Skip to main content

Hi,

Kan iemand mij onderstaand uitleggen? Waarom betaal ik nagenoeg 61 euro voor ons internet abbonement terwijl het 55,50 per maand kost als ik online kijk (of het adres van mij buurman invul). Zie onderstaande afbeelding, links wat ik betaal, rechts op de site van KPN.


Ik heb express meegenomen maandelijks opzegbaar zodat er geen kortingen en/of acties in verwerkt zitten. Het gaat in beide gevallen om enkel internet a 1 GB up/down maandelijks opzegbaar.

Voel me enigzins genaaid en grote neiging om te gaan overstappen, beetje belachelijk dit?

Groet,
Juri

 

 

Je hebt vast niet het huidige abonnement wat pas sinds 23 januari dit jaar afgenomen kan worden.

Je vergelijkt dus jouw oude(re) abonnement (Hussel?) met de huidige. En dat is appels en peren.

Bij jouw is er ook al 2 of meer keer inflatie correctie bijgekomen. De laatste dit jaar, per juli, was best behoorlijk.


U heeft nu Hussel 1000 mbit. Dat koste eerst € 57,50. En nu na de inflatiecorrectie € 60,86. 

Bij de nieuwe abonnementsvorm die sinds dit gaar beschikbaar is kost 1000 mbit inderdaad 55 euro. Dat komt eigenlijk omdat TV iets duurder geworden is bij de nieuwe abonnementsvorm. En internet een beetje goedkoper. 

U kunt hier van profiteren door KPN even te bellen op 0800-0402 en uw abonnement om te laten zetten. Misschien krijgt u dan nog wel een beetje korting ook.


Wat een service, gebeld met de klantenservice en wordt vermeld dat bij het omzetten een jaar wordt verlengd (terwijl ik nu ook maandelijks opzegbaar heb nota bene). De prijs van 55,50 maandelijks opzegbaar is niet mogelijk ondanks dat het op de website staat. Man man man.

Wij stappen over, dank voor jullie reacties. Wat een belachelijke service van KPN.


De prijs van 55,50 maandelijks opzegbaar is niet mogelijk ondanks dat het op de website staat.

Wat op de website staat is voor nieuwe klanten. U heeft daarbij maandelijks opzegbaar gekozen. Dat  zal inderdaad niet kunnen bij verlengen. 


Ik snap je punt niet helemaal. Ik wil helemaal niks verlengen, ik heb een maandelijks opzegbaar contract en dat wil ik graag houden.

Vind je het niet krom dat een nieuwe klant 55e per maand betaalt voor een flexibel abbonement en dat de huidige gebruiker van hetzelfde flexibile abbonement 61 euro betaalt? Beide klanten kunnen op elk moment opzeggen.

Ik heb het hier niet over het feit dat een nieuwe klant een bonus/extra korting krijgt bij het afsluiten van een jaar contract (dat snap ik dat daar verschil in zit).

Waarom zou ik tekenen voor een extra jaar voor een "maandelijks opzegbaar" contract. Dat is toch niet maandelijks? Meneer aan de telefoon zegt dat ik inderdaad kan switchen naar het maandelijkse contract maar er wel een jaar aan vast zit. (???)

Als je klanten wilt wegjagen dan is dit de manier lijkt me.


Vind je het niet krom dat een nieuwe klant 55e per maand betaalt voor een flexibel abbonement en dat de huidige gebruiker van hetzelfde flexibile abbonement 61 euro betaalt?

Dat is altijd al zo geweest. Door inflatiecorrectie ga je ieder jaar mee betalen. Dat is bij iedere provider zo. Ook bij mobiel.

Door te verlengen sluit je weer af voor de prijs die ook nieuwe klanten betalen (uiteraard zonder welkomstkorting).

 


Vind je het niet krom dat een nieuwe klant 55e per maand betaalt voor een flexibel abbonement en dat de huidige gebruiker van hetzelfde flexibile abbonement 61 euro betaalt?

Dat is altijd al zo geweest. Door inflatiecorrectie ga je ieder jaar mee betalen. Dat is bij iedere provider zo. Ook bij mobiel.

Door te verlengen sluit je weer af voor de prijs die ook nieuwe klanten betalen (uiteraard zonder welkomstkorting).

Dit ben ik met je eens als je voor een jaar contract oid kiest maar niet een flexibel abbonement. Beide klanten zijn geen verplichting aangegaan en kunnen maandelijks opzeggen. Ik zie hier geen onderscheid in.

Maar goed,  heeft geen zin om hier verder over te discussieren. We hebben inmiddels opgezegd en stappen over.

Dank voor je tijd en je reacties en ik wens je een fijne dag.


We hebben inmiddels opgezegd en stappen over.

Naar welke provider dan? Andere providers zijn volgens mij niet goedkoper. Als de welkomstkorting even buiten beschouwing gelaten word.

T-Mobile ook 55 euro. Ziggo 63 euro. Alle providers verhogen tegenwoordig jaarlijks de prijs. En verlengen? Nieuw jaarcontract. 


We hebben inmiddels opgezegd en stappen over.

Naar welke provider dan? Andere providers zijn volgens mij niet goedkoper. Als de welkomstkorting even buiten beschouwing gelaten word.

T-Mobile ook 55 euro. Ziggo 63 euro. Alle providers verhogen tegenwoordig jaarlijks de prijs. En verlengen? Nieuw jaarcontract. 

Het gaat mij niet om de goedkoopste te hebben, ik vind dit belachelijk en ik laat dit graag blijken door weg te gaan bij KPN. Ik snap niet hoe je onderstaand kunt verdedigen. 

Meneer aan de telefoon zegt dat ik inderdaad kan switchen naar het maandelijkse opzegbaar contract maar er wel een jaar aan vast zit. 

Ter vergelijk, bij de supermarkt, bananen 20 cent per stuk, per stuk verkrijgbaar. Maar je moet er wel minimaal 10 afnemen. 😂

Maar goed, jij hebt hier vast ander belang en zoals ik al aangaf heeft het verder discussieren geen zin meer en zal ik ook niet meer reageren. Nogmaals een fijne dag.