Skip to main content

Ik heb een alles in 1 standaard abonnement, nu wil krijg ik glasvezel internet maar dat kan niet met dit abonnement. Nu moet ik een hussel abonnement nemen, klopt dit?


Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid

Hallo @Bergje , waar staat dat en wat voor soort abo heb je nu?


Nee. Klopt niet. Hoe is de situatie bij u? Is glasvezel van KPN bij u beschikbaar? Hoelang zit het kastje…

... al bij u in de meterkast? (of elders in huis)


Dat kastje zit in de meterkast sinds woensdag, bel al dagen bezig voor een monteur om het aan te sluiten op glasvezelmodem. KPN helpdesk zegt dat een mijn abonnement moet wijzigen naar Hussel anders gaat het niet lukken.


Dat klopt niet, ook oudere abonnementsvormen kunnen over op glasvezel. Volgens mij is het inderdaad wel zo dat als je nu de Hussel-’overstap’ maakt dat het systeem deze automatisch zal proberen te leveren op glasvezel maar dit hangt volledig af van de status van het netwerk zowel fysiek als administratief.

Ik zou het gewoon even afwachten, de kans is groot dat het wel naar binnen is gebracht maar het netwerk waar het kastje aan vast zit nog niet klaar is voor gebruik. Dat zien we vaker. Zodra alles klaar is krijg je vanzelf bericht van KPN over het omzetten naar de glasvezel.


Dat kastje zit in de meterkast sinds woensdag

Wacht dan eerst maar eens tot na het nieuwjaar. Mogenlijk zijn nog niet alle systemen bij KPN klaar om bij u over glasvezel te leveren.


Hallo @Bergje , via www.kpnnetwerk.nl kun je via je postcode zien wat de status is van jouw glasvezelaansluiting.

Â