Skip to main content
Antwoord

Komt het modem weer online na werkzaamheden aan het stroomnetwerk? Ik ben op vakantie

• June 16, 2025
  • 2 reacties
  • 64 keer bekeken

Roel84
Topper
Forum|alt.badge.img

Als ik op vakantie ben dan gaat de netbeheerder aan het stroomnetwerk in de straat werken. Door deze onderhoudswerkzaamheden zullen we ongeveer vier uur geen stroom hebben.
Gezien ik op vakantie ben zal ik er op dat moment geen last van hebben.
De netbeheerder geeft aan dat ik vantevoren niet de stekker hoef uit te trekken van het modem / tv kastje / glasvezelkastje. 

Hoe denken jullie hierover: springt normaliter alles weer gewoon aan? 
Hier is een tijdje terug eens de stroom uitgevallen door een stroomstoring, en toen ging alles weer aan.

Op de dag van terugkomst heb ik een belangrijke online meeting met een arts.
Kan ik vanaf het vakantieadres zien of mijn modem / glasvezelkastje actief is? 
Of kan ik iemand van KPN vragen omdat te doen?
Via de telefoon is nl lastig te volgen voor mij, daarom doe ik dit op een (groot) beeldscherm van de laptop.

Beste antwoord door Jeroen van KPN

Hallo ​@Roel84, allereerst fijne vakantie! Normaal gezien zal het modem zich zeker weer volledig opstarten na een stroomonderbreking en zal de internetverbinding weer up and running zijn.

2 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • June 16, 2025

Beste ​@Roel84 normaal gesproken doet alles het gewoon weer na de stroomonderbreking ​@Roel84 

Denk ook aan maatregelen nemen voor de koelkkast en eventueel de vrieskast/kist, dat is nog belangrijker dan een modem.

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22
  • Moderator
  • Antwoord
  • June 20, 2025

Hallo ​@Roel84, allereerst fijne vakantie! Normaal gezien zal het modem zich zeker weer volledig opstarten na een stroomonderbreking en zal de internetverbinding weer up and running zijn.