Skip to main content

Bij KPN, door een KPN monteur, 2x super wifi punten laten aansluiten. Gezien de belabberde snelheid, contract voor 200 Mbps, maar een test gedaan.

Wat blijkt oplossing monteur maar wel ff betalen.😡😡😡😡😡

 

KPN jullie moeten je schamen (maar goed met 40 monteurs in regio Arnhem alleen al, waarom zou je ook)

Geld komt bij julliie vanzelf binnen.

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

 

Hallo @RHZ ,ik vind 31Mbit/s voor draadloos een prima snelheid.

Dat contract voor 200Mbit/s is voor 1 computer rechtstreeks bekabeld aangesloten op het modem.

Voor wifi worden algemene adviezen gegeven, maar kunnen in elke situatie anders zijn, aard bebouwing, drukte wifi netwerk naaste omgeving etc.etc.

 


Hallo @RHZ Natuurlijk wil je goede wifi hebben, dat begrijpt iedereen. Maar kun je me uitleggen waarom we ons zouden moeten schamen? Ik vind dat we er als bedrijf heel veel aan doen om onze klanten een zo goed mogelijke verbinding te leveren tegen een zo eerlijk mogelijke prijs. 

Wifi altijd overal snel en stabiel laten zijn is in de praktijk echter heel ingewikkeld; het is van diverse factoren in en om je huis afhankelijk. De 200 Mbps waar je het over hebt is de snelheid die bij je binnenkomt. Als je alles bekabeld aansluit zul je daar het dichtst bij in de buurt komen. Qua wifi zul je dat niet halen. Ik ben het met Jan eens dat het helemaal niet zon gekke snelheid is. 

In dit topic over wifi vind je veel informatie en goede tips. De wifi manager meet je verbinding door en aan de hand van die resultaten volgt een persoonlijk advies. In jouw geval is dat een monteur tegen betaling geweest. Een gratis monteur voor wifi kunnen we niet sturen. 


@Bart_ @JanD 

Hallo Bart en natuurlijk Jan,

Bedankt voor jullie bericht.

Uiteraard een kleine uitleg waarom KPN zich zou moeten schamen:

  1. Mijn voordelen met KPN super Wifi: Perfect bereik in je GEHELE HUIS. DUS NIET.
  2. Optimale Wifi snelheid: DUS NIET
  3. Snel geïnstalleerd. DUS NIET (bekjjk jullie forum maar eens)
  4. Als de software in beide Wifi punten niet hetzelfde is veroorzaakt dit problemen.
  5. De mesh technologie werkt niet optimaal. Als ik van de woonkamer naar zolder loop  behoud ik het wifi punt van onder totdat ik naast het wifi punt op zolder staat.

Dan uw opmerking betreffende de snelheid.

In de foto hieronder de WIFI snelheid als ik naast de een wifi punt sta. Zodra ik 7 meter er vandaan ben wordt de snelheid in het slechste geval 6 Mbps maar meestal rond de 3Mbps.

Als je als KPN in reclame’s doet voorkomen alsof je HET product hebt voor WiFi en lees op jullie eigen forum eens welke problemen jullie klanten ondervinden moet je je als KPN betreft schamen.

 

Zeker als klanten binnen 1 maanden reclameren en de enige oplossing een betaalde monteur is.

Fijn weekend.

 

 


Dag @RHZ Ik heb toch nog een enkele opmerking bij je verhaal. Je mag uiteraard ontevreden zijn -wat ik heel jammer voor je vind- maar ik ben het niet met je eens dat wij ons ergens voor zouden moeten schamen. 

Als eerste denk ik dat je gebruikservaring een beetje samenhangt met je verwachtingen. Als je verwacht dat je overal 200 mbit snelheid via wifi haalt, omdat je die ook via de kabel haalt, dan kan ik me voorstellen dat je teleurgesteld bent. Dat haal je namelijk niet via wifi. Zo'n snelheid van 200 Mbit/s is wat we leveren op jouw adres en wat je bekabeld zult kunnen halen. Via wifi gaat minder snel en minder stabiel. Met de Super Wifi's of de Experia Wifi's kun je echter wel een prima verbinding verzorgen op verreweg de meeste plekken in je huis. Zoals Jan aangeeft: een snelheid van 31 mbit/s is heel normaal. Wil je echter overal stabiel internet dan zul je moeten bekabelen. 

Verder: ‘optimale wifi’ hangt samen met de situatie thuis. Wifi is nu eenmaal sterk afhankelijk van je thuissituatie. Isolatie, elektrische apparaten, schakelaars: het kan allemaal invloed hebben. En bedenk dat je niet de enige die wifi gebruikt in je nabije omgeving: je buren doen dat ook. Ook dát heeft invloed op jouw eigen netwerk. En natuurlijk is elk huis anders. Daarom kunnen we ook niet garanderen dat je met wifi altijd snelheid ‘x’ haalt.  

Installeren van de Super Wifi's gaat in de regel echt heel snel. Met de handleiding op de site komen verreweg de meeste mensen er wel uit. Het kan natuurlijk voorkomen dat het wat ingewikkelder uitpakt en zo'n geval kun je een monteur boeken. Niet alleen voor superwifi, maar ook voor andere zaken. Een servicemonteur is een mooie toevoeging, maar gratis is het nu eenmaal niet. Dat kan gewoon niet uit. 

 

 

 


@Bart_ 

 

1) LEES nog eens hetgeen ik hiervoor heb geschreven, dus niet erna kijken zoals u waarschijnlijk tot nu toe hebt gedaan, maar ECHT LEZEN.

2) Bekijk dan ook nog eens heeeeel goed de foto en hoeveel MB download snelheid erbij staat.

Als laatste een kopie van de reclame tekst op uw eigen KPN website.

***********
overal in huis een betrouwbaar en snel eigen wifinetwerk.

  • perfect bereik in je hele huis

*************************

Als u dit wederom GOED hebt gelezen en dan nog hetzelfde antwoord wenst te geven dan moet ik toegeven: U bent een echte KPN medewerker die heel goed zijn i  het recht …. wat krom.

Echter mer een oplossing komen….. ho maar.

oh ja, toch wel wederom een rekening sturen als een monteur langs moet komen.

 


Reageer