Skip to main content

Al een tijdje hebben we korte onderbrekingen in het internet (en dus ook Wifi)
via de telefoon (Wifi) krijg ik een uitroepteken en via de TV (ITV) kan ik even geen opnames, of tvgids informatie ophalen 

dit duurt meestal een minuut of 1-2 en daarna hebben we weer internet en TV uitzending gaat wel gewoon door.
zeer hinderlijk en verstorend voor ons gebruik.

resetten van het V12 modem heeft geen nut want dit blijft terugkomen 

 

Onze installatie bestaat uit  een V12 modem, bedraade Setupbox, 3 x Witte ronde Wifi versterkers.

Waar kan dit aan liggen en wat kan ik evt zelf nog doen om dit tegen te gaan?

 

Weet niet goed de info te interpreteren maar uit mijn modem historie zie ik wel veel fouten in de logs 

 

Goedemorgen @websurfer en bedankt voor je bericht :)

Kan me heel goed voorstellen dat zoiets hinderlijk is dus goed dat je dit ook kenbaar maakt. Ik ben meteen je verbinding eens door gaan meten maar zie op dit moment geen gekkigheden; op dit moment is de lijn stabiel en komt er voldoende snelheid binnen. Daarom wil ik je sowieso aanraden om eens te bellen met onze helpdesk (0800 0402) op het moment dat dit probleem zich voordoet. Dan kunnen we op het moment dat het probleem speelt een meting uitvoeren en vanuit daar verder gaan kijken!


Probleem met bellen is dat de onderbrekingen kortstondig zijn en bellen een wachtrij hebben dus bij contact deze verstoring al weer weg is 


Zou je dan eens kunnen kijken hoe de lampjes op de Box 12 branden wanneer die korte onderbreking plaatsvindt @websurfer?

Als de internetverbinding volledig weg zou vallen, zou je op dat moment ook geen tv moeten kunnen kijken. Zou je eens willen kijken of een bekabelde internetverbinding wel werkt wanneer dit probleem zich weer voordoet? Ik vermoed namelijk van wel en in dat geval kunnen we ons focussen op het draadloze gedeelte. 


Ik heb wel deels internet want inderdaad de ITV werkt gewoon echter niet correct 
ik kan op dat moment ook geen TV gids ophalen of mijn opnames ophalen 
alleen de TV zender doet het en verder niets behalve zappen zonder TV gids of programma info 

ik zit alleen met 1 probleem en dat ik er vanaf morgen niet meer ben tot 26 Juni 

 


Ik heb wel deels internet want inderdaad de ITV werkt gewoon echter niet correct 
ik kan op dat moment ook geen TV gids ophalen of mijn opnames ophalen 
alleen de TV zender doet het en verder niets behalve zappen zonder TV gids of programma info 

ik zit alleen met 1 probleem en dat ik er vanaf morgen niet meer ben tot 26 Juni 

 

Dan denk ik dat we tegen de tijd dat je weer terug bent verder moeten gaan kijken @websurfer. 

Waar ik verder al wel alvast naar benieuwd ben; hoe heb je de tv ontvanger aangesloten op de Experia Box? En welk type tv ontvanger gebruik je precies?


Zijn bedraad aangesloten en setopbox 5202 met v12 modem


Zijn bedraad aangesloten en setopbox 5202 met v12 modem

Bedankt voor de toelichting @websurfer :)
Heb je ook enig idee hoe lang dit al speelt? Ik neem aan dat het eerder wel goed heeft gewerkt? Verder geef je aan dat je de Box 12 ook al hebt gerest, wat versta je hier precies onder, welke handelingen he je precies verricht? Zou kunnen zijn dat de Box 12 nog oude software heeft en dat je daardoor nu problemen ervaart. 


Is sinds een paar weken en heb eerder al nieuwe setupbox gehad voor andere storing.

Software moden geen idee of dit oudere software is 

Dacht mij te herinneren dat deze een aantal weken geleden geĂĽpdatet was maar weet dat niet zeker


Is sinds een paar weken en heb eerder al nieuwe setupbox gehad voor andere storing.

Software moden geen idee of dit oudere software is 

Dacht mij te herinneren dat deze een aantal weken geleden geĂĽpdatet was maar weet dat niet zeker

Heb je de Box 12 dan ook gereset door een paperclip of tandenstoker in het reset gaatje te drukken @websurfer? 


Geen idee meer upload was ism kpn helpdesk


@websurfer je kunt proberen het kanaal handmatig te weizigen ipv automatisch, msischien storen de buren erop, gebeuren die onderbrekingen op bepaalde tijden, of is het willekeur? je kunt iig inloggen op de modem via internet en je IP adres, beste is denk ik op je mobiel met 4g, zodat je geen onderbreking hebt, daar kun je zien of het aan de kanalen ligt, het kan ook dat je boosters net buiten bereik staan soms, dus het signaal van de modem kan te zwak zijn, je kunt proberen de boosters dichter bij de modem te zetten, en voor meerdere verdiepingen de boosters recht boven elkaar.


Geen idee meer upload was ism kpn helpdesk

Dan zou ik je sowieso aanraden om de Box 12 zelf ook eens een harde reset te geven.

 

@websurferje kunt proberen het kanaal handmatig te weizigen ipv automatisch, msischien storen de buren erop, gebeuren die onderbrekingen op bepaalde tijden, of is het willekeur? je kunt iig inloggen op de modem via internet en je IP adres, beste is denk ik op je mobiel met 4g, zodat je geen onderbreking hebt, daar kun je zien of het aan de kanalen ligt, het kan ook dat je boosters net buiten bereik staan soms, dus het signaal van de modem kan te zwak zijn, je kunt proberen de boosters dichter bij de modem te zetten, en voor meerdere verdiepingen de boosters recht boven elkaar.

Hele goede aanvulling en je zou dit altijd eens kunnen proberen mocht de harde reset niks oplossen.

Â