Skip to main content

14 januari 2022 .

Vrijdag middag 15.00 uur .

 

kpn komt tv en internet aanleggen op glasvezel.

 

nou , dus niet , wat ik wel kreeg was een huis zonder elektriciteit, veroorzaakt door kortsluiting in de meterkast  door de kpn medewerker .

 

Nadat de man was bekomen van de schrik Vd steekvlam in de meterkast , 

werd mij mede gedeeld dat ik dit zelf maar even moest oplossen door een elektricien te regelen 

( op vrijdag om 17.00 uur ja )

Ik heb 2 dagen zonder stroom gezeten , kon niet meer thuis slapen , werk afgezegd en moest even € 550,- voorschieten om het probleem op te lossen 

 

Kpn heeft nog steeds niet alle schade vergoed ,

en zijn totaal onbereikbaar voor mijn klacht ,

wordt van kpn naar kpn glasvezel gestuurd en door naar  de onderaannemer , en niemand weet iets .

 

iemand een idee ?

De grote vraag in dit geval is betreft het aanleg van glasvezel of de verbinding werkend maken. In geval van aanleg dan is kpnnetwerk de partij.  Is het een monteur om de verbinding te activeren dan is het kpn. Wat is het geval?


Het was de monteur , die de verbinding moest activeren 


Dan gaat een moderater dit oppakken.  Vul je profiel helemaal in met klantnummer etc dan kunnen ze voor je aan de slag.


Welkom op ons forum @Paulus 1988

Wat een situatie. Dat is schrikken, en logisch dat je het zo snel mogelijk opgelost wilt hebben. Jammer dat dat zo ver nog niet gladjes verlopen is. Vul je je forumprofiel zo volledig mogelijk in, zoals Joep al tipte? En geef je ons hier een seintje zo gauw je dat gedaan hebt, dan kunnen we je gegevens erbij pakken.


Gegevens zijn ingevuld 


@Paulus 1988 Dankjewel, ik heb je gegevens erbij gepakt. Zodoende zie ik dat er op 14 januari een monteur van KPN Netwerk geweest is voor het aansluiten van de glasvezelverbinding. Dit is de afspraak waar het over gaat. Er is later een KPN monteur ingepland geweest voor de installatie van jouw pakket.

Dit forum is het gebruikersforum van KPN als internetprovider. Wij zijn niet hetzelfde bedrijf als KPN Netwerk. KPN Netwerk is het bedrijf dat over de aanleg en het beheer van de glasvezelverbinding gaat. Aangezien er iets gebeurd is tijdens de afspraak met de KPN Netwerk monteur, dien je contact op te nemen met KPN Netwerk. Zij moeten dit verder voor je oppakken en oplossen. Wij kunnen je daar helaas niet bij helpen. Ik hoop dat het snel helemaal afgerond en opgelost is.


Heb je voor mij een e-mail adres waar ik mijn verhaal naar toe kan sturen bij kpn netwerk.

ik krijg niemand aan de telefoon , antwoord apparaat en kan nergens iets vinden op internet .

dit antwoordt van jou , heb ik al 3x gehad en volgens  mij 

betaal ik aan kpn .

moet ik nou gaan uitzoeken wie er verantwoordelijk is in u bedrijf voor de geleden schade ?


... en volgens  mij 

betaal ik aan kpn .

U betaald voor stroom ook aan bijvoorbeeld Eneco, Nuon of Essent. Maar als er iets is met uw meter of de stroomkabel buiten vandaan, dan moet u de netwerkbeheerder bellen. Bijvoorbeeld Stedin of Liander.

KPN Netwerk heeft een eigen website:

https://www.kpnnetwerk.nl/service-en-contact/


@Paulus 1988 Dankjewel, ik heb je gegevens erbij gepakt. Zodoende zie ik dat er op 14 januari een monteur van KPN Netwerk geweest is voor het aansluiten van de glasvezelverbinding. Dit is de afspraak waar het over gaat. Er is later een KPN monteur ingepland geweest voor de installatie van jouw pakket.

Dit forum is het gebruikersforum van KPN als internetprovider. Wij zijn niet hetzelfde bedrijf als KPN Netwerk. KPN Netwerk is het bedrijf dat over de aanleg en het beheer van de glasvezelverbinding gaat. Aangezien er iets gebeurd is tijdens de afspraak met de KPN Netwerk monteur, dien je contact op te nemen met KPN Netwerk. Zij moeten dit verder voor je oppakken en oplossen. Wij kunnen je daar helaas niet bij helpen. Ik hoop dat het snel helemaal afgerond en opgelost is.

@Paulus 1988 Er hoeft niet meer uitgezocht te worden bij wie je moet zijn, dat heb ik hierboven al gedaan. Je kan contact met KPN Netwerk opnemen via de link die Nick en ik beide gedeeld hebben. Voor het gemak:


E-mail gestuurd naar KPN NETWERK ,

De situatie opnieuw uitgelegd ,

en wat krijg ik als antwoord ,

 

kpn netwerk is hier niet voor verantwoordelijk 

 


Dan word het touwtrekken en moet jij bewijzen dat de KPNnetwerk monteur de schade heeft veroorzaakt.

Zou dus effe via het juridisch loket of via een eventuele rechtsbijstand verzekering dit aan te kaarten.

Want als dit veroorzaakt is door die monteur is Netwerk misschien niet verantwoordelijk maar wel aansprakelijk, juridisch een verschil.


Maar ze hebben al een deel Vd kosten vergoed ,

daarom snap ik het niet 


Betaald door 

 

KPN B.V. 


Ga een advocaat inschakelen 


Wat was nu eigenlijk precies de oorzaak van de kortsluiting? Ik bedoel ... heel simpel die monteur van KPN Netwerk de schuld geven is natuurlijk wel makkelijk, maar ... heeft die wat fout gedaan? Zo ja, wat? Die monteur is ook niet achterlijk lijkt mij. Die heeft er voor geleerd. En ik neem aan dat die gewoon de stroom er af gezet heeft voor dat die aan de gang ging toch?

En waarom moest u € 550 voorschieten? En 2 dagen zonder stroom gezeten? Waarom? 


Klinkt als de hoofdzekering die er uitgeklapt is, en die mag alleen door de netbeheerder worden vervangen.

En een steekvlam klinkt niet best, daar is wel wat erg mis gegaan.


Als de hoofdzekering eruit is gevlogen, i.p.v. de 16A automaat, welke in alle huizen aanwezig moet zijn, dan is er meer aan de hand geweest, lijkt mij. Hoofdzekering is minimaal 25A of 35A en dan een steekvlam, wouw…!

 


Tja ... het is speculeren natuurlijk. Maar een hoofdzekering gaat er zomaar niet uit. Die gaat er pas uit als een normale zekering z'n werk niet goed doet. En als dat zo is, dat een normale zekering niet goed werkt, dan kan een KPN monteur daar niets aan doen. Dat is gewoon pech.


🥳 wat is er gebeurd ?

de KPN monteur kwam voor het aansluiten van internet en tv via glasvezel.

de glasvezelaansluiting zit in de meterkast , die is op de gang ,

moest kabel getrokken worden EN stopcontact aanleggen in de meterkast .

En toen ging het fout ,hij veroorzaakt  kortsluiting ( collega van kpn die langs kwam sprak over een steekvlam uit de meters )

alles uit ,

 

liander moest de volgende dag komen om de verzegelde zekering te vervangen.

 

maar beste forum leden , ik ben bij kpn winkel geweest en het is duidelijk , waarom elke afdeling het van zich afschuift ,

 

ze vergoeden geen persoonlijk geleden schade aan clientèle.

 

ik heb dat weekend me werk opdrachten moeten afzeggen door al deze problemen met de aanleg door kpn .

 

dat was het , einde verhaal 

 

bedankt voor de medewerking 

 


Zo te lezen mag die monteur terug naar de schoolbanken om iets aan te sluiten op een ‘live’ draad, zonder controle of iets uit staat. Veel sterkte i.i.g!


Zo te lezen mag die monteur terug naar de schoolbanken om iets aan te sluiten op een ‘live’ draad, zonder controle of iets uit staat. Veel sterkte i.i.g!

Zoals ik dat al zei: speculeren. De vraag is: heeft die dat gedaan? Ik kan het me nauwelijks voorstellen. Dat iemand dat doet. Zelfs iemand zonder opleiding weet dat je eerst de stroom er af moeten halen. Mogelijk heeft die dat ook gedaan. Toen gewoon stopcontact aangesloten. En toen de hoofdschakelaar weer omgezet om de stroom er weer op te zetten. En toen KLAP!


Tja ... het is speculeren natuurlijk. Maar een hoofdzekering gaat er zomaar niet uit. Die gaat er pas uit als een normale zekering z'n werk niet goed doet. En als dat zo is, dat een normale zekering niet goed werkt, dan kan een KPN monteur daar niets aan doen. Dat is gewoon pech.

Bij kortsluiting kan de hoofd zekering er ook uit klappen 

Dat is hier ook gebeurt bij kortsluiting in inductie kookplaat L1 en L2 kortgesloten 

Zit achter een b16 kracht automaat 

De hoofd zekering c40 L1 en L2 er ook uit 

Kortsluiting is natuurlijk wat anders als over belasting 

Ik bedoel bij selectief factor 1,6 

Gaat met kortsluiting niet altijd goed 

En gelukkig in mijn geval kan ik ze zelf weer inschakelen 😉

 


@Nick83 , Je kan het speculeren noemen, maar als die monteur in de meterkast bezig en de boel klapt er uit heeft die wat verkeerd gedaan, dat is zeker.

En hoe en wat word speculeren, en kan op meerdere manieren fout gaan, daar waag ik me niet aan.

Daarom begrijp ik ook niet dat een KPN monteur stopcontacten aanlegt, ik vraag me ook af of ze het wel mogen doen, ook al is de stroom er af, is niet voor niets de leus, schoenmaker blijf bij je lees.


Daarom begrijp ik ook niet dat een KPN monteur stopcontacten aanlegt, ik vraag me ook af of ze het wel mogen doen, ook al is de stroom er af, is niet voor niets de leus, schoenmaker blijf bij je lees.

Daarom zijn we ook NEN3140-gecertificeerd voor het plaatsen van wandcontactdozen in een meterkast. Het is ooit toegevoegd aan het werkpakket van de monteur in verband met de uitrol van glasvezel.

Bij DSL kan je nog wel een kabel ergens anders heen leggen om daar het modem te plaatsen, met glas blijf je een NT houden die gevoed moet worden. Omdat KPN de klanten over wilt hebben naar glasvezel is het best onredelijk om ze dan vervolgens zelf een elektricien te laten komen. De monteur dient zich echter wel aan de regels te houden en ook altijd een last-minute risico analyse uit te voeren.