Skip to main content

Ik heb op 2-3 een mail gekregen dat mijn korting voor de lage snelheid vervalt vanwege een 4g router. 

Erg vreemd want ik heb en haal nog steeds niet meer dan 22mb download en amper 2mb upload snelheid. Als de korting vervalt mag er toch wel minimaal wat hogere snelheid tegenover staan lijkt me.

Niet tevreden met deze vervallen korting helaas en zou graag veel meer snelheid willen.

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

 

Hi @Kathl1,

Als een korting ie je al langere tijd ontvangt ineens wegvalt, snap ik dat je daar niet zo bij mee bent :slight_frown:

Deze korting is destijds in het leven geroepen voor klanten die minder dan 12Mb aan snelheid behaalden. Sindsdien is er dus minimaal 10Mb aan internetsnelheid bij gekomen op je adres, er staat dus daadwerkelijk een hogere snelheid tegenover :slight_smile: 

De komende 2 maanden staat er geen nieuwe wijziging aan snelheid gepland op je adres (verder kunnen we niet vooruit kijken), voorlopig zit nog meer snelheid er dus niet in helaas. Wél zijn we continue bezig ons netwerk te verbeteren, ik hoop dat jouw straat alsnog snel aan de beurt komt!


Gebruik je een buitenantenne voor het 4g modem? Overweeg dat een keer. Ik heb er goede ervaringen mee.


Vreemd… aangezien we in het buitengebied wonen is onze straat nog lang niet aan de beurt. Raar dat het zomaar eenzijdig aangepast wordt.

 

Over de buitenantenne wordt deze aangeboden door KPN?


Vreemd… aangezien we in het buitengebied wonen is onze straat nog lang niet aan de beurt. Raar dat het zomaar eenzijdig aangepast wordt.

 

Over de buitenantenne wordt deze aangeboden door KPN?

Hallo @Kathl1 , die kun je in de webshop vinden, zie onderstaande link:

https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/internet/buitengebied/


Als ze dat nou aanbieden in ruil voor de korting.


Waarom doet u nou zo? Wonen in het buitengebied heeft voor en nadelen.  Misschien heeft u net als ik ook geen aardgas maar duur propaan, geen aansluiting op de riolering maar een dure septictank. En daar krijgt niemand korting voor. Het is een keuze om zo te wonen. Dankzij het sneller internet buitengebied heb ik nu een uitstekende snelheid en is nog een gratis extraatje ook. Ik geef u graag wat tips indien gewenst. 


Nou ik doe niet raar hoor… Ik heb helemaal geen uitstekende snelheid voor het jaar 2022. Daarvoor kreeg ik een korting die ze nu eenzijdig intrekken er is geen verhoging van snelheid geweest. Daarbij vroeg ik overigens niet om tips maar om een reactie van KPN.


Op het forum helpen klanten elkaar en springt een moderater bij indien nodig.  Jammer dat u hier niet voor open staat. Veel succes. 


Daarbij vroeg ik overigens niet om tips maar om een reactie van KPN

Hallo @Kathl1 , als je alleen een reactie van KPN wilt hebben, moet je geen post in een openbaar forum plaatsen, maar even bellen of chatten.

Ik wens je een fijne dag verder.

 


Nou ik doe niet raar hoor… Ik heb helemaal geen uitstekende snelheid voor het jaar 2022. Daarvoor kreeg ik een korting die ze nu eenzijdig intrekken er is geen verhoging van snelheid geweest. Daarbij vroeg ik overigens niet om tips maar om een reactie van KPN.

Er zal wel een verhoging van snelheid zijn geweest @Kathl1, je kwam destijds alleen in aanmerking voor deze korting als je minder dan 12Mb aan snelheid binnen komt halen. Je haalt nu meer dan 12Mb, waardoor deze korting niet meer van toepassing is. 

Daarnaast was de korting enkel bedoeld voor klanten waarbij ‘Sneller internet buitengebied’ als aanvulling niet mogelijk was, dus ook op dat vlak hebben jullie inmiddels een verbetering.

Die 22Mb die jullie binnenhalen, zal enkel vanuit de ADSL lijn komen. Daar hoort extra snelheid bij te komen via de 4G router. Merk je daar niks van?


Bij mijn weten komt dit uit de combinatie. Ik vind het echt mega laag als je kijkt wat we moeten betalen.


Zou je de 4G router eens uit willen zetten/los willen koppelen @Kathl1? Ik ben heel benieuwd welke snelheid je dan haalt. Mocht je géén verschil merken, dan lijkt het er op dat de 4G router niet (optimaal) werkt en kunnen we daar nog mee aan de slag!


Zou je de 4G router eens uit willen zetten/los willen koppelen @Kathl1? Ik ben heel benieuwd welke snelheid je dan haalt. Mocht je géén verschil merken, dan lijkt het er op dat de 4G router niet (optimaal) werkt en kunnen we daar nog mee aan de slag!

Heb je dit al kunnen testen @Kathl1?


Sinds de storing in onze regio opgelost is lijkt de snelheid weer iets verhoogd te zijn.

Zie deze 

 

Alleen komen we niet in aanmerking voor een vergoeding helaas.


Ah kijk aan, dan zou de storing met mobiel heel goed de boosdoener kunnen zijn geweest hier! Fijn dat de snelheid nu weer iets hoger ligt :relaxed: