Skip to main content

Hoi. Ik heb een vraag. Ik heb last van traag en wegvallende wifi. Ik heb glasvezel en inmiddels twee wifiversterkers aangeschaft. Helaas zonder het gewenste resultaat. Nu wil ik graag dat er een servicemonteur langs komt om te kijken wat er bij ons misgaat. Ik wil daar niet voor betalen. Ik betaal abonnement 100 mbs en heb de volle pond betaald voor de Wifiversterkers (ondanks jarenlang klant zijn) Ik heb begrepen dat onder de 20mbs er kosteloos een servicemonteur kan worden ingezet. Ik heb diverse metingen gedaan via de KPN-app allemaal dik onder de 20 mbs. (Heb ik Foto’s van). Echter via de wifimanager wordt er 20.1 mbs gemeten en dus moet ik betalen. Na meting via wifimanager weer opnieuw gemeten via KPNapp; weer dik onder de 20mbs. Ik vind dit raar maar bovenal wil geholpen worden! 

Dat is wel heel vreemd hoor.  Zin om op onderzoek uit te gaan om het probleem op te lossen?


Vul je postcode eens hier in https://tele2-fpi-info.fourstack.nl/addresses/search en kijk wat er als maximale snelheid aangegeven wordt.

Check je internetsnelheid eerst door een apparaat bekabeld aan te sluiten en te meten. Komt dit overeen met de informatie in de link hierboven, of met je internet abonnement?


Gedaan. Zowel koper als fiber beschikbaar met maximale snelheid van 100mbps. 

In de woonkamer haal ik deze snelheid ook (>90 Mbps) via de wifi. Op zolder dus niet. En ik ervaar dat internet niet stabiel is in hele huis. Snelheid varieert. 


Welke wifi versterkers heeft u?


Superwifi punten

 


Oh en nog een oudere wifiversterker, vierkante kastje.

en ik maak nog gebruik van draadloze verbindingsset om op zolder ook Tv kastje aan te sluiten


Wat me opviel aan draadloze verbindingset is dat degene die aan de modem bedraad vast zit ook af en toe een oranje lampje vertoond wat betreft de WiFi


Dat klinkt allemaal niet best helaas. Waarom heeft u nog die oude versterker staan?


Die kan er idd tussenuit maar die had ik staan dus;  why nut


Dan mss nog even een lekenvraag. Via de klantenservice wordt ik doorverwezen naar de kpnchat. Daar probeer ik op te komen maar moet eerst een menu door worstelen met als resultaat dat ik weer eindig bij de wifimanager. Is er een andere weg om op de kpnchat te komen.


De super wifi's hebben mesh technologie aan boord. Ideaal!! U kunt het hele huis doorlopen zonder opnieuw in te loggen. Die oude heeft dat niet. daarop moet u handmatig inloggen. Die doet nu dus helemaal niets. Inderdaad weghalen!! Maar nu komt het ergste… de draadloze verbindingsets. Die zijn een bron van storingen!! Wilt u eens testen zonder de draadloze verbindingsets?


Ja ga ik uitproberen. Ik laat het weten

 

 


We hebben niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat het gelukt is.  Anders weet je ons te vinden!