangen? Mogelijk dat KPN een verkeerd emailadres heeft en u daarom geen T&T heeft. Dan zou uw pakket al bij een pakketshop kunnen liggen.


Hallo @Martin712, leuk dat je voor KPN gekozen hebt! 💚

Wat @Ik_Combineer zegt, klopt helemaal.

Doorgaans krijg je drie dagen voor het in gaan van uw abonnement een bericht met Track&Tracé en wordt uw apparatuur verstuurd. Ik gok zomaar dat u vanavond een mailtje ontvangt en morgen het installatiepakket thuis heeft als de ingangsdatum 7 augustus is.

Maar ik begrijp dat 7 augustus is gekomen en gegaan zonder installatiepakket. Dit doet mij vermoeden dat de installatiedatum mogelijk is verplaatst. Een kijkje in de systemen bevestigt dit. Op 8 juli heb je een e-mail ontvangen met onderstaande informatie:

KPN Netwerk legt het glasvezelnetwerk aan
Zij leggen de glasvezelkabel aan tot aan uw woning. Ze proberen dit voor 7 augustus 2023 te doen. Daarna plannen wij voor u een monteursafspraak in. Onze monteur brengt de glasvezelkabel van buiten naar binnen en sluit KPN Internet 1 Gbit/s aan.

Startdatum van uw abonnement
Als KPN Netwerk het glasvezelnetwerk later aanlegt dan gepland, dan passen wij de startdatum van uw abonnement hierop aan. Uw abonnement start als het aansluitpunt werkt. U krijgt hiervan een bevestiging per sms. Vanaf dan betaalt u en kan u uw apparaten aansluiten.

Ik heb nog even verder gezocht en zie dat wij nog geen informatie over de aansluitdatum van KPN Netwerk hebben gekregen. Zodra er een planning bekend is zal de monteursafspraak ingepland worden. Je ontvangt van ons dan een e-mail. Uiterlijk 3 dagen voor de monteur komt zal je dan ook het installatiepakket ontvangen.


Hallo @Martin712, leuk dat je voor KPN gekozen hebt! 💚

Wat @Ik_Combineer zegt, klopt helemaal.

Doorgaans krijg je drie dagen voor het in gaan van uw abonnement een bericht met Track&Tracé en wordt uw apparatuur verstuurd. Ik gok zomaar dat u vanavond een mailtje ontvangt en morgen het installatiepakket thuis heeft als de ingangsdatum 7 augustus is.

Maar ik begrijp dat 7 augustus is gekomen en gegaan zonder installatiepakket. Dit doet mij vermoeden dat de installatiedatum mogelijk is verplaatst. Een kijkje in de systemen bevestigt dit. Op 8 juli heb je een e-mail ontvangen met onderstaande informatie:

KPN Netwerk legt het glasvezelnetwerk aan
Zij leggen de glasvezelkabel aan tot aan uw woning. Ze proberen dit voor 7 augustus 2023 te doen. Daarna plannen wij voor u een monteursafspraak in. Onze monteur brengt de glasvezelkabel van buiten naar binnen en sluit KPN Internet 1 Gbit/s aan.

Startdatum van uw abonnement
Als KPN Netwerk het glasvezelnetwerk later aanlegt dan gepland, dan passen wij de startdatum van uw abonnement hierop aan. Uw abonnement start als het aansluitpunt werkt. U krijgt hiervan een bevestiging per sms. Vanaf dan betaalt u en kan u uw apparaten aansluiten.

Ik heb nog even verder gezocht en zie dat wij nog geen informatie over de aansluitdatum van KPN Netwerk hebben gekregen. Zodra er een planning bekend is zal de monteursafspraak ingepland worden. Je ontvangt van ons dan een e-mail. Uiterlijk 3 dagen voor de monteur komt zal je dan ook het installatiepakket ontvangen.

Volgens mij wordt mijn bericht niet goed gelezen: de glasvezel is al compleet aangelegd tot en met in de woning. Ook het glasvezelaansluitpunt is al in de meterkast gemonteerd! Het lijkt alsof KNP netwerk dit niet heeft doorgegeven. Ik begin zwaar geïrriteerd te raken.

KPN heeft veel werk gestoken in het binnenhalen van klanten, maar lijkt te zijn vergeten hoe vervolgens de klant adequaat van dienst te zijn. En die ervaring lijk ik te delen met andere mensen hier.


Hallo @Martin712 dan heeft www.kpnnetwerk.nl misschien vergeten door te geven aan KPN, de provider, dat de lijn is opgeleverd, tja, en dan kan KPN als provider ook niet verder.

Als je bij www.kpnnetwerk.nl kijkt wat de status van jouw aansluiting is, wat staat daar dan?

Als daar staat dat de lijn is opgeleverd en je een provider kunt kiezen, moet KPN, de provider aan de bak.

Staat daar iets anders, dan klopt het dat KPN, de provider nog niet verder kan.

 

 


Hallo @Martin712 dan heeft www.kpnnetwerk.nl misschien vergeten door te geven aan KPN, de provider, dat de lijn is opgeleverd, tja, en dan kan KPN als provider ook niet verder.

Als je bij www.kpnnetwerk.nl kijkt wat de status van jouw aansluiting is, wat staat daar dan?

Als daar staat dat de lijn is opgeleverd en je een provider kunt kiezen, moet KPN, de provider aan de bak.

Staat daar iets anders, dan klopt het dat KPN, de provider nog niet verder kan.

 

 

Dit staat al maanden zo. Ik zal eens kijken of KPN netwerk nog iets kan doen. Ik heb op 26 juni al volgende gemaild aan KPN netwerk: “Een paar weken geleden is de glasvezel naar binnengetrokken. Is al duidelijk wanneer de benodigde apparatuur wordt geleverd en de boel wordt geactiveerd?” Maar daarop heb ik  nooit geen reactie gehad. Dus vandaag opnieuw KPN netwerk gemaild met het verzoek de oplevering door te geven aan provider KPN.


Kleine update: van KPN Netwerk geen reactie gehad op mijn e-mail, maar vandaag hing wel ineens Volker Wessels aan de lijn. Ze willen/moeten nog nog een nameting doen op glasvezelkastje. Is dat goed, dan geven zij aan KPN door dat er signaal op de lijn zit. De afspraak is wel pas op 4 september a.s., maar dat wachten kan er ook nog wel bij.


Ik had inderdaad van jou begrepen dat glasvezel wel geïnstalleerd is. In mijn bericht stond dan ook dat wij nog geen bericht van KPN Netwerk hadden gehad dat de verbinding gereed voor gebruik is. Pas als wij signaal krijgen dat de verbinding gereed is, kunnen wij verder.

Naar ik begrijp komt Volker Wessels 4 september langs om de lijn door te meten. Daarna komt hopelijk groen licht en kan jouw KPN abonnement starten.