Skip to main content

Ik heb onlangs een storing gehad waarbij internet, tv en telefoon eruit lag. Er moest een monteur langskomen (na gebruik van de online tool bleek dit). Prima. Ingepland, en monteur wist eigenlijk al meteen wat er stuk was. De genexis kast van glasvezel. Binnen 5 min vervangen en alles werkte weer. Ik weet dat als het defect aan klant ligt je 70 euro moet betalen. Ik ging er vanuit dat dit defect niet aan mij ligt. De monteur heeft het hier eigenlijk ook niet over gehad, en ik heb dit niet nagevraagd. Stom natuurlijk, maar was op dat moment al blij dat alles weer werkte. Op de factuur zie ik nu kosten staan voor monteur. 70 euro. Klopt het dat ik dit moet betalen of is dit niet juist. Op de site staat dat als KPN apparatuur kapot is dit voor rekening KPN is. Ik heb vandaag gebeld met 0800 0402 maar die zeggen gewoon dat de kosten voor mij zijn omdat ik de monteur heb besteld. Beetje vreemd. Weet iemand wat correct is hierin?

Hallo @MBarendregt als het defect te wijten is aan KPN, zijn de kosten voor hen, is het defect te wijten aan jou, dan zijn de kosten voor jou.

Als je de glasvezelkast nooit zelf geïnstalleerd hebt, maar dat KPN (Netwerk) dat gedaan heeft zij de kosten voor KPN en het wordt meestal door KPN (Netwerk) geplaatst.

Geef in het privédeel van je profiel je naw-gegevens, klantnummer en laatste 4 cijfers IBAN weer, dan komt een moderator er op terug.

Succes.

 


Zo eentje denk ik? En nu een zwart bovendeel? De grijze zitten er al een tijdje en gaan uiteindelijk wel een keer stuk. Vervangen kost niks, dus die 70euro is onzin, of je moet het aantoonbaar zelf kapot heb gemaakt, maar dat lijkt me niet.

 


JanD en Dennis. bedankt voor de antwoorden. Ik heb in profiel gegevens aangevuld. Het was inderdaad de grijze Genexis. Vervangen door een met zwart bovendeel. Ik wacht even reactie KPN af.


Goedemiddag @MBarendregt!

Feitelijk kloppen de gefactureerde kosten wel: je hebt namelijk een betaalde servicemonteur ingepland. De kosten van deze monteur staan op onze website en hebben wij per e-mail en SMS aan je bevestigd. 

Hallo @MBarendregt als het defect te wijten is aan KPN, zijn de kosten voor hen, is het defect te wijten aan jou, dan zijn de kosten voor jou.

☝🏾 De regel waar JanD en DennisA78 het over hebben, geldt als er een storingsmonteur is ingepland. Er zijn geen kosten verbonden aan een storingsmonteur als het probleem ligt aan de kant van KPN. 
Ik weet ook niet of een betaalde servicemonteur de mogelijkheid heeft om überhaupt de kosten te schrappen: kun jij mij dat vertellen, @DennisA78?

Omdat ik snap dat je een storing zo snel mogelijk opgelost wenst te hebben en dit best zuur is, heb ik gevraagd aan een achterliggende afdeling of een creditering van deze kosten mogelijk is. Dit is ter beoordeling van hen, dus ik stel voor dat wij een terugkoppeling afwachten. 


 

 

Ik weet ook niet of een betaalde servicemonteur de mogelijkheid heeft om überhaupt de kosten te schrappen: kun jij mij dat vertellen, @DennisA78?

 

Ja hoor, servicekosten zijn gewoon op nul te zetten wanneer blijkt dat klant er niks aan kon doen.


Hi, ik ben benieuwd of je al een reactie heb ontvangen. Ik heb zo’n zelfde kastje wat sinds zondag defect lijkt te zijn (alles ligt plat en lampje knippert). Morgen zou er storingsmonteur langs komen hier namelijk maar ben even benieuwd of ik hier dan voor moet betalen? Dan laat ik het namelijk ik verhuis over 3 weken, beetje zonde van het geld. Hoor dus graag van je! Groetjes 


Hi, ik ben benieuwd of je al een reactie heb ontvangen. Ik heb zo’n zelfde kastje wat sinds zondag defect lijkt te zijn (alles ligt plat en lampje knippert). Morgen zou er storingsmonteur langs komen hier namelijk maar ben even benieuwd of ik hier dan voor moet betalen? Dan laat ik het namelijk ik verhuis over 3 weken, beetje zonde van het geld. Hoor dus graag van je! Groetjes 

As het kastje defect is zitten hier geen kosten aan vast*. Je mag ook de monteur dit topic laten lezen. 

 

*enkel als het kastje niet door externe factoren kapot zijn gegaan zoals stofzuigen en lekker tekeer gaan langs de Fibre Termination Unit of andere externe oorzaken.


Ik ben gebeld door KPN en de kosten worden vergoed. Opgelost dus. Bedankt allen!


Heel fijn! Sluiten we het topic af! ✅😊