Skip to main content

Ik ben in juni overgestapt van FiberNH naar KPN. Tot mijn verbazing wordt mij nu nog steeds door FiberNH kosten gefactureerd voor het gebruik van het FiberNH-netwerk. Van Fiberflevo krijg ik als antwoord dat dit correct is omdat ik hun netwerkgebruik. Volgens mij ben niet ik, maar KPN degene die de dienst van FiberNH afneemt. Is dit nu een fout van FiberNH, of laat KPN hier een steek vallen?

Hi @DriesH en welkom op het forum!

Begrijpelijk dat je dan verbaasd opkijkt als je een factuur van hen krijgt. Heb je gebruikgemaakt van de overstapservice toen je naar ons overstapte? Dit staat op je bestelbevestiging. 
Als daarop staat dat je de Overstapservice hebt aangevraagd dan is het de bedoeling dat wij je abonnement bij je oude provider stopzetten. Gezien je nog facturen ontvangt kun je dan beter het abonnement bij hen zelf opzeggen, dan stopt de facturatie in elk geval. 
Daarna kun je dan met ons bellen via 0800-0402 doordeweeks tussen 8:00 - 18:00 en op zaterdagen tussen 8:00 - 17:00. Geef aan dat je facturen hebt ontvangen ondanks dat je gebruik hebt gemaakt van de Overstapservice, dan kan mijn collega je verder helpen. 

Mocht er geen Overstapservice op de bestelbevestiging staan, dan is het de bedoeling dat je het abonnement bij FiberNH zelf opzegt. Ik raad je dan ook aan om dit zo snel mogelijk te doen, dan komen daar geen verdere kosten meer van. 

Hopelijk is het zo duidelijk! Mocht je nog vragen hebben, laat het gerust weten. 🙂


Ik lees hier op de site van KPN zelf:

https://www.kpn.com/internet/glasvezel/lokale-glasvezelaanbieder/fibernh.htm#:~:text=Kosten%20van%20glasvezelaansluiting&text=Bij%20FiberNH%20kies%20je%20uit,%E2%82%AC%201975%2C00%20vastrecht%20betalen

Sluit je jouw huis aan op het glasvezelnetwerk van FiberNH? Dan betaal je hier vaste kosten voor. Dit heet vastrecht. Bij FiberNH kies je uit twee betaalopties:

  1. Maandelijks € 20,00 vastrecht betalen, zolang je gebruikmaakt van het netwerk of
  2. Eenmalig € 1975,00 vastrecht betalen

Het zijn dus gewoon vastrecht kosten. Die moeten volgens mij gewoon buiten de abonnementskosten om betaald worden.

Ik denk dat u ze zelfs moet betalen als u het internetabonnement stop zet en helemaal geen gebruik meer maakt van glasvezel.Â