Skip to main content

Na de verhuizing kregen wij na een paar dagen de melding dat alles zou werken omdat het signaal zou zijn overgezet. Alleen het werkte dus niet.

Meerdere keren gebeld en kregen na het zevende telefoontje eindelijk iemand die iets voor ons kon doen en die stuurde een servicemonteur. 

De monteur constateerde na enig zoeken dat in de meterkast een draad niet goed was aangesloten. Dus geen signaal door kon geven. 

Hij heeft dit gerepareerd en nu worden we geconfronteerd met een standaard tarief van 60 euro voor reparatie. Maar de aansluiting in de meterkast en het signaal overbrengen naar de aansluiting in de woonkamer die gewoon in de muur zit zijndat onze kosten?

De kabel van meterkast naar woonkamer behoort tot uw eigen thuisnetwerk. Als die stuk was, dan moet u dus voor reparatie betalen.


Hij was niet stuk maar zat verkeerd aangesloten zei de monteur 


Nou ja... komt op hetzelfde neer. U heeft de Experiabox in de woonkamer staan?


Ja dat klopt. Immers daar zit ook de kpn aansluiting voor de rj stekker. Ik heb niets gedaan met de draad in de meterkast.  Het is hier een seniorencomplex en ik denk dat de vorige bewoner ook niet zelf iets gedaan heeft.


Dat valt onder de binnengeleiding, dat is inderdaad eigendom van de klant. KPN is eigenaar van de koperkabel die het pand binnenkomt en het ISRA, als er tussen de invoerkabel en het ISRA, of tussen de ISRA en het modem een andere langere kabel zit dan is dat eigendom en verantwoordelijkheid van de klant. Bijvoorbeeld omdat het modem niet in de meterkast komt te staan maar bijvoorbeeld in de woonkamer dan wordt er een langere kabel gebruikt of zoals ik laatst had bij een klant waar de koperkabel aan de voorkant in een winkel binnenkwam en met een binnenkabel is verlengd naar een varkenssnuit in zijn woning aan de achterkant van het gebouw.