Skip to main content
Beantwoord

Klopt het dat iemand mijn glasvezelkastje wil controleren namens KPN?

• April 30, 2025
  • 8 reacties
  • 546 keer bekeken

krijg vanmorgen bericht of dat ze glasvezelkastje mogen controle . Een dame belde mij op met die vraag was in samenwerking met KPN.

Kunnen jullie mij aub zeggen of dat dit juist is? Ik heb al jaren KPNglasvezel, wel raar dat ze nu komen controleren en  dat jullie mij niet eerst in kennis stellen 

Groet

Yvonne Luijbregts-Huijbregts

Beste antwoord door JanD

Beste ​@moidex1951 , wat een leuke gelijkenis van achternamen, de ene begint met een L en de ander met een H en verder gelijk.

Maar dat terzijde.

KPN bewaakt de kwaliteit van haar netwerk en besteedt veel werk uit aan onderaannemers.

Als er iemand komt namens KPN of van KPN zelf, zul je eerst een schriftelijke bevestiging hebben gehad van de betreffende partij per mail of per biref.

Als er dan iemand aan de deur staat om een degelijke legitimatie vragen dat hij of zijn namens KPN komt of van KPN zelf is, anders gewoon niet toelaten en de politie (laten) bellen.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

8 reacties

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • April 30, 2025

Jullie is kpn de provider en die heeft niks met de aanleg of onderhoud van glasvezel te maken. U kunt altijd contact opnemen met de afdeling KPN Netwerk, deze kunnen controleren of er werkzaamheden of iets dergelijks in uw gebied zijn. 

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • Antwoord
  • April 30, 2025

Beste ​@moidex1951 , wat een leuke gelijkenis van achternamen, de ene begint met een L en de ander met een H en verder gelijk.

Maar dat terzijde.

KPN bewaakt de kwaliteit van haar netwerk en besteedt veel werk uit aan onderaannemers.

Als er iemand komt namens KPN of van KPN zelf, zul je eerst een schriftelijke bevestiging hebben gehad van de betreffende partij per mail of per biref.

Als er dan iemand aan de deur staat om een degelijke legitimatie vragen dat hij of zijn namens KPN komt of van KPN zelf is, anders gewoon niet toelaten en de politie (laten) bellen.

• Auteur
  • Topper
  • April 30, 2025

Sorry dat ik jullie gebruikte. werd gebeld vanuit een bedrijf 06******95, wisten ook te vertellen dat glasvezel aangelegd is, maar dat ze komen controleren of alles goed werkt. Begrijp dus nu dat KPN er niets mee te maken heeft, dus laat ik hen of hem of haar ook niet binnen. Ik heb KPN gebeld en wisten ook niet te vertellen of er wel opdrachten waren of controle glasvezel, vandaar mij vraag 

Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy 

DaveA
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+9
  • KPN Monteur
  • April 30, 2025

Goed gehandeld ​@moidex1951! Voor meelezende klanten: hier vind je een lijst met alle telefoonnummers die KPN gebruikt.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hi ​@moidex1951! Inderdaad heel goed gehandeld. Beter om voorzichtig te zijn. 

Er vinden op dit moment wel wat steekproeven plaats op de glasvezelaansluitingen door FiberControl. Daar werken wij mee samen en zij doen een kwaliteitscontrole om te kijken of alles goed gaat. Mocht je dus door hen gebeld zijn, dan zit het goed! 

Sowieso mag je, als de medewerker er dan is, altijd naar een legitimatiebewijs vragen. Ze moeten zich altijd kunnen legitimeren.
Over het algemeen bellen zij onze klanten op met 085-0810690, maar gezien jij door een 06-nummer gebeld bent zou ik dit ook niet vertrouwen. 

Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • May 5, 2025

Je kunt ook KPN Netwerk even bellen zoals hierboven al vermeld of men van iets weet: 088 006 37 44

• Auteur
  • Topper
  • May 5, 2025

Bastian, Scroll ;-) had ik gedaan en wisten van niets,  Sanne, te laat :-) sorry. Ik heb de toegang heel netjes geweigerd. Misschien een idee om bij de nieuwsbrief van de KPN te melden, dat er mogelijk een kwaliteitscontrole plaats kan vinden.

In ieder geval, misschien van mij wat overdreven, maar ik heel arguwanend.

Dank

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • May 5, 2025

Bastian, Scroll ;-) had ik gedaan en wisten van niets,  Sanne, te laat :-) sorry. Ik heb de toegang heel netjes geweigerd. Misschien een idee om bij de nieuwsbrief van de KPN te melden, dat er mogelijk een kwaliteitscontrole plaats kan vinden.

De kans is groot dat je door een malafide verkoper gebeld wordt , serieuze bedrijven gebruiken geen 06-nummer om te bellen. Ze gaan ook van deur tot deur en proberen met een smoes om binnen te komen om zogenaamd glasvezelaansluiting te controleren en dan plotseling een aanbod voor Ziggo,KPN,Delta,Odidio noemt maar op … te maken.