Skip to main content

Klopt dat er vandaag iemand van KPN langs is geweest? Hij moest mijn tel nr hebben, voor letter en achternaam en heeft foto van de meterkast gemaakt ivm glasvezel en foto van buiten.

 

Waarschijnlijk is dat iemand geweest van KPN NetwerkNL. Dat is een ander bedrijf dan de provider KPN. Wordt er binnenkort glasvezel aangelegd bij u in de straat? Heeft die persoon zich gelegitimeerd? 


Hallo @LinaAbouSaleh 

Dat was waarschijnlijk iemand van KPN Netwerk om een vooronderzoek (schouwing) te doen voor glasvezelaanleg. Dat is een ander bedrijf dan KPN de provider waar je hier bent.

Voor meer informatie: https://www.kpnnetwerk.nl/service-en-contact/


Ik hoop dat het eerlijke mensen zijn aan de deur. Vind het wel een rare manier van werken. Wat moeten ze met een telefoonnummer en een foto uit de meterkast? @LinaAbouSaleh heeft deze persoon zich gelegitimeerd? 


Klopt dat er vandaag iemand van KPN langs is geweest? Hij moest mijn tel nr hebben, voor letter en achternaam en heeft foto van de meterkast gemaakt ivm glasvezel en foto van buiten.

 

Hallo @LinaAbouSaleh , dat kan wel kloppen als er in jouw wijk voorbereidingen worden getroffen voor de glasvezelaanleg. De partij die daar verantwoordelijk voor is, is www.kpnnetwerk.nl daar kun je via je postcode en huisnummer volgen hoe het gaat.

Als het goed is, heb je ook een of andere vorm van correspondentie hierover gehad van KPNNetwerk.

Dit forum is van KPN, de telecomprovider en KPN als provider kan je hier verder (nog) niet mee helpen, dan moet de aanleg al weer zover gevorderd zijn dat KPN als provider je over kan zetten van koper naar glasvezel. Dat gebeurt automatisch of je kunt tegen die tijd zelf een migratieverzoek indienen. Maar dat kan nog wel ruim een half jaar duren voor het zover is.

 

 

 


Ik hoop dat het eerlijke mensen zijn aan de deur. Vind het wel een rare manier van werken. Wat moeten ze met een telefoonnummer en een foto uit de meterkast? @LinaAbouSaleh heeft deze persoon zich gelegitimeerd? 

Hallo @Dennis Schreve , dat is de normale gang van zaken, er wordt buiten een bord geplaatst met een pijl waar de glasvezel het huis in moet en gefotografeerd en binnenshuis wordt een foto gemaakt van de plek waar de glasvezel binnen moet komen (meestal de meterkast en wordt er een zelfklevende sticker op de plek geplakt waar de FTU geplaatst moet worden.

Als de glasvezelmannetjes dan komen graven en aanleggen weten ze precies aan de hand van de gemaakte foto's waar gegraven moet worden en de FTU geplaatst moet worden.

 

 


Dat klopt @JanD, maar er lopen veel van die gastjes rond die de zaak manipuleren om zich voor te doen als KPN of wat voor bedrijf dan ook. 😉 Tegenwoordig moet je heel alert zijn. 


Hoi @LinaAbouSaleh, het is al duidelijk denk ik. Dat moet wel iemand van KPN Netwerk zijn geweest. Wil je het zeker weten kun je altijd even contact met ze opnemen.