Skip to main content

Ik heb KPN héél duidelijk gemaakt dat ik pas over wil gaan naar glasvezel als het echt moet, dus februari 2023. Krijg ik net een bericht dat mn koperkabel vanaf 9 November afgesloten wordt, of ik ff snel een monteur wil boeken!

Pardon? Kunnen ze mij nou gewoon zo dwingen?

 

Als u gewoon geen monteur boekt, dan vermoed ik dat er niets gebeurt en het gewoon blijft werken. Maar ja, uiteindelijk kan KPN u dwingen. Het netwerk is van KPN. Dus die bepaald wat er mee gebeurt.


Hallo @Storm78,

Er is niemand die je dwingt hoor.  Alleen je koperkabel gaat die dag uit, en als je dan niet wil overstappen op glasvezel dan houd het helaas op.  Het staat je dan vrij om over te stappen op een provider als Ziggo als je geen glasvezel wilt. 

Echter snap ik het probleem niet zo, want glasvezel is beter, sneller en stabieler. 


[Dwang - Zelfstandignaamwoord 1. het uitoefenen van macht om iemand tegen diens wil iets te laten doen of laten]

Ik wíl nu nog geen glasvezel.  En ik wíl ook niet overstappen, KPN is tot nu toe prima.  

Ik heb totaal geen problemen met de snelheid/stabielheid van mijn huidige verbinding.

De koperkabel zou in FEBRUARI 2023 afgesloten worden. Prima. Dat is níét plotseling 9 November aanstaande.

Het is niet voor iedereen zo makkelijk om vreemden over de vloer te hebben...


Doe niet zo moeilijk, verman je  en regel het gewoon, het gaat toch gebeuren. 


Wat is eigenlijk het probleem? Je krijgt hetzelfde product alleen over een ander kabeltje.


KPN is tot nu toe prima.  

De glasvezelkabel is toch ook van KPN? Of is dat van een ander bedrijf?


De koperkabel zou in FEBRUARI 2023 afgesloten worden. Prima. Dat is níét plotseling 9 November aanstaande.

De verwachting was februari 2023, het is geen keiharde vastgestelde datum. Nu is dit proces dus een paar maanden versneld. Al snap ik niet wat het uitmaakt of het nu in november of in februari plaatsvind. Die mensen moeten dan toch over de vloer komen, alleen dan 3 maanden eerder.

pDwang - Zelfstandignaamwoord 1. het uitoefenen van macht om iemand tegen diens wil iets te laten doen of laten]

Ik snap wat dwang betekend. Maar het is niet zo dat KPN verplicht is om jou te voorzien van diensten over koper tot februari. De kabel gaat eerder uit, dus moet je iets eerder overstappen. 


...

De koperkabel zou in FEBRUARI 2023 afgesloten worden. Prima. Dat is níét plotseling 9 November aanstaande.

Het is niet voor iedereen zo makkelijk om vreemden over de vloer te hebben...

Daar kan ik me nog best wel iets bij voorstellen. Maar, het zou toch op een gegeven moment moeten gebeuren. En, februari is ook al over drie maanden. Maken deze drie maanden later het zo veel makkelijker om iemand over de vloer te hebben?


@Storm78 , ga toch lekker over op glas, hoe eerder hoe beter. Ik ging vorig jaar mei van 22/2,5 VDSL (ik woon ver van de centrale) naar 200/200 via glas en voor dezelfde prijs. Je weet niet wat je meemaakt. En mensen over de vloer? ja daar ontkom je niet aan. KPNnetwerk komt de vezel naar binnen brengen (dat is waarschijnlijk al gedaan) en een KPN monteur komt de NTU (een glasvezelkastje) aansluiten, verder blijft alles hetzelfde. 


KPN is tot nu toe prima.  

De glasvezelkabel is toch ook van KPN? Of is dat van een ander bedrijf?

@Nick83 Glas moet wel van KPN zijn omdat KPN het kopernetwerk uitfaseert, men zal dat zeker niet doen als het glas van een andere netwerkbouwer is. 


@Berrie_Kaas misschien stuurt Delta mailtjes rond waarin ze zeggen dat KPN het kopernetwerk uitzet?


Als het gaat zoals het bij ging een week geleden dan valt het allemaal reuze mee. 

Ze waren binnen 20 minuten klaar. Ligt er ook aan of er al een glasvezel kastje in huis zit.(Ik zeg ze want deze monteur had er 1 extra bij zich die ingewerkt moest worden) Waren allebei erg vriendelijke en vrolijke mannen die me ook nog eens aan het lachen maakten. 

Ik ben normaal ook niet zo van vreemde over de vloer,maar vaak maak je het in je hoofd zelf veel te moeilijk en valt het achteraf allemaal erg mee. 

Ze komen slechts hun werk doen en verder niks. Het interesseert ze helemaal niets hoe jij er eventueel bij zit wie je verder bent of hoe je er uit ziet. 

Het moet toch af en toe gebeuren dat er monteurs iets komen maken controleren of aansluiten. Daar zijn ze voor. Ze doen hun werk en gaan weer naar de volgende en zijn jou dan allang weer vergeten. Ik zou wel van te voren inschatten of je een extra ethernet kabel nodig hebt. Als je het modem op de plaats wil laten staan waar het nu staat. In mijn geval was dat zo en heb ik vantevoren een extra kabel aangeschaft van 8 meter lang. Vaak nemen ze namelijk een eigen standaard kabel mee die dan te kort is. Dit alles om te voorkomen dat mits ze zelf geen langere ethernet kabel bij zich hebben nog een keer terug moeten komen en dus eventueel een nieuwe afspraak moeten inplannen en dus weer 'vreemde' over de vloer;)

Succes! 


Ik heb KPN héél duidelijk gemaakt dat ik pas over wil gaan naar glasvezel als het echt moet, dus februari 2023. Krijg ik net een bericht dat mn koperkabel vanaf 9 November afgesloten wordt, of ik ff snel een monteur wil boeken!

Pardon? Kunnen ze mij nou gewoon zo dwingen?

 

Je weet dat het in deze grote aansluitactie gratis is (en ik neem aan dat dat bij jou het geval is). Nogal wiedes dat KPN alle aansluitingen in jouw buurt tegelijk wil doen. 

Maar als je straks besluit dat je het toch van KPN glasvezel wilt hebben. Voor sommige is 5000 Euro veel. Voor anderen niet. 

Maar je mag zelf beslissen hoe en waaraan je jouw geld wilt uitgeven. 


@Storm78 , toch nog even een vraag: is de glasvezel al door getrokken naar uw meterkast of ergens anders in uw woning? Zo ja dan komt alleen KPN (de provider) bij u langs om uw aansluiting af te werken en in bedrijf te stellen. Zo nee, dan gaat het u, zoals @dommeke hierboven al aangeeft, extra geld kosten als u nu niet meedoet met het collectief en later alsnog aangesloten wilt of moet worden. ‘Moeten’ is natuurlijk niet aan de orde, maar dan wordt het Ziggo, er van uitgaande dat er Coax in uw huis aanwezig is.