Skip to main content

Goedenmiddag ik heb een vriendin die korting krijgt maar wil haar al meer dan een half jaar verwijderen maar door een fout van de winkel kan ik dit niet stop zetten ik krijg haar briefen op mijn huis adres terwijl zij niet bij mij woont ze heeft 2maanden geleden een abbo verlengt en dat kon gewoon ik kreeg weer een melding maar omdat de winkel gesloten is kan ik er niet heen hoe lossen jullie dit op ik zie haar niet persoonlijk dus ga ook geen contact opnemen 

*Admin: reactie afgesplitst, eigen topic aangemaakt.

Wat is precies de fout vanuit de winkel en kunt u iets concreter zijn? Het is handig om in u profiel alle gegevens aan te vullen zodat KPN medewerkers u kunnen helpen.


Dag @esmatorun. Van harte welkom hier. @Jeroen Ruiter stelt een hele terechte vraag: wat voor fout is er precies gemaakt? Gaat het om een bepaalde korting die ze ontvangt, omdat haar abonnement nog op jouw adres staat geregistreerd? En om welke korting gaat het dan? 

Ik zie dat je profiel nog niet is aangevuld. Zou je je profiel aan kunnen vullen met je postcode/huisnummer, klantnummer, 06-nummer en de naam van de contracthouder? Geef me een seintje als je dit hebt gedaan. Dan kan ik met je meekijken.


Het gaat om het volgende zij heeft in 2018 hussel korting gekregen maar ik kreeg haar post op mijn adres en dat konden ze niet veranderen persoon heeft nooit bij mij gewoond en paar maanden geleden had ze een verlening gedaan in de kpn nu hebben ze zonder haar id na kijken een nieuwe abonnement gegeven en ook weer op mijn adres gegevens heb al meer dan 10 x aan gegeven datik dat niet meer wilde nu nog steeds krijg zij die korting en ik heb geen contact met haar dus dit was de reden aan gezien ik niet in de winkel kon langs gaan wilde ik het zo even door geven wat kan ik doen


Bedankt voor je reactie, @esmatorun. Ik heb je abonnement erbij gepakt. Ik zie dat je een internetabonnement en 3 mobiele abonnement op je adres hebt. Uit je bericht maak ik op dat een van die mobiele abonnement op de naam van die vriendin staat, maar het abonnement op jouw adres staat geregistreerd. Daardoor ontvang je nu ook post voor een andere contracthouder. Klopt dat? Het lastige is dat een mobiel abonnement niet adresgebonden, maar persoonsgebonden is, waardoor het dus inderdaad mogelijk was om het abonnement op jouw adres te verlengen. Ik heb helaas niet de mogelijkheid het adres voor je te wijzigen. Het adres kan alleen gewijzigd worden op verzoek van de contracthouder. Zij zal dus via MijnKPN of de klantenservice het adres moeten aanpassen. 


@Natasja dat klopt maar eigenlijk wil ik dat dus niet via haar zelf doen maar weten jullie wanneer de winkel in roosendaal open gaat ? Ga wel daar heen  alvast bedankt


Wel een beetje bijzonder. Je kunt dus een mobiel abonnement afsluiten op een adres waar je niet woont? Zodat je 5 euro korting krijgt indien de bewoners van dat adres een vast internet abonnement hebben lopen? En die bewoners kunnen daar niets aan doen?

@esmatorun misschien kun je dat mobiele nummer toevoegen aan je MijnKPN en vervolgens op de MijnKPN app de data van dat mobiele abonnementen naar je eigen toe halen. Heeft zij geen data meer. Dan gaat ze wel actie ondernemen denk ik 🤢


@Nick83 dat is het juist in mijn KPN kan ik er niks mee doen ze krijg een korting en kan niet uitzetten dus vind het oom allemaal maar vaag hoe het gaat ik krijg een mailtje van er is wat veranderd in u abonnement waar dat zijdus haar abbo had verlengt dat was al de eerste waar ik boos om was volgens hussel korting moet ik niks krijgen is v an haar en haar adres en mail maar ja wacht wel af tot dat de winkel open gaat  


Heeft u de MijnKPN app op de mobiele telefoon al geprobeerd? Daarmee kun je data delen. En haar data naar je eigen halen. Word ze vanzelf zat dat ze geen data meer heeft.


Als een KPN medewerker hier op het forum zegt er niets aan te kunnen doen, dan kunnen ze er in de winkel waarschijnlijk ook niets aan doen.


Ik heb een probleem met juist iemand uit mijn lijst wissen voor mb delen hoe kan ik die gene uit mijn korting zetten zonder dat ik haar moet contacteren    

 

Admin: naar je eigen topic verplaatst


Ik heb een probleem met juist iemand uit mijn lijst wissen voor mb delen hoe kan ik die gene uit mijn korting zetten zonder dat ik haar moet contacteren    

 

Admin: naar je eigen topic verplaatst

Dat blijkt dus niet te kunnen. Ze zal zelf haar abonnement moeten verhuizen naar haar eigen adres. Blijkbaar.


Je zult het toch écht met haar moeten regelen; zij moet toestemming verlenen. In de winkel moet ze er persoonlijk bij zijn en anders zal ze een sms met code ontvangen en met die code kan dan het adres aangepast (als  je geen contact hebt/zoekt zal je ook die code nooit weten).

Maar ik begrijp dat het eigenlijk geen vriendin meer is…

ik zie haar niet persoonlijk dus ga ook geen contact opnemen 

Mogelijk is zij zich niet eens bewust dat het abonnement nog op jouw adres staat.


Daarom: je kunt haar traineren door de data af te pakken

Of simkaart te blokkeren

Word ze vanzelf wakker.

Als je de simkaart blokkeert, dan zal ze een nieuwe aan moeten vragen, die word opgestuurd over de post, maar komt nooit bij haar terecht zolang ze niet eerst het adres wijzigt.


Ik heb een probleem met juist iemand uit mijn lijst wissen voor mb delen hoe kan ik die gene uit mijn korting zetten zonder dat ik haar moet contacteren    

 

Admin: naar je eigen topic verplaatst



Hallo @esmatorun. Ik kan het adres waarop het mobiele abonnement geregistreerd staat niet aanpassen, maar ik kan wel een verzoek doen bij de Compleet Desk om het 06-nummer te laten verwijderen, zodat er geen MB's meer kunnen worden gedeeld. Maar wat @Nick83 aangeeft klopt niet helemaal. Je kunt niet iets doen met de MB's van iemand anders. Als er 3 mobiele nummers gekoppeld zijn onder één KPN Compleet registratie, met alle 3 een eigen KPN ID, kunnen die alle 3 hun eigen MB's delen met de andere 06-nummers. Mocht je het 06-nummers willen laten verwijderen, kun je het 06-nummer in kwestie dan toevoegen aan je profiel? Laat het me weten als je dit hebt gedaan. 

Het adres aanpassen gaat helaas ook niet via een KPN winkel. Het adres mag alleen gewijzigd worden op verzoek van of door de contracthouder. 


@Natasja  hoe kan ik die toevoegen nummer die beëindigd op 773 is de nummer van vriendin ? En als je haar uit mijn lijst kunt wissen graag en het gaat ook om de korting die ze krijgt 7.50 per maand ?


Maar wat @Nick83 aangeeft klopt niet helemaal. Je kunt niet iets doen met de MB's van iemand anders. Als er 3 mobiele nummers gekoppeld zijn onder één KPN Compleet registratie, met alle 3 een eigen KPN ID, kunnen die alle 3 hun eigen MB's delen met de andere 06-nummers. 

Ik heb hier 2 mobiele nummers onder 1 KPN id. En ik kan vanaf het ene toestel de data van het andere toestel "afpakken".

Ik begreep dat topicstarter ook alle mobiele nummers zag staan als hij inlogde op Mijn KPN en dus zodoende alle nummers onder 1 KPN id zaten.


@Nick83 klopt als ik inlog zie ik Alle 3 nummers en een van die wil ik dus eruit hebben 


En dat is de nummer die dus 773 op het einde zij woont ook niet bij mij en haar nummer wil ik dus uit mijn korting hussel ? En weet jij misschien wanneer de winkel open gaat in roosendaal want ik las is dat het niet meer open gaat en ander filiaal kost mij geld om met ov te reizen


Naar een KPN winkel gaan is vergeefse moeite. Die kun je je besparen hiervoor.

Een speciale afdeling van KPN kan het nummer wel uit jouw MijnKPN halen. Dit kan je NIET via een winkel regelen. Dat is ook al vermeld, dus waarom je per se naar een winkel wilt…

Heb je al contact met haar opgenomen? Eenvoudigst is als ze het nummer aan haar eigen MijnKPN toevoegd; het gaat dan automatisch uit die van jouw.

Natasja (KPN) schreef: Het adres aanpassen gaat helaas ook niet via een KPN winkel. Het adres mag alleen gewijzigd worden op verzoek van of door de contracthouder. 

Opdat Natasja (KPN) het via die afdeling kan laten verwijderen heb je haar aanwijzingen al gevolgt?

Natasja (KPN) schreef: ik kan wel een verzoek doen bij de Compleet Desk om het 06-nummer te laten verwijderen, zodat er geen MB's meer kunnen worden gedeeld.
Mocht je het 06-nummers willen laten verwijderen, kun je het 06-nummer in kwestie dan toevoegen aan je profiel? Laat het me weten als je dit hebt gedaan. 

Ook haar KPN Compleet voordeel zal dan vervallen.

Overigens heb je er zelf geen nadeel van van de KPN Compleet korting op haar nummer.

Een andere oplossing is zelf een nieuw KPN ID maken en daar jouw producten aan koppelen. Haar nummer blijft dan eenzaam en alleen achter in je andere ID en dat negeer je verder gewoon.
Voor aanpassing v.h. adres: dat kan écht alleen zij zelf doen. Door te bellen van af het betreffende nummer.


Hallo @esmatorun. De € 7,50 korting die zij nu ontvangt is Hussel-korting. Ik kan er niet voor zorgen dat die korting komt te vervallen nu. Wel heb ik de situatie aangekaart bij de KPN Compleet Desk met het verzoek het 06-nummer af te melden voor KPN Compleet. Ik heb mijn collega's daar ook verzocht om het adres te controleren met de contracthouder. Ik kan je niet beloven dat het lukt, maar ik hoop dat er naar aanleiding van dit ticket in ieder geval beweging in komt. Meer dan dit kan ik helaas ook niet doen.


@Natasja ok bedankt voor je hulp hoop dat het zo lukt fijne avond 


Graag gedaan, @esmatorun. Ik hoop van harte dat het op deze manier kan worden opgelost.


@Natasja is opgelost vandaag hoe kan ik het beste deze forum wissen ? 


Goed om te lezen dat het is opgelost, @esmatorun. Dat is best vlot gegaan! :slight_smile:  Je kunt topics niet verwijderen. We laten topics staan, omdat er mogelijk andere gebruikers zijn die hier ook iets aan hebben. Wel kun je je afmelden voor een topic, zodat je geen e-mails meer ontvangt als er een reactie in het topic wordt geplaatst. En ik kan bijvoorbeeld wel je Forum-account verwijderen, mocht je dat graag willen. 


Reageer