Skip to main content

Ik ben vandaag bij een KPN winkel geweest en heb daar als nieuwe klant een order geplaatst voor internet thuis in het buitengebied. Omdat de verwachte snelheid veel te laag is kon ik geen gebruik maken van de andere lopende acties (2 WiFi punten gratis of korting op internet met tv) zeiden ze. Het staat toch niet in verhouding dat ik nu maar 7,50 korting krijg voor 6 maanden, terwijl je voor het zelfde pakket ook kunt kiezen uit de WiFi punten ter waarde van 199,00? Ik vind dat een ongelijke behandeling…

Ik overweeg om de order maar te annuleren. Ik voel mij door KPN niet serieus genomen. :-(

Dat klinkt inderdaad niet echt eerlijk. Probeer eens met behulp van je postcode een "aanvraag" te doen via de site van KPN. Wat krijg je dan?

PS. Niet doordrukken en bestellen natuurlijk..


Dan krijg ik de keuze tussen superwifi twv 199,00 en korting op internet & tv. Precies de opties die volgens de winkel niet konden voor mij. Er wordt niets gezegd dat superwifi niets helpt ofzo.


Dat dacht ik al. Als je nu geen klant bent heb je toch gewoon recht op een welkomstgeschenk? Wacht even totdat er een moderator reageert. Dit kan een paar dagen duren. Maar dan zit je nog binnen de bedenktijd toch?


Hoi @JohndAT, welkom op het Forum. 

Wat raar dat ze in de winkel aangeven dat de Super Wifi niet beschikbaar zou zijn op jouw adres omdat de snelheid te laag zou zijn. Dit verhaal klinkt mij niet bekent en ik ga voor je rondvragen of dit een normale situatie is. Ik kom bij je terug!

 


Hi @JohndAT, ik heb het antwoord al!

Zolang de Super Wifi actie loopt mag je als klant altijd kiezen tussen de Super Wifi's of een aantal maanden korting op jouw pakket. Ik vind het bijzonder dat de winkel aan heeft gegeven dat de Super Wifi voor jou geen optie zou zijn. Het is niet helemaal wenselijk, maar je zou jouw abonnement mits je nog binnen annuleringstermijn zit kunnen annuleren en deze opnieuw aan kunnen vragen met de Super Wifi. De Super Wifi's hebben echter geen invloed op het maximale M/bits dat op jouw adres valt te behalen. 


Hanna_

Ze komen morgen de aansluiting aanleggen en dan moet ik maar kijken of het ook echt gaat werken. Volgens mij heb ik dan nog 2 weken de tijd om alsnog af te zien van het abonnement.

Ik heb nu niet echt een keuze in mijn voordeel, want als ik voor super-WiFi kies, heb ik er ook niets aan. Toch blijft het raar dat je maar maximaal 6 maanden 7,50 korting krijgt als alternatief voor iets waar andere nieuwe klanten in diezelfde periode een voordeel hebben dat 3x zo groot is. Kennelijk heeft kpn een hele grote marge op de super-wifi, als men dit een gelijkwaardig alternatief vindt.

Wanneer ik over 15 maanden eindelijk een glasvezel verbinding heb, zal ik deze eerste ervaring met kpn zeker meewegen in mijn veel grotere keuze voor een definitieve provider voor het totaalpakket van internet plus tv! 


Hanna_

Ze komen morgen de aansluiting aanleggen en dan moet ik maar kijken of het ook echt gaat werken. Volgens mij heb ik dan nog 2 weken de tijd om alsnog af te zien van het abonnement.

Ik heb nu niet echt een keuze in mijn voordeel, want als ik voor super-WiFi kies, heb ik er ook niets aan. Toch blijft het raar dat je maar maximaal 6 maanden 7,50 korting krijgt als alternatief voor iets waar andere nieuwe klanten in diezelfde periode een voordeel hebben dat 3x zo groot is. Kennelijk heeft kpn een hele grote marge op de super-wifi, als men dit een gelijkwaardig alternatief vindt.

Wanneer ik over 15 maanden eindelijk een glasvezel verbinding heb, zal ik deze eerste ervaring met kpn zeker meewegen in mijn veel grotere keuze voor een definitieve provider voor het totaalpakket van internet plus tv! 

Ergens klopt hier iets niet. Als je recht hebt op de SuperWifi's zou je ook recht hebben op de reguliere korting. Afgescheept worden met die korting is dan vreemd. @Hanna_  klopt dat wat ik zeg?


De reguliere korting is volgens mij die 6 maanden x7,50 = 45,00. Maar tov 199,00 voordeel is dat wel heel magertjes.


De reguliere korting is volgens mij die 6 maanden x7,50 = 45,00. Maar tov 199,00 voordeel is dat wel heel magertjes.

O wacht...dat heeft natuurlijk ook met de soort verbinding te maken. Dat is wel magertjes ja. 


Dan kan ik misschien beter gewoon een mobiel unlimited data abonnement nemen en een hotspot aanleggen. Dan ben ik dezelfde 35,00 kwijt als nu mét korting, maar dat geldt dan wel voor 2 jaar ipv 6 maanden. De snelheid zal toch wel ongeveer overeenkomen bij mij.


De reguliere korting is volgens mij die 6 maanden x7,50 = 45,00. Maar tov 199,00 voordeel is dat wel heel magertjes.

199 euro is een prijs die nog nooit iemand heeft moeten betalen hoor. Je kunt ze in de KPN shop bestellen voor 149 euro.

https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/1363412/2-kpn-superwifi-puntenstartpakket/


Ik dacht overigens dat je 6 maanden 50 % korting kreeg over € 42,50 = € 127,50

Maar dat hebben ze veranderd kennelijk. Je krijgt nu wel 6 maanden gratis tv. Is 60 euro voordeel.


Die korting van 7,50 geld inderdaad alleen voor de internet verbinding, het is nu 6 maanden voor 35 euro ipv 42.50, zou je een hogere snelheid kunnen halen word die korting ook hoger.

Maar zie nu dat je nog meer kan kiezen dan die super wifi, ook een hoofdtelefoon of Sonos speaker die nog duurder zijn. (adviesprijs) super wifi is namelijk ook maar 149 euro als je ze wil kopen.

En mobiel zou kunnen, je zit dan alleen vast aan 5Gb per dag en daarna aanvullen, kan soms lastig zijn.

 

@Nick83, zie net dat de 6 maanden gratis TV ook geschrapt zijn, alleen nog maar 6 maanden internet voor 35 euro ongeacht de snelheid, dus hoe snellere verbinding kunt aanvragen hoe meer korting.

Tenminste, als ik het aanvraag op het oude adres van mij waar sneller buitengebied ook beschikbaar is.


Installatie is vandaag gedaan. Verbinding is toch redelijk goed voor het buitengebied. Nou ja, ik moet de geboden korting maar gewoon accepteren. Het is beter dan niets…

Topic wat mij betreft afgesloten. 


Een goede verbinding is heel wat meer waard dan een paar maanden extra korting. Fijn dat het allemaal goed is verlopen.