Skip to main content

Ik zit nu bijna een jaar bij T-mobile en bevalt goed.

Ik gebruik een Fritzbox 5590 direct op glasvezel en dat werkte goed. (bij Kpn ook op AON)

Vorige week is er wat bij T-mobile veranderd dat mijn Fritzbox geen verbinding meer heeft. (en bij veel mensen met eigen apparatuur direct op glasvezel)

Het betreft een GPON verbinding bij hun wat niet meer werkt.

Nu zit ik aan een verplicht Huawei GPON ont wat ik tussen mijn Fritzbox en ftu moet gebruiken en daar zit ik niet op te wachten.

Mijn contract loopt tot 1 juli en zit te denken terug naar Kpn.

Nou mijn vraag kom ik op AON of PON netwerk.?

Het betreft gemeente Rijssen/Holten.

 

 

De kans is groot dat je "gewoon" weer jouw "oude" AON aansluiting zult krijgen maar 100% zeker is dat niet. Dat hangt af of KPN al een lopende omzetting naar XGS-PON heeft in de PoP waarop jouw glasvezel is aangesloten.

Ik denk ook niet dat een moderator van KPN hier een sluitend antwoord op kan geven maar dat je daarvoor bij KPNNetwerk moet zijn.

Mocht het toch XGS-PON gaan worden dan zal je dus de bijbehorende FRITZ!SFP module moeten aanschaffen als je niet de ONT van KPN wilt gebruiken.


@wjb 

Hoi deze info wist ik al en is niet de antwoord op mijn vraag.

Ik denk juist wel dat een moderator het wel weet.

Doormiddel van het adres wat voor glasvezel kastje opgestuurd zal worden.

Of de Kpn monteur bij zich heeft bij aansluiten.

Maar ik laat het nog maar even rusten.

GPON ben ik i.i.g. niet blij mee bij mijn huidige provider.

 


Dan zal @Thomas waarschijnlijk nog wel reageren.

De KPN monteur heeft zowel NTU's (AON) al ONT's (GPON en XGS-PON) bij zich.


@wjb

Dat weet ik staan wel leuke YouTube filmpjes op wat een Kpn monteur in zijn/haar auto heeft.😀

Als dat GPON gedonder bij mijn huidige provider niet oplost zie je mij waarschijnlijk weer als Kpn thuis klant.

Je weet wel mijn principe is zonder glasvezel kastje.

Het liefst zonder provider spullen zoals ik bij T-Mobile had. (Ook zonder tv box) 

 

 

 


TMobile zal niet snel afstappen van hun gpon netwerk zodra deze lade in de centrale is geïnstalleerd.


TMobile zal niet snel afstappen van hun gpon netwerk zodra deze lade in de centrale is geïnstalleerd.

Dat hoeft ook niet.

Ik gebruikte altijd mijn GPON SFP module van mijn Fritzbox 5590.

Dat werkt sinds vorige week niet meer.

Maar wat T-Mobile doet gaat dit topic niet over.

On topic graag.👍

 

 


T-Mobile is verplicht om jouw FRITZ!SFP GPON module te ondersteunen.

Bron


@wjb 

Ik weet het er is wat veranderd in hun systeem.

Maar dat kun je wel volgen op hun forum.

Mijn vraag is kom ik op AON of XGS-PON bij een nieuwe aansluiting bij provider Kpn.

 


Ik weet het niet en kan het niet met zekerheid zeggen, misschien dat KPNNetwerk hier meer informatie over heeft?