Skip to main content

Is kpn de lijn aan het knijpen omdat ik glasvezel krijg en een hoger prijs moet betalen ?

Heb altijd telfort gehad met 100 mb up vdsl . moet nu volgens mij minimaal 50 mb up zijn .

Sinds een tijdje word mijn snelheid elke keer steeds een beetje lager .

Mijn snelheid is overal bekabeld alles verder uit ,speedtest op modem  21.2 up / 5.5 down , speedtest mobiel wifi 10.4 up / 5.2 down als ik een film kijk op netflix is deze aan het bufferen , als je naar tennis kijkt zie je de bal schokkend bewegen . dus de snelheid lijkt mij niet zo goed .

heb de thuis test gedaan  op mijn mobiel gedaan deze geeft aan dat de snelheid niet goed , apparatuur is goed ik moet maar super wifi kopen volgens kpn ?

 

Hoi @martin a . Dat zou wel iets zijn waar de pers van zou smullen.  KPN gaat uiteraard haar klanten niet jennen en lijnen afknijpen om ze op glasvezel te krijgen. 

Verder is het overzetten naar glasvezel trouwens kosteloos.  Je kunt met hetzelfde abonnement verder. Alleen de ‘drager’ verandert. 

Ik denk dat we de oorzaak ergens anders moeten zoeken. Kun jij je profiel aanvullen en mij daarna hier een seintje geven?


100 mbit up op dsl. Dat is zo goed als onmogelijk. De upload op dsl is normaliter 10% van de download. Het snelste abonnement bij Telfort op dsl was 200 mbit dacht ik? Daar hoort dus 20 mbit up bij.

U heeft het over de snelheid bekabeld, en vervolgens zegt u dat u de test op uw mobiel gedaan heeft. Doe eens een speedtest op een bekabeld aangesloten pc of laptop. 


Hoe test jij je snelheid? Probeer eens de ookla app die je kan vinden in de windows store, als je Windows hebt. Die geeft namelijk echt verschil met een speedtest via een website 


Zie ook https://forum.kpn.com/internet-9/slechte-ervaringen-met-traagheid-kpn-netwerk-glasvezel-aanleg-567328?postid=1549225#post1549225

 

Bepaalde test websites wijken erg af, zo wisselen die erg qua waardes geven. Die ookla applicatie in Windows geeft altijd wel de goede waardes 


Hoi @martin a . Dat zou wel iets zijn waar de pers van zou smullen.  KPN gaat uiteraard haar klanten niet jennen en lijnen afknijpen om ze op glasvezel te krijgen. 

Verder is het overzetten naar glasvezel trouwens kosteloos.  Je kunt met hetzelfde abonnement verder. Alleen de ‘drager’ verandert. 

Ik denk dat we de oorzaak ergens anders moeten zoeken. Kun jij je profiel aanvullen en mij daarna hier een seintje geven?

profiel is aangevuld 


100 mbit up op dsl. Dat is zo goed als onmogelijk. De upload op dsl is normaliter 10% van de download. Het snelste abonnement bij Telfort op dsl was 200 mbit dacht ik? Daar hoort dus 20 mbit up bij.

U heeft het over de snelheid bekabeld, en vervolgens zegt u dat u de test op uw mobiel gedaan heeft. Doe eens een speedtest op een bekabeld aangesloten pc of laptop. 

Maar niet heus 10% van de download. Dat is namelijk een “vuist” berekening. Ik heb echt jarenlang een (v)dsl 100/30 Mb/s verbinding gehad. Maar toen ik een nieuw modem (experia box v8) die al sterk verouderd was toen ik die kreeg, zakte de upload héél langzaam en geruisloos naar amper 10 Mb/s en dan te bedenken dat ik jarenlang echt 30 Mb/s upload heb gehad. Ik zou nooit die 30 Mb/s kunnen halen, omdat dit ja hoger is dan die 10% van de download. Vanzelf onzin, maar ik kreeg die 30 Mb/s upload tot mijn grote verrassing weer “terug” toen ik van een vriend een FRITZ!Box 7590 kreeg. Hoezo geen 30 Mb/s upload kunnen halen?


@Nick83 

De upload op koper lijnen van ruim 100 is al jaren 30. Bij BVVDSL van 2 x 100 is het 60.

Koper lijn met maximum van 50 download is upload toch nog ca 15.

Ik denk wel dat @martin a  in het start bericht wel steeds up en down omwisselt qua waarden. 

Als je nog steeds zulke lage waarden hebt, Martin, en nog steeds de v8, dan zou ik die gauw laten omwisselen. En over naar glasvezel als kpn daarop levert in jouw woonplaats. Dat kan met behoud van huidige abonnement/ kosten. En zeker van belang want 3 jaar na aanleg van glas waar kpn op levert stopt koperdraad definitief. 


Hoi @martin a . Wat ik nu kan zien is dat er bij jou maximaal 30 Mbit down en 5Mbit up mogelijk is. (dit is bij benadering. Er gaat vaak een beetje vanaf bij de klant thuis).

Wat me ook opvalt is dat er zogenaamde pairbonding mogelijk is op dit adres én dat er binnenkort glasvezel aangelegd wordt.  Dit laatste zorgt er voor dat ik géén pairbonding meer kan aanvragen.

Mijn advies is om, als jij besluit om het glasvezelkastje te laten plaatsen en die hangt er, om dan hier even weer contact met mij te zoeken. Ik kan je dan kosteloos omzetten naar glasvezel. 

Vooralsnog zou je dus als jij meet via https://www.kpn.com/internet/speedtest.htm  met een bekabeld aangesloten computer/laptop die rechtstreeks op jouw modem zit ongeveer 25-30 Mbit moeten halen. Als dit niet zo is, wil ik het graag weten. 

 


Hoi @martin a . Wat ik nu kan zien is dat er bij jou maximaal 30 Mbit down en 5Mbit up mogelijk is. (dit is bij benadering. Er gaat vaak een beetje vanaf bij de klant thuis).

Wat me ook opvalt is dat er zogenaamde pairbonding mogelijk is op dit adres én dat er binnenkort glasvezel aangelegd wordt.  Dit laatste zorgt er voor dat ik géén pairbonding meer kan aanvragen.

Mijn advies is om, als jij besluit om het glasvezelkastje te laten plaatsen en die hangt er, om dan hier even weer contact met mij te zoeken. Ik kan je dan kosteloos omzetten naar glasvezel. 

Vooralsnog zou je dus als jij meet via https://www.kpn.com/internet/speedtest.htm  met een bekabeld aangesloten computer/laptop die rechtstreeks op jouw modem zit ongeveer 25-30 Mbit moeten halen. Als dit niet zo is, wil ik het graag weten. 

 

Hoi Erwin , witte kastje is vandaag aangesloten , kan je mij laten omzetten naar glasvezel ?


We zijn iets te vroeg. De administratie is nog niet helemaal afgerond (het seintje van glaspoort dat de verbinding is opgeleverd). Kun je mij donderdag hier nog even weer een seintje geven? Dan kijk ik opnieuw 


Hoi, ik moest je vandaag nog even een seintje geven , dus bij deze   😎

Groet Martin


Leuk je even gesproken te hebben, @martin a . De monteur staat nu gepland voor 8-9-2022 tussen 13:00 en 15:00.

Mocht dat toch niet uitkomen, laat het hier even weten!


Hoi , monteur is geweest , alles aangesloten ,

Download van 28 naar 70 mb , upload van 5 naar 85 mb dus een betere verbinding ,

nog bedankt voor je snelle hulp.

Groet Martin


Hoi , monteur is geweest , alles aangesloten ,

Download van 28 naar 70 mb , upload van 5 naar 85 mb dus een betere verbinding ,

nog bedankt voor je snelle hulp.

Groet Martin

Mooi ! Zijn dat trouwens wifi snelheden?  Want ik vind ze een beetje vreemd voor een glasvezelverbinding. 


Hoi , monteur is geweest , alles aangesloten ,

Download van 28 naar 70 mb , upload van 5 naar 85 mb dus een betere verbinding ,

nog bedankt voor je snelle hulp.

Groet Martin

Mooi ! Zijn dat trouwens wifi snelheden?  Want ik vind ze een beetje vreemd voor een glasvezelverbinding. 

Bij een 50 mbit abonnement zouden deze snelheden kunnen kloppen. Ik heb op koper ook een 50 mbit abonnement en 70 mbit download bij speedtest.


dit zijn bekabelde metingen via mijn desktop  , wifi via mijn telefoon zijn download 9.1 en upload 11.0 mp


Voor een 50mb abonnement kloppen deze snelheden perfect. 


Dan laat ik mij graag verbeteren. Ik keek er een beetje vreemd tegenaan.

Als jij een 50Mbit lijn hebt kun je dus genieten van wat gratis overhead :-)


Hoi, daar ben ik weer even , ondanks dat ik nu glasvezel heb blijft mijn beeld regel matig bufferen , heb mijn snelheid verhoogd was 70 is nu 121 download -  upload was 85 nu 143 .

Van glasvezel kastje naar experia box v10 aangesloten met cat 6 , alles is verder bekabelt aangesloten met kpn geleverde kabels met die gele stekkertjes .

Tv heb ik 2 jaar geleden vernieuwd want ik dacht dat het eerst aan de tv lag zonder resultaat , toen alle snoeren vernieuwd , gewacht op glasvezel misschien lag het aan de oude telefoon aansluiting / bedrading maar zonder resultaat .

Bij de snelheid verhoging naar 100 mb zou ik veilige internetbeveiliging krijgen ? dat was inc.

wanneer kan ik deze verwachten ?

Groet Martin


Welke tv ontvanger heeft u?


arcadyan hbm 2260 v2


Hoi, daar ben ik weer even , ondanks dat ik nu glasvezel heb blijft mijn beeld regel matig bufferen , heb mijn snelheid verhoogd was 70 is nu 121 download -  upload was 85 nu 143 .

Vervang eens opnieuw de firmware van de TV-ontvanger via het instellingen menu.


Er zit dus geen switch of iets dergelijks tussen, @martin a ?  In dat geval zou ik inderdaad het advies van @Babylonia  opvolgen.

Die tuner moet dat allemaal makkelijk kunnen doen als het bekabeld is aangesloten. 


Bij de snelheid verhoging naar 100 mb zou ik veilige internetbeveiliging krijgen ? dat was inc.

wanneer kan ik deze verwachten ?

Groet Martin

U bedoelt dan KPN veilig ? Die kunt u zelf installeren KPN Veilig beschermt gratis al je apparaten